اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جذاب ترین زنان و مردان اروپایی


نظرسنجی ها نشان می دهد که مردان و زنان ایتالیایی جذاب ترین انسانهای اروپایی هستند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که مردان و زنان ایتالیایی جذاب ترین انسانهای اروپایی هستند.

به گزارش


ویدیو مرتبط :
توقعات مردان اروپایی از زنان به روایت رایفی پور 16+

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش چگونه از زنان اروپایی برای جذب مردان استفاده می کند؟



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش چگونه از زنان اروپایی برای جذب مردان استفاده می کند؟

در حالی که تعداد زنانی که برای پیوستن به داعش از کشورهایشان خارج می شوند، افزایش می یابد، این گروه شبه نظامی از زنان جهادی به عنوان ابزاری برای توسعه پایگاهش در کشورهای غربی و وارد کردن خونی تازه به رگ های جنگ خاور میانه استفاده می کند.

به گزارش  تیک آلن مارساود، عضو پارلمان فرانسه که پیش از این قاضی مبارزه با تروریسم هم بوده است، گفت: داعش در تلاش است تا تفکر یک جامعه مختلط را گسترش دهد، جامعه ای معمولی که هم شامل زنان و هم مردان می شود.

به اعتقاد وی از زنان چه با حضورشان و چه از طریق پیام های اینترنتی شان استفاده می شود تا مردان را برای پیوستن به راه جهاد تشویق کنند.

جرالدین کاسوت، محقق دانشگاهی در سوئیس که در مورد زنان جهادی تحقیق می کند، گفت: بسیاری از زنانی که به این گروه شبه نظامی پیوسته اند تمایل شدیدی به یافتن یک جایگزین برای جهانی داشته اند که ساختارهای غربی آن را احاطه کرده است، ساختارهایی که به اعتقاد آنها غیرمنصفانه است به ویژه زمانی که بحث مقابله با اسلام مطرح می شود.

آنچه هنوز در پرده ای از ابهام قرار دارد و درک آن برای بسیاری از مردم دشوار است این است که چرا زنان به سازمانی می پیوندند که به کشتارهای وحشتناک، تجاوزات نظام مند و سلطه وحشیانه بر زنان شهرت دارد.

سه دختر نوجوان آمریکایی هفته گذشته در مسیر سفر به سوریه دستگیر شدند، این ها جدیدترین نمونه از زنانی بودند که تلاش می کنند و در برخی موارد هم موفق می شوند به جهادی ها بپیوندند.

پروژه کلریون، یک سازمان مستقل غیرانتفاعی که با افراطی گری مبارزه می کند اعلام کرد سال گذشته حدود 60 زن انگلیسی برای پیوستن به دولت اسلامی به عراق و سوریه سفر کرده اند.

دونیا بوزار، یک مردم شناس و رئیس مرکز مبارزه با افراطی گرایی های مذهبی مرتبط با اسلام گفت: در فرانسه 80 نوجوان - پسر و دختر - درصدد برآمده اند تا به شبکه جهادی ها در خارج از کشور بپیوندند.

گفته می شود تاکنون بیش از 100 زن به همین منظور به سوریه سفر کرده اند.

در ماه سپتامبر سازمان سیا تعداد جنگجویان دولت اسلامی را در عراق و سوریه بین 20 هزار تا 31 هزار و 500 نفر تخمین زد. این اختلاف گسترده نشان دهنده اطلاعات اندکی است که در مورد ساختار دولت اسلامی در دست است. البته زنان به طور قطع بخش اندکی از نیروهای دولت اسلامی را تشکیل می دهند.

افزایش نقش زنان دولت اسلامی را برآن داشته است تا یک گردان از زنان در سوریه تشکیل دهند. 

اخبار بین الملل - تیک