اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین عکس ها از «روز رستاخیز»


فیلم سینمایی «روز رستاخیز» در حالی روزهای پایانی تولید را سپری می‌کند که بسیاری علاقه‌دارند این فیلم تاریخی و مذهبی را در جشنواره فیلم فجر امسال ببینند.

خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی «روز رستاخیز» در حالی روزهای پایانی تولید را سپری می‌کند که بسیاری علاقه‌دارند این فیلم تاریخی و مذهبی را در جشنواره فیلم فجر امسال ببینند.

 تدوین فیلم سینمایی «روز رستاخیز» توسط  «طریق انور» تدوین‌گر معروف و نامزد دریافت اسکار (برای فیلم سینمایی سخنرانی پادشاه) در لندن انجام شده است.



موسیقی فیلم توسط «استیفن واربک» ساخته شده و تمام مراحل فنی این فیلم در استودیو «مولینر» لندن انجام گرفته است.

این فیلم تاریخی، مذهبی و حماسی به نویسندگی و کارگردانی «احمدرضا درویش» ساخته شده است که از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.

 فیلمبرداری پروژه سینمایی «‌روز رستاخیز‌» که از 16 بهمن‌ماه سال 88 هم‌زمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شده بود‌، پس از پشت سر گذاشتن بیش از 250 جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون بم و شهداد کرمان‌، شاهرود، اصفهان، رباط کریم، کاشان، قلعه رودخان و تهران، 14 شهریور‌ماه سال 90 به اتمام رسید.



این فیلم به ‌سه زبان و با ‌سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد. زبان اصلی فیلم سینمایی «روز رستاخیز» فارسی خواهد بود و به زبان‌های عربی و انگلیسی دوبله و اکران خواهد شد.

علاوه بر «‌روز رستاخیز‌» که نام فارسی فیلم است، یوم الحُرّیه (روز آزادی‌) نام عربی فیلم و He who said no (آنکه گفت نه‌) نام انگلیسی فیلم خواهد بود و زیرنویس فیلم به زبان‌های مختلف پیش‌بینی‌ شده است.

موسیقی فیلم توسط «استیفن واربک» Stephen Warbeck آهنگساز برجسته و برنده اسکار برای موسیقی فیلم «شکسپیر عاشق» صورت گرفته و انجام خواهد شد.



فیلم سینمایی «روز رستاخیز» از بازیگران ایرانی و جهان عرب بهره برده است. آرش آصفی با «روز رستاخیز» به سینما معرفی می‌شود که ‌ایفای نقش «بُکِیر» فرزند حر بن یزید ریاحی را به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این فیلم برعهده دارد.

پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی‌، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی‌فر، انوشیروان ارجمند، انوش معظمی، کوروش زارعی، محمود محکمی، سعید علیپور، امیر مولوی، علی‌جاویدفر، میرطاهر مظلومی، حمید جدیدی، قادر پزشکی، محمدرضا حقگو، علی عباسی، تورج فرامرزیان، بابک والی، رضا اکبری‌ارطه، ابراهیم سلطانی، خلیل‌الله خواجه‌نظام، پژمان جعفری سمرقندی و ... از بازیگران فیلم سینمایی «روز رستاخیز» هستند‌.

از بازیگران زن این فیلم که به عنوان بازیگر مهمان مقابل دوربین رفته‌اند، می‌توان از شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات و زهره‌ حمیدی نام برد.



بازیگران مرد مهمان فیلم نیز عبارتند از: پرویز پورحسینی‌، سروش گودرزی و سیدجواد یحیوی.

در کنار بازیگران ایرانی، بازیگرانی مهمی از کشورهای سوریه، عراق، لبنان و کویت نیز مقابل دوربین «روز رستاخیز» رفته‌اند که می‌توان از «جمال سلیمان‌»، «طلحت حمدی»، «رضوان عقیلی»، «فواز سرور‌» از کشور سوریه، «داوودحسین» از کشور  کویت، «یوسف شکرچی‌» ازکشور‌ عراق، «فادی ابراهیم‌‌» از کشور لبنان نام برد.



فیلم برای اکران سال 91 آماده نمایش خواهد شد‌. این فیلم از تکنیک‌های برتر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض «اسکوپ» و بهره‌‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است.

مدت‌زمان این اثر که احمدرضا درویش در «‌موسسه فرهنگ تماشا» آن را تهیه کرده دو ساعت و 30 دقیقه برای نمایش است.







ویدیو مرتبط :
تصاویری از روز رستاخیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین عکس‌های گلزار درحال نوازندگی



کنسرت محمد رضا گلزار

 

جدیدترین عکس‌های محمدرضا گلزار درحال نوازندگی در کنسرت گروه موسیقی‌اش!!

اولین کنسرت مشترک «سهراب پاکزاد» و «امیر طبری» به همراه «بابک جهانبخش» و «مازیار فلاحی» دو شب گذشته برگزار شد. این کنسرت با همارهی گروه موسیقی ریزار و به سرپرستی «محمد رضا گلزار» و رهبری ارکستر «نیما وارسته» در سالن اریکه ایرانیان برگزار شد.

کنسرت محمد رضا گلزار

جدیدترین عکس‌های محمدرضا گلزار درحال نوازندگی در کنسرت گروه موسیقی‌اش!!

کنسرت محمد رضا گلزار

جدیدترین عکس‌های محمدرضا گلزار درحال نوازندگی در کنسرت گروه موسیقی‌اش!!

کنسرت محمد رضا گلزار

جدیدترین عکس‌های محمدرضا گلزار درحال نوازندگی در کنسرت گروه موسیقی‌اش!!

کنسرت محمد رضا گلزار