اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین تصمیمات بنزینی وزارت نفت/ صدور دستور یک میلیارد دلاری



جدیدترین تصمیمات بنزینی وزارت نفت/ صدور دستور یک میلیارد دلاری

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از صدور دستور واریز یک میلیارد دلار برای تکمیل فاز اول ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: فاز اول این پالایشگاه میعانات گازی برای تثبیت حضور ایران در باشگاه صادرکنندگان بنزین تا سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا ضیغمی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت ساخت و راه اندازی فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: در حال حاضر پیشرفت اجرایی ساخت این پالایشگاه 360 هزار بشکه ای میعانات گازی به بیش از 53 درصد رسیده است.مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه راه اندازی فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در لیست پروژه های مهرماندگار دولت قرار گرفته است، تصریح کرد: برای راه اندازی فاز اول این طرح مشکلاتی در تامین منابع مالی و اعتباری وجود داشت. 

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه تاکنون بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار در این مگا پروژه پالایشگاهی سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: به منظور تکمیل فاز اول ستاره خلیج فارس اخیرا وزیر نفت دستوری مبنی بر تزریق یک میلیارد دلار منابع مالی صادر کرده است. 

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه در حال حاضر این منابع مالی به ساخت فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس واریز شده است، تاکید کرد: این منابع برای تکمیل فاز اول ساخت این پالایشگاه کافی است و پیش بینی می‌شود فاز اول ستاره خلیج فارس تا پایان نیمه نخست سال آینده راه اندازی شود.

 این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به تامین برخی از کالا و تجهیزات باید پیشرفت اجرایی ساخت این پالایشگاه به 3 درصد افزایش یابد، تبیین کرد: یک میلیارد منابع مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از محل منابع داخلی وزارت نفت تامین شده است. وی در پاسخ به مهر در خصوص آخرین وضعیت ساخت خط لوله انتقال میعانات گازی این پالایشگاه از عسلویه به بندرعباس، توضیح داد: هم اکنون عملیات ساخت و نصب خط لوله مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و پیش بینی می شود تا مهر ماه امسال راه اندازی شود. ضیغمی همچنین از پیشرفت 90 درصدی آبگیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: در مجموع با راه اندازی فاز یک زیر ساخت‌های ساخت و توسعه فاز 2 و 3 پالایشگاه ستاره خلیج فارس تسهیل می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه هدف نهایی از ساخت این پالایشگاه میعانات گازی تولید روزانه زانه 35 میلیون لیتر بنزین و 14 میلیون لیتر گازوئیل است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز اول امکان تثبیت حضور ایران در باشگاه صادرکنندگان بنزین و گازوئیل فراهم می‌شود.

 به گزارش مهر، پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از هفت طرح جدید پالایشگاهی ایران است که عملیات اجرایی این پالایشگاه در منطقه بندرعباس از سال 1386 آغاز شده است. با بهره برداری از این پالایشگاه میعانات گازی روزانه 35 میلیون لیتر بنزین (با عدد اکتان 95 ) و 14 میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده های نفتی کشور اضافه می‌شود، همچنین تولید روزانه 4 میلیون لیتر LPG ( گازمایع)، 3 میلیون لیتر سوخت جت و 130 تن گوگرد از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
صدور مجوز استخدام در وزارت نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین تصمیمات بنزینی دولت/ بنزین 400 تومانی نمی‌سوزد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جدیدترین تصمیمات بنزینی دولت/ بنزین 400 تومانی نمی‌سوزد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تشریح آخرین تصمیمات بنزینی دولت با تاکید بر اینکه فعلا برنامه ای برای تبدیل بنزین نیمه یارانه ای ذخیره شده در کارتهای سوخت وجود ندارد، اعلام کرد: هم اکنون فروش بنزین 100 تومانی در جایگاه‌ها 6 برابر شده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل سالاری امروز در نشستی خبری با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارتهای هوشمند سوخت گفت: در حال حاضر به منظور افزایش کارآیی و تفکیک میزان مصرف و تراکنش در سامانه هوشمند سوخت تبدیل بنزین 100 تومانی به 400 تومانی در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود 57 میلیون لیتر بنزین یارانه ای در کارت های هوشمند سوخت ذخیره سازی شده است، تصریح کرد: دارندگان سهمیه بنزین یارانه ای حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه برای استفاده از این سهمیه فرصت دارند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص غیر فعال شدن کارتهای موقت بنزین از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر حدود 6 میلیون لیتر بنزین یارانه ای در کارت های موقت سوخت ذخیره سازی شده اند که در این کارتها از 100 تا 1200 لیتر ذخیره بنزین 100 تومانی وجود دارد.

 

وی با یادآوری اینکه از ابتدای خرداد ماه سال جاری هم تمامی کارت های موقت سوخت دارای سهمیه بنزین 100 تومانی غیر فعال خواهد شد، بیان کرد: در شرایط فعلی برای حدود 10 میلیون خودرو در سراسر کشور کارت هوشمند سوخت صادر شده است که تنها 80 هزار دستگاه خودرو دارای سهمیه بنزین یارانه ای هستند.

 

سالاری همچنین ذخیره بنزین یارانه ای کارت های هوشمند سوخت موتورسیکلت ها را 11 میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: از مجموع 7.3 میلیون دستگاه موتورسیکلت تنها 31 هزار دستگاه دارای ذخیره بنزین 100 تومانی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به مهر درباره آخرین وضعیت مصرف بنزین در کل کشور تبیین کرد: پس از اعلام دولت مبنی بر تبدیل سهمیه بنزین یارانه ای ذخیره سازی شده در کارت های هوشمند سوخت مصرف بنزین 100 تومانی از 300هزار لیتر به حدود 1.7 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

این مقام مسئول در پاسخ به مهر از افزایش حدود 6 برابری مصرف بنزین یارانه ای در اردبیهشت ماه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: همچنین در حال حاضر بین 43 تا 45 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی و بیش از 11 میلیون لیتر بنزین آزاد به طور روزانه در کشور مصرف می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه 62 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است از رشد 5 درصدی این فرآورده نفتی خبر داد و یادآور شد: همچنین هم اکنون حدد 3 میلیون لیتر بنزین سوپر در کشور مصرف می شود.

 

سالاری همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر از فعال سازی مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 50 نفر در دو شیفت و از ساعت 8 صبح تا 24 اقدام به پاسخگویی به سئوالات و پرسش های بنزینی مردم می کنند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه میزان ترافیک و صف انتظار برای پاسخگویی به مردم در مراکز پاسخگویی شرکت ملی پخش در ساعات اولیه صبح بالا است، تصریح کرد: اما در ساعات بعد از ظهر ترافیک و صف انتظار به حداقل کاهش می یابد.

 

وی همچنین در مورد احتمال سوخته شدن بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت های هوشمند سوخت بیان کرد: با هماهنگی ستاد حمل و نقل سوخت و ستاد هدفمندی یارانه ها طرح تبدیل بنزین 100 تومانی به 400 تومانی انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در حال حاضر دولت برنامه ای برای تبدیل بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت های هوشمند سوخت ندارد./مهر

تصمیمات بنزینی دولت