اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین رادار 1000 کیلومتری پدافند هوایی


جدیدترین رادار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، با نام «قائم آل محمد» در حال نصب و راه اندازی در یکی از نقاط کشور است.

خبرگزاری ایسنا: جدیدترین رادار برد بلند قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، با نام «قائم آل محمد» در آستانه عملیاتی شدن است.

برد این رادار 1000 کیلومتر بوده که با نصب شدن در مناطق مختلف پدافندی می‌تواند نقش موثری در رصد تحرکات منطقه‌ای داشته باشد.

به گفته امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی این رادار در حال نصب و راه اندازی در یکی از نقاط کشور است.

چندی پیش نیز دومین رادار سه بعدی برد بلند با نام «قدیر» در جنوب غرب کشور با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به بهره‌برداری عملیاتی رسید.

رادار کیهانی سپهر با برد 2هزار و 500 تا 3هزار کیلومتر نیز در مرحله تولید و نصب قرار دارد و تست‌های اولیه آن در میدان انجام شده است.


ویدیو مرتبط :
ویژگی هاو توانایی های رادار آرش از زبان فرمانده پدافند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری سامانه‌های پدافند هوایی با هواپیماهای دشمن در آغاز رزمایش



سخنگوی رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 3 از درگیری اولیه سامانه‌های پدافند هوایی با هواپیماهای شناسایی دشمن در نیمه شب گذشته خبر داد.

 

امیر حمید ارژنگی سخنگوی رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 3 با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینكه این رزمایش از یك دقیقه بامداد با رمز "یا حسین " و ابلاغ دستور فرماندهی محترم قرارگاه از طریق شبكه سراسری به كل نیروهای مسلح، آغاز شد، گفت: در این رزمایش بزرگ نیروهای پدافندی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مردمی شركت دارند.

وی با بیان اینكه این برای اولین بار است كه چنین رزمایشی در گستره كل كشور و با حضور همه نیروهای پدافندی برگزار می‌شود، خاطرنشان كرد: از همان نیمه شب گذشته دستور آماده باش به نیروی شركت كننده در این رزمایش ابلاغ شد و در همان دقایق اولیه كه هواپیماهای دشمن جهت انجام عملیات شناسایی به منطقه ورود پیدا كرده بودند، توسط سامانه‌های راداری و دیده‌بانی كشف و گزارش آن به قرار‌گاه مركزی اعلام شد.

سخنگوی رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 3 تصریح كرد: در پی این گزارش و پس از دستور انجام عملیات مقابله و درگیری، همه سیستم‌های موشكی ارتفاع پست متوسط و بلند به همراه برخی هواپیماهای رهگیر كه انجام عملیات كشف، رهگیری و اخطار پرداختند كه این امر در ساعت 5 بامداد صورت گرفت.

ارژنگی هدف از برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 را افزایش اعتماد به نفس و توان رزمی نیروهای پدافندی هماهنگی و انسجام بین یگان‌های پدافند نیروهای مسلح، تست و ارزیابی سامانه‌های جدید و بهینه شده پدافند و نیز انتقال تجربه به نسل‌های جوان دانست و گفت: سامانه‌های پدافند هوایی مانند سامانه‌های موشكی با ارتفاع كوتاه، متوسط و بلند و نیز مجموعه‌های راداری با فركانس‌های مختلف به همراه سامانه‌های جدید پدافند هوایی در این رزمایش شركت دارند.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار‌گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پایان خاطرنشان كرد: مرحله اول این رزمایش تا فردا ادامه خواهد داشت.../فارس