اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جذب دانشجوی پسا دکتری در 14 حوزه پژوهشی دانشگاه اصفهان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جذب دانشجوی پسا دکتری در 14 حوزه پژوهشی دانشگاه اصفهان

معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا از میان دانش آموختگان نخبه دکتری، در 14 حوزه پژوهشی، دانشجوی پسا دکتری پذیرش کند.

دکتر محمد ربانی در گفتگو با مهر گفت: دانشگاه اصفهان در  رشته‌های مشاوره، روانشناسی، علوم‌تربیتی، اقتصاد، جغرافیا، فلسفه، زبان‌انگلیسی، زبان‌شناسی، زبان‌عربی، ریاضی، فیزیك، زمین‌شناسی، نانو‌فناوری، زیست شناسی، از میان دانش‌آموختگان نخبه مقطع دكتری دانشجوی دوره پسا دکتری پذیرش می کند.  

وی ادامه داد: دانشگاه اصفهان علاوه بر رشته های موجود بیشتر علاقمند است در حوزه های فناوری نوین دانشجوی پسا دکتری پذیرش کند.

معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: دوره‌های پسا دکتری در دانشگاه‌های معتبر کشور به طور عام و در برخی رشته‌های خاص در برخی دانشگاه‌هایی که به تازگی در رشته‌هایی به توانمندی رسیده‌اند ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های پسا دکتری می تواند در جذب دانش آموختگان دکتری و نخبگان و استفاده از توانایی این افراد در پروژه های مهم کشور کمک کند.

دوره پسا دکتری یک دوره صرفا پژوهشی است که منجر به مدرک نمی شود. زمانی که دانشجوی دوره PHD را به پایان می رساند در دوره پسا دکتری وارد می شود طی آن با همکاری دانشگاه در اجرای پروژه تحقیقاتی مشارکت می کند.

زمانی که فرد دوره PHD را به پایان می رساند تا زمانی که مشغول به کار شود 6 تا یک سال طول می کشد از این رو اساتید دانشگاه به این دسته از دانش آموختگان پیشنهاد مشارکت در پروژه تحقیقاتی را می دهند. در ازای این مشارکت اساتید از محل گرنت های پژوهشی به دانشجویان دوره پسا دکتری ماهیانه مبلغی را به عنوان حقوق پرداخت می کنند./خبرگزاری مهر

 


ویدیو مرتبط :
‫اظهارنظر دانشجوی دختر دانشگاه اصفهان در 3 دقیقه! رییسی یاروحانی؟ ---بدون سانسور‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت جذب دانشجوی دکتری در مؤسسات غیرانتفاعی/ پذیرش تنها در دانشگاه‌ها



 آزمون دکتری ,دانشگاه‌های غیرانتفاعی

حسنی: ممنوعیت جذب دانشجوی دکتری در مؤسسات غیرانتفاعی/ پذیرش تنها در دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم از ممنوعیت جذب دانشجوی مقطع دکتری در مؤسسات غیرانتفاعی که تبدیل به دانشگاه نشده‌اند، خبر داد.

ابوالفضل حسنی مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شیوه پذیرش دانشجوی مقطع دکتری در مؤسسات و دانشگاه‌های آموزش‌عالی غیردولتی و غیرانتفاعی گفت: آن دسته از مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی که تحت عنوان مؤسسه فعالیت می‌کنند و هنوز تبدیل به مرکز دانشگاهی نشده‌اند، اجازه جذب دانشجو در مقطع دکتری را نخواهند داشت.

وی افزود: با این حال همین مؤسسات پس از تبدیل شدن به دانشگاه می‌توانند درخواست‌های خود مبنی بر ارائه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و مقطع دکتری را به شورای گسترش وزارت علوم ارسال کنند تا درخواست آنها بررسی شود.

حسنی همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر تعدادی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی بدون وجود هیچ گونه مشکلی در مقطع دکتری پذیرش دارند که اسامی این دانشگاه‌ها در دفترچه راهنمای آزمون دکتری سال 93 نیز درج شده است.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در پایان تصریح کرد: مؤسسات غیرانتفاعی که به دانشگاه تبدیل نشده‌اند با مجوز دفتر شورای گسترش آموزش عالی مشکلی برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ندارند.

/فارس