اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین افشاگری اسنودن درباره داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - جدیدترین افشاگری اسنودن درباره داعش

ادوارد اسنودن، افشاگر معروف اسناد اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که ابوبکر البغدادی نتیجه همکاری اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری سومریه نیوز عراق، ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر اسناد طبقه‌بندی شده این آژانس فاش کرد ابوبکر البغدادی، رهبر داعش ساخته و پرداخته همکاری‌های امنیتی میان سازمان اطلاعات انگلیس، آمریکا و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) است.

وی گفت: همکاری میان این سه سازمان شرایط را برای ظهور پدیده‌ای به نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش) فراهم کرد.

بنا به گفته اسنودن همکاری میان آژانس‌های امنیتی و جاسوسی این سه باعث شده تا شبکه‌ای تروریستی به نام داعش شکل بگیرد که توانایی جذب افراد تندرو و افراطی از سراسر جهان را داشته باشد.

به استناد مطالب فاش شده توسط اسنودن این طرح براساس نقشه‌ای از پیش طراحی شده با نام "لانه زنبور" اجرا شده است که از نقشه‌های پیشین سازمان اطلاعات انگلیس برای حمایت از اسرائیل بوده است.

این نقشه توسط آژانس امنیت ملی آمریکا و دو هم‌پیمان آن اجرا شده و براساس آن مقرر شده تا دینی جدید با نشانه‌ها و نمادهای اسلامی شکل بگیرد که در بردارنده احکام افراطی باشد. از خصوصیات دین جدید این است که هرگونه تفکر غیر همسو یا مخالفی را برنتابد و از بین ببرد.

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
داعش و افشاگری اسنودن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده آیت الله سیستانی: همه علیه داعش دست به اسلحه ببرند/ تکذیب نزدیک شدن تکفیری‌ها به مرز ایران / جدیدترین اظهارات اوباما




اخبار بین الملل - نماینده آیت الله سیستانی: همه علیه داعش دست به اسلحه ببرند/ داعش به مرزهای ایران نزدیک شد / حرکت آوارگان عراقی به سمت مرز خسروی

نیروهای داعش به پیشروی های خود در عراق ادامه دادند و توانستند دو شهر کوچک در استان دیاله به نام های السعیدیه و جلولاء در شرق عراق را به تصرف خود درآورند. پلیس و ارتش عراق از این دو شهر عقب نشینی کرده بودند.

نیروهای نزدیک به القاعده در عراق موسوم به داعش که خود را "دولت اسلامی عراق و شام" می نامند به مناطق شرقی عراق و در نزدیکی مرزهای ایران پیشروی کرده اند.

داعش روز سه شنبه گذشته توانست موصل دومین شهر بزرگ عراق را تصرف کند.

مهمترین تحولات عراق به این شرح است:

- رویترز نوشت: نیروهای داعش پنجشنبه به پیشروی های خود در عراق ادامه دادند و توانستند دو شهر کوچک در استان دیاله به نام های السعیدیه و جلولاء در شرق عراق را به تصرف خود درآورند. پلیس و ارتش عراق از این دو شهر عقب نشینی کرده بودند.

این دو شهر در نزدیکی مرز عراق با ایران هستند به همین دلیل تعداد زیادی از اهالی این دو شهر به سمت مرز خانقین (مرز خسروی در استان کرمانشاه) حرکت کردند.

استان دیاله عراق به مرکزیت شهر بعقوبه ،‌با استان های کرمانشاه و ایلام هم مرز هستند.

 با این حال نیروهای نظامی کردستان عراق در شهر جلولاء باقی ماندند و از دفاتر دو حزب سیاسی کردی اتحادیه میهنی و حزب دموکرات در این شهر حفاظت کردند. هیچ درگیری میان دو طرف در این شهر گزارش نشده است.

 ایست بازرسی داعش در اطراف شهر موصل - شمال عراق

 اخبار,داعش,درگیری داعش در عراق

 

- شرکت آمریکایی لوکهید مارتین بزرگترین سازنده تسلیحات در جهان اعلام کرد 25 نفر از کارمندانش را از شهر بلد عراق به مناطق امن منتقل می کند.

این افراد برای آماده سازی شرایط تحویل 36 جنگنده اف 16 ساخت آمریکا به عراق تا پایان سال جاری میلادی در این کشور حضور دارند.

- آمریکا از اجرای طرح هایی برای خروج سریع اتباع خود از عراق خبر داد.

-   "عبدالمهدی الکربلایی"، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع تقلید شیعه در نجف خطبه های نمازجمعه کربلا از تمامی عراقی‌ها خواست تا برای مقابله با گروه داعش سلاح به دست بگیرند. وی اعلام کرد:‌ هرکسی که در راه دفاع از وطن خود جان خویش را از دست بدهد، شهید محسوب می‌شود.

 

 ایست بازرسی داعش در اطراف شهر موصل - شمال عراق

 اخبار,داعش,درگیری داعش در عراق

 

- سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: داعش در حال انتقال سلاح و تجهیزات به غنیمت گرفته شده از عراق به سوریه است. به همین دلیل از چند روز گذشته تاکنون جنگ و درگیری را در جبهه سوریه متوقف کرده است.

- جان کری وزیر خارجه آمریکا: به دلیل حساسیت بالای تحولات عراق، باراک اوباما به سرعت تصمیم خواهد گرفت.


-تکذیب دخالت نظامی ایران در عراق
یک دیپلمات ایرانی در عراق ضمن تکذیب خبر ورود گردان های ایرانی به عراق اظهار داشت: احتمالا با عادی‌تر شدن شرایط، پروازهای زوار از فردا به حالت عادی بازخواهد گشت.
 
این دیپلمات آگاه ایرانی در عراق در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تحولات اخیر عراق و وضعیت استان های این کشور برای عزیمت زوار گفت: استان های کربلا و نجف کاملا امن هستند و در کاظمین نیز امنیت برقرار است. 


تکذیب نزدیک شدن تکفیری‌ها به مرز ایران

فرمانده عملیات دجله عراق تصرف مناطق جلولاء و المقدادیه توسط گروه تروریستی داعش که در 50 کیلومتری مرزهای ایران قرار دارند را تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری البوابه نیوز عراق: "عبدالامیر الزیدی" فرمانده عملیات دجله روز جمعه از کشته شدن 18 تن از عناصر داعش و انهدام 5 زره پوش وابسته به این گروه تروریستی طی ساعات اخیر خبر داد.

وی همچنین آنچه که برخی رسانه ها در مورد تصرف بخش هایی از منطقه جلولاء و المقدادیه را تکذیب کرد.

ساعتی پیش خبرگزاری فرانسه مدعی شد ه بود بیشترین پیروزی‌های امروز داعش در مناطق جلولاء و سعدیه گزارش شده است. جلولا در حدود ۵۰ کیلومتری مرزهای ایران واقع شده است.

فرمانده عملیات دجله عراق همچنین با اشاره به اینکه گردان های عملیاتی دجله ظرف 24 ساعت گذشته توانسته اند سه حمله داعش را در مناطق جلولاء، العظیم و المقدادیه را دفع کنند گفت: 18 تن از افراد مسلح کشته و 5 زره پوش که حامل تسلیحات بودند، منهدم شدند.

 

 

اوباما: آمریکا خود را درگیر نبرد در عراق نمی کند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در واکنش به رویدادهای عراق گفت که در حال بررسی گزینه هایی غیر از اعزام نیروی زمینی به عراق برای مقابله با پیشروی تروریست های داعش است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، اوباما در عین حال هشدار داد که کشور عراق باید شکاف ها و اختلافات خود را حل کند.

اوباما گفت: ما نیروهای آمریکایی را به صحنه رزم در عراق باز نمی گردانیم اما از تیم امنیت ملی خود خواسته ام که گزینه های دیگری را برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق آماده کند.

رییس جمهوری آمریکا گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام تهدیدی برای عراق است اما همچنین به دلیل ایدئولوژی و خشونت ورزی خود می تواند منافع آمریکا هم تهدید کند.

اوباما در عین حال گفت: در نهایت بر عهده عراقی ها است که مشکلات خود را حل کنند.

وی افزود: آمریکا بسادگی خود را درگیر اقدام نظامی در عراق نمی کند مگر این که دولت عراق برای کاهش تنش های فرقه ای را تضمین کند

ادامه دارد ... 

اخبار بین الملل - عصرایران،مهر،ایرنا،باشگاه خبرنگاران