اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین اقدام ضدایرانی سنای آمریکا


سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن سرمایه گذاری در ایران ممنوع می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن سرمایه گذاری در  ایران ممنوع می شود.

ایالت می سی سی پی آمریکا درسنای این کشور طرحی را به نام "منع سرمایه گذاری در ایران ، 2015 " به تصویب رسانده است که بر طبق آن هرگونه سرمایه گذاری در ایران ممنوع می شود.


ویدیو مرتبط :
استیضاح رییس جمهور آمریکا به علت نژاد پرستی توسط مجلس سنای آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین اقدام ضدایرانی آمریکا


آمریکا به دولت هند برای جلوگیری از روند رو به افزایش واردات نفت از ایران فشار وارد می کند.

عصر ایران: آمریکا به دولت هند برای جلوگیری از روند رو به افزایش واردات نفت از ایران فشار وارد می کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دولتی هند با اشاره به این موضوع می نویسد در ماه  ژانویه و پس از توافق نوامبر سال گذشته در ژنو سوییس بین ایران و قدرت های جهانی ، واردات نفت هند از ایران افزایش یافته بود.

این منبع دولتی هند می گوید صادرات ایران به هند در ماه ژانویه سال جاری افزایش یافته بود اما آمریکا هشدار داد صادرات نفت ایران به هند نباید بیش از 195 هزار بشکه در روز باشد و ما هم مجبوریم این خواسته را در نظر بگیریم.
 
متوسط صادرات نفت ایران در سال 2013،  935 هزار بشکه در روز بوده است اما در ماه های ژانویه و فوریه متوسط صادرات نفت ایران به 1 میلیون و 250 هزار بشکه در روز رسیده است، و آمریکا از این بابت نگران است.

منبع هندی به رویترز می افزاید بر اساس فشارهای مقامات آمریکایی ، دولت هند مجبور است از ماه ژانویه تا ژوئیه سال جاری (6 ماهه نخست سال 2014) سقف خرید 195 هزار بشکه در روز را رعایت کند وگرنه با تحریم آمریکا روبرو خواهد شد.

وی می گوید آمریکا می خواهد با شرایط کنونی سقف فروش روزانه نفت خام ایران از یک میلیون بشکه در روز زیادتر نشود، در حالی که در دو ماه گذشته ایران بیش از این میزان و روزانه 1 میلیون و 250 هزار بشکه نفت در روز به چهار خریدار اصلی نفت خود در آسیا یعنی چین، هند، ژاپن و کره جنوبی صادر کرده است.

رویترز می نویسد بر اساس اطلاعات گمرکی هند در ژانویه سال جاری میلادی روزانه به طور متوسط 412 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است که این رقم بیش از دو برابر متوسط واردات این کشور در دسامبر سال گذشته میلادی(ماه قبل از آن) است.

منابع دولتی هند به رویترز گفته اند افزایش خرید نفت خام از ایران و هشدار آمریکا سبب شده تا پالایشگاه های هندی برای رعایت سقف تحریم  در طول دوره خرید آوریل تا 20 ژوئیه ، واردات نفت خود را به روزانه 110 هزار بشکه تقلیل دهند تا سقف خرید نفت ایران را نقض نکنند.

بر اساس اطلاعات منابع دولتی هند در سه ماهه نخست سال 2014 متوسط میزان واردات روزانه نفت خام هند از ایران 214 هزار بشکه بوده است، در حالی که دهلی باید از ماه آوریل تا ژوئیه برای رعایت سقف تحریم، این میزان را به 110 هزار بشکه کاهش دهد.