اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین قیمت اوراق تسهیلات مسکن



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن که در سال گذشته با افزایش های بی سابقه‌ای مواجه شده بود، در ابتدای امسال روند نزولی به خود گرفت و تا سطح 75 هزار تومان افت کرد.

 قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن که در روزهای پایانی اسفند ماه با افزایش مواجه شده و به 80 تا 82 هزار تومان نیز رسیده بود، از ابتدای امسال روند نزولی به خود گرفت و افت کرد. به این ترتیب قیمت هر برگ این اوراق با شروع سال و به طور سنتی به دلیل کاهش تقاضا با افت مواجه شد و به 78 هزار تومان رسید، اما انتشار بیانیه لوزان و احتمال دست یابی به توافق هسته ای قیمت آن را در مدار نزولی قرار داد و تا سطح 75 هزار تومان کاهش داد.

علاوه بر بیانیه لوزان، انتشار اخباری مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده بانکی در افت قیمت این اوراق تاثیر گذاشت و زمینه افت قیمت و کاهش تقاضا در این اوراق را فراهم کرد؛ اما بررسی افزایش وام مسکن در جلسه شورای پول و اعتبار در روز 19 فروردین ماه قیمت این اوراق را دوباره تحت تاثیر قرار داد و هر یک از برگه های این اوراق را با رشد 2000 تومانی مواجه کرد، به طوری که قیمت هر برگ از این اوراق در برخی نمادها به سطح 80 هزار تومان در این روز رسید.

مهم ترین عامل تاثیر‌گذار بر قیمت " تسه" ها ،سیاست‌های دولت مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن و رونق بخش مسکن است، به طوری که در سال 1392 افزایش میزان وام مسکن زمینه افزایش بی سابقه قیمت این اوراق را فراهم کرد، اما پس از آن افزایش پیدا نکردن میزان وام مسکن موجب شد تا جلوی رشد قیمتی این اوراق گرفته شده و قیمت تسه ها را به محدوده قیمتی 78 هزار تومان برگرداند؛ به طوری که در حال حاضر "تسه" دی ، بهمن و اسفند 1393 در قیمت 78 هزار تومان و تسه مهر و آبان در قیمت 76 هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت هر برگ اوراق " تسه" در نیمه اول سال 1393 به 100 هزار تومان رسیده بود اما از آذر ماه همان سال روند متعادل‌تری به خود گرفت و با ادامه رکود در بازار مسکن تا سطح 77 هزار تومان کاهش پیدا کرد و هزینه متقاضیان دریافت وام را کاهش داد.

اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند. یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات به مبلغ شش میلیون و 750 هزار تومان (90*75000) خریداری شود.

اخباراقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت اوراق تسهیلات مسکن کاهش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی ,اوراق تسهیلات مسکن

 

اخبار اقتصادی - قیمت اوراق تسهیلات مسکن کاهش یافت

در این میان امتیاز تسهیلات مسکن نیز در این روز با کاهش نرخ همراه بود؛ به طوری که هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن مرداد 90، قیمت 800 هزار و 185 ریال را ثبت کرد.

هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن مرداد ۹۰، قیمت ۸۰۰ هزار و ۱۸۵ ریال را در معاملات دیروز فرابورس به ثبت رساند.

 تعداد 168.5 میلیون اوراق به ارزش 689.4 میلیارد ریال در 22 هزار و 211 نوبت در پایان معاملات روز دوشنبه خرید و فروش شد و شاخص فرابورس هم با 3.5 واحد کاهش به عدد 771.2 واحد رسید.

در این میان امتیاز تسهیلات مسکن نیز در این روز با کاهش نرخ همراه بود؛ به طوری که هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن مرداد 90، قیمت 800 هزار و 185 ریال را ثبت کرد.

این گزارش می افزاید: تعداد 5.3 میلیون سهم معادل 14.02 درصد از سهام شرکت کارخانجات کابل سازی ایران نیز به ارزش 31.8 میلیارد ریال توسط شرکت سرمایه گذاری ملی ایران روز یکشنبه(18 خرداد) در بازار پایه واگذار می شود.

به گزارش تسنیم؛  مبلغ سپرده حضور در این رقابت 954.2 میلیون ریال و قیمت پایه هر سهم 6000ریال بوده که به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط به مزایده می رود.

اخبار اقتصادی - تسنیم