اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین گزارش فیسبوکی ظریف



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


ظریف:پیشرفت داشته ایم، اما هنوز باید روی چند موضوع مهم کار کنیم

ظریف در صفحه فیس بوک خود نوشت: در مسیر رسیدن به راه حل های قابل قبول پیشرفت داشته ایم، ولی هنوز باید در مورد چند موضوع مهم کار کنیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه فیس بوک خود نوشت:

"سلام دوستان
یک بار دیگر عیدتان مبارک
این روزها برنامه ام بسیار فشرده است و علاوه بر مذاکرات، زمان زیادی را برای پیگیری و رایزنی پیرامون مشکلات منطقه ای ناشی از اقدامات خطرناک و عجولانه حامیان گروه های تندرو و تکفیری که منطقه ما و جهان را تهدید می کنند، اختصاص داده ام. امیدوارم با همفکری و همکاری همسایگانمان بتوانیم با واقع بینی و دوراندیشی روند خطرناک جنگ و تفرقه را متوقف کنیم.

مذاکرات هسته ای در چند روز گذشته هم سخت و سنگین و فشرده بود و با ورود تدریجی وزرای خارجه بقیه کشورهای عضور 1+5 پیچیده تر شده است. امروز علاوه بر دو دور مذاکره با آقای کری، گفتگوهای جدی ولی مثبتی با آقایان اشتاین مایر و فابیوس، وزرای خارجه آلمان و فرانسه داشتیم. در مسیر رسیدن به راه حل های قابل قبول پیشرفت داشته ایم ولی هنوز باید در مورد چند موضوع مهم کار کنیم. کلید رسیدن به توافق انتخاب راهبردی بین فشار و تحریم یا تعامل و توافق از سوی طرف مقابل است.

متأسفانه مجموعه گرفتاری ها، وقت کافی برای نوشتن یک گزارش جدی برای تقدیم خدمت شما نگذاشته است. ولی فکر کردم خیلی زود است که بدقولی را شروع کنم و به وعده آغاز سال همدلی و همزبانی عمل ننمایم. از این رو این چند خط فقط برای وفای به عهد.
شاد و سربلند باشید." 

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین اظهارات هسته ای ظریف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین گزارش فیسبوکی ظریف درباره مذاکرات ژنو



جدیدترین گزارش فیسبوکی ظریف درباره مذاکرات ژنو 3

مذاکرات خوب پیش می رود/ ساعت ها مذاکره رسمی و غیر رسمی داشته ایم

رئیس تیم هسته ای ایران در مذاکرات با 1+5 در ژنو گفت: مذاکرات خوب پیش می رود ولی هنوز در موارد معدودی اختلاف نظر داریم.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صفحه فیسبوک خود اینگونه نوشت:

دوستان سلام
ساعت یک بعدازظهر جمعه به وقت ژنو (سه و نیم به وقت ایران) است. دیروز و امروز نزدیک 6 ساعت مذاکره فشرده رسمی با خانم اشتون و ساعت ها مذاکرات رسمی و غیر رسمی با اعضای 1+5 داشتیم. آنها هم چندین ساعت مذاکره در بین خودشان برای هماهنگ کردن مواضع داشته اند.

مذاکرات خوب پیش می رود ولی هنوز در موارد معدودی اختلاف نظر داریم. امیدوارم به یاری خدا و با دعای شما از این مرحله هم با موفقیت بگذریم و بتوانیم از حقوق و منافع ملت بزرگ ایران حراست کنیم. بسیار به دعای خیر شما نیاز داریم.

/مهر