اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین عکس هوایی از خانه خدا


با آغاز ایام تشریق و وقوف زائران در مشاعر مقدس و سرزمین‌های عرفات و منا، رسانه‌های عربستان سعودی تصویر هوایی جدیدی را از کعبه منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: با آغاز ایام تشریق و وقوف زائران در مشاعر مقدس و سرزمین‌های عرفات و منا، رسانه‌های عربستان سعودی تصویر هوایی جدیدی را از کعبه منتشر کرده‌اند.

در تصویر منتشر شده، توسعه‌ی صحن مسجدالحرام به خوبی قابل مشاهده است، جرثقیل‌هایی که در هر گوشه برافراشته شده‌اند و صحن‌های جدیدی که اضافه شده‌ تا در آینده میزبان چهار برابر زائران کنونی باشند.

وزیر حج عربستان پیش‌بینی کرده، با پایان طرح توسعه‌ی مسجدالحرام، میزبان چهار و نیم تا هفت میلیون زائر باشند.

جدیدترین عکس هوایی از خانه خدا

مساحت قبلی مسجدالحرام حدود ۳۶۶ هزار و ۱۶۸ متر بود که با اجرای طرح توسعه، حدود ۳۲۰ هزار متر دیگر به فضای کنونی اضافه می‌شود و وسعت مسجدالحرام به ۷۰۰ هزار متر مربع می‌رسد.

اما در تصویر هوایی که از مجسدالحرام گرفته شده، بیشتر از هر چیز دیگر و حتا کعبه، «برج ساعت» است که دیده می‌شود.

برج ساعت یا «البیت» با ارتفاع 601 متر که بزرگترین و بلندترین برج ساعت دنیا به‌شمار می‌آید، چهار سال پیش بر سر کعبه سایه انداخت. پیش از ساخت این برج اشرافی، کعبه از ارتفاعات مکه به خوبی قابل مشاهده بود، اما حالا برج ساعت «بیت عتیق» را از دیده‌ها پنهان کرده، همین مساله نارضایتی بسیاری از زائران را به همراه داشته، نارضایتی که البته چندان علنی نبوده است.

برج ساعت یکی از هتل‌های اشرافی مکه به شمار می‌آید که ساکنان سوییت پرزیدنت آن در صورت تمایل امکان تردد با هلی‌کوپتر به مشاعر مقدس را دارند، مسیری که به رسم حج، حاجی باید بخشی از آن را پیاده طی کند.

گفته‌ می‌شود طبقه‌ی بالای این برج، محل نگهداری پرنده‌های شکاری است، همان پرندگان محبوب اشراف‌زادگان عرب. طبقه‌های زیرین برج هم به پاساژهایی اختصاص داده شده که با وجود کالاهای گران‌اش، ظاهرا زائران کم از آن استقبال نمی‌کنند.


ویدیو مرتبط :
جدیدترین ویدئو از خانه خدا...چند ثانیه با خدا خلوت کن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت ترن هوایی در حیاط خانه +عکس



اخبار گوناگون - ساخت ترن هوایی در حیاط خانه +عکس

"ویل پمل" پدر دو پسر است که به درخواست عجیب و غریب پدرش دست رد نزد و برای شاد کردن آن ها و علاقمندکردنشان به خروج از خانه و بازی در فضای آزاد یک ترن هوایی در حیاط خانه ساخت تا هم بچه ها به آرزویشان برسند هم همسایه ها متعجب شوند.

داشتن یکی سرگرمی خوب در خانه یکی از مواردی است که بسیاری از بچه ها به آن علاقه دارند. این روزها بسیاری از بچه ها در دنیای بازی های رایانه ای گم شده اند و دیگر زمانی برای بیرون رفتن و شیطونی کردن ندارند ولی گاهی ایده های برتر پدران می تواند بچه ها را به هیجان طبیعی برساند.

"ویل پمل" پدر دو پسر است که به درخواست عجیب و غریب پدرش دست رد نزد و برای شاد کردن آن ها و علاقمندکردنشان به خروج از خانه و بازی در فضای آزاد یک ترن هوایی در حیاط خانه ساخت تا هم بچه ها به آرزویشان برسند هم همسایه ها متعجب شوند.

 اخبار,اخبار گوناگون,ساخت ترن هوایی در حیاط خانه

این پدر 50 ساله که در سانفرانسیسکو زندگی می کند در مورد پروژه ترن هوایی می گوید:" هدف اصلی من نشان دادن قدرت خواستن به فرزندان بود. می خواستم بفهمند که با داشتن انگیزه درست می توان هر کاری انجام داد. البته در این میان بخش کوچکی از علم نیز به چالش کشیده می شد و قابل لمس بود."

این پروژه از پاییز سال 2013 آغاز شده است و پس از صرف 300 ساعت و البته هزینه 3500 دلاری در چند هفته پیش به پایان رسید. این ترن هوایی 50 متر طول دارد و از جنس لوله های PVC به همراه چوب ساخته شده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,ساخت ترن هوایی در حیاط خانه

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران