اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین اقدام ضدایرانی نروژ


دولت نروژ به شماری از دانشجویان ایرانی به بهانه تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران، ویزای اقامت نداد.

عصر ایران: دولت نروژ به شماری از دانشجویان ایرانی به بهانه تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران، ویزای اقامت نداد.

شبکه خبری "پرس تی وی" با انتشار این خبر نوشت: اداره مهاجرت نروژ (UDI) به شماری از دانشجویان ایرانی به بهانه تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران و بیم از انتقال فناوری های حساس و با کاربرد دو گانه به ایران ،ویزای اقامت در این کشور نداد.

بر اساس این گزارش یکی از این دانشجویان ایرانی که پس از 8 ماه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه علوم و فناوری نروژ موفق به کسب ویزای اقامت از اداره مهاجرت نروژ نشده است، " حمیده کفاش" است.

این دانشجوی ایرانی با غیر قابل باور دانستن تصمیم اداره مهاجرت نروژ در عدم صدور ویزای اقامت، می گوید مشغول کار و مطالعه روی یک پروژه محیط زیستی بوده که هیچ ارتباطی به موضوع فناوری های حساس نداشته است.

گفتنی است دولت نروژ مدعی است هیچ تغییری نسبت به قوانین این کشور در قبال تحصیل دانشجویان ایرانی در این کشور صورت نگرفته است اما پیشتر نیز دولت نروژ 64 دانشجوی ایرانی مشغول تحصیل در رشته فیزیک هسته ای در این کشور را اخراج کرده بود.

یکی از مقامات پلیس امنیت نروژ به پرس تی وی گفته است این ادعا که دولت نروژ رفتاری متفاوت با دانشجویان ایرانی دارد، درست نیست و این کشور تنها قطعنامه های تحریمی شورای امنیت را اجرا می کند.

با این حال استاد خانم کفاش در دانشگاه علوم و فناوری نروژ با رد اتهامات مطرح در زمینه خانم کفاش گفته است که هیچ تحقیقی در دانشکده آنها در موضوعات حساسی چون سلاح های کشتار جمعی و فناوریهای حساس صورت نمی گیرد.

این استاد نروژی افزوده است: مسئولان دانشکده از طرف دانشجویان ایرانی، درخواستی به منظور تجدید نظر اداره مهاجرت در تصمیم اخیرش برای عدم صدور ویزا به این دانشجویان، به این اداره ارسال کرده است.


ویدیو مرتبط :
جدیدترین موضع ضدایرانی وزیر خارجه عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین اقدام ضدایرانی دولت کانادا



جدیدترین اقدام ضدایرانی دولت کانادا

اعمال تحریم های شورای امنیت علیه دو شرکت ایرانی، راه جدید ایران برای دور زدن تحریم های نفتی غرب، جدیدترین اقدام ضدایرانی دولت کانادا، ادعاهای بحرین و کویت علیه ایران و تأکید مقامات پاکستانی بر تکمیل به موقع پروژه خط لوله گاز، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش «تابناک»، مطابق معمول، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران نیز به موضوع تحریم ها اختصاص دارد. در این رابطه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از اعمال تحریم هایی از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه دو شرکت خبر داده که ادعا می شود در ارسال تسلیحات به سوریه و دیگر کشورها نقش دارند.

«سوزان رایس»، نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن استقبال از این موضوع مدعی شده این دو شرکت در زمینه انتقال مهمات، تفنگ، مسلسل، گلوله خمپاره و دیگر تسلیحات به سوریه فعال بوده اند. وی گفته این تحریم های جدید، بر تحریم های از پیش موجود علیه بخش حمل و نقل ایران اضافه می شود تا توانایی ایران برای استفاده نامشروع از ابزارهای حمل و نقل را از میان ببرد. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

خبر دوم، مربوط به شیوه ای جدید برای دور زدن تحریم ها از سوی ایران است. سایت خبری «انرژی تریبیون» با بیان این نکته که ایران در زمینه گریختن از تحریم های غرب، روز به روز خلاق تر می شود، از فروش حجم رو به افزایشی از نفت کوره توسط ایران خبر می دهد.

به نوشته این سایت، فروش این ماده می تواند معادل یک سوم از درآمدهایی که به واسطه تحریم فروش نفت خام، از دست ایران رفته را جبران کند.

بر اساس گزارش این سایت، از ماه ژوئیه که تحریم های جدید غرب علیه بخش انرژی ایران اعمال شد، ایران به طور ماهانه صادرات نفت کوره خود را افزایش داده و در همین حال، صادرات نفت خامش به حدود نصف کاهش یافته است. در این مطلب اشاره شده که ایران از نفت کوره به منظور تولید برق و نیز به عنوان سوخت کشتی استفاده می کند؛ اما ظرفیت آن را دارد که روزانه 70 هزار تن از این ماده را به خارج صادر نماید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

اما یکی از اخبار امروز «واشنگتن پست»، به جدیدترین اقدام ضدایرانی دولت کانادا اختصاص یافته است. به نوشته این روزنامه، دولت کانادا روز گذشته اعلام کرد نام گروهک منافقین را از لیست رسمی گروه های تروریستی این کشور خارج کرده است.

این روزنامه اشاره می کند که اقدام کانادا، در پی اقدامات مشابهی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا انجام می گیرد. با این حال، واشنگتن پست خاطرنشان می سازد که گروهک منافقین در دهه 1980 میلادی مجموعه ای از بمب گذاری ها و ترورها را در ایران انجام داد و در جنگ ایران و عراق نیز با صدام حسین همراه شده و علیه ایران جنگید. در ادامه این مطلب آمده که به نظر منتقدان، انجام چنین اقدامی از سوی دولت های غربی حتی می تواند ایرانیان میانه رو را به این باور برساند که این دولت ها تروریسم را مورد تأیید قرار می دهند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

در نهایت، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان از تأکید دو مقام عالیرتبه این کشور بر تکمیل پرژوه خط لوله گازی ایران به پاکستان خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، «حنا ربانی کهر»، وزیر خارجه پاکستان روز گذشته اعلام کرده آصف علی زرداری، رئیس جمهور این کشور به زودی به ایران سفر می کند و پروژه خط لوله گاز، در موعد مقرر خود تکمیل خواهد شد. در همین حال، «عاصم حسین»، مشاور نخست وزیر این کشور نیز گفته خط لوله مذکور، مطابق با برنامه های پیشین، تا پایان سال 2014 به بهره برداری خواهد رسید./تابناک