اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین اخبار از نرم افزار Outlook


مایکروسافت، بار دیگر با نرم افزار Outlook خبر ساز شد. هر دو گروه کاربران Outlook on the Web و همچنین Exchange Server و آفیس 365 می‌توانند به Exchange Online دسترسی داشته باشند و به‌روزرسانی‌های Outlook on the Web را هم در اختیار بگیرند




صبح بخیر: نرم افزار Outlook که پیش از سال 1995 میلادی عرضه شد، بیش از 13 بار تغییر و به روز رسانی را در دو دهه اخیر تجربه کرده است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از این نرم افزار استفاده می‌کنند. 31 اکتبر 2014 میلادی بود که مایکروسافت، غول نرم افزار جهان، نسخه مکینتاش این ابزار را ارائه کرد و آفیس 365 را نیز در آن قرار دارد. امروز که در ماه آگوست 2015 قرار داریم، مایکروسافت پس از ماه‌ها، از(Outlook Web App (OWA رونمایی کرد که نسخه اینترنتی این نرم افزار محبوب مدیریت پست الکترونیک کاربران می‌باشد.

پیش تر، مایکروسافت نسخه جدیدی از سرویس "Outlook" برای سیستم‌های اندروید و"iOS" عرضه کرده که ویژگی‌های بسیار کاملی دارد. شرکت مایکروسافت دو ماه پیش اپلیکیشن ایمیل "Acompli" را خریداری کرد و آن را ارتقا داد و حالا با عنوان "Outlook" برای موبایل‌ها به بازار فرستاده است. این اپلیکیشن در اپل استور و گوگلی پلی رایگان قابل دسترس است و شباهت فراوانی به "Acompli" دارد. مایکروسافت در نظر دارد که اپلیکیشن جدید را مرتباً آپدیت کند.

 جدیدترین اخبار از نرم افزار Outlook مایکروسافت
(گزارش امروز پرتال theregister.co.uk درباره نسخه جدید آوت لوک)

«جولیا وایت»، مدیرکل دفتر مایکروسافت درباره برنامه جدید می‌گوید: «ما در نظر داریم که اپلیکیشن را هفتگی آپدیت کنیم. امکان دارد در مدت زمانی کوتاه تغییراتی در "Outlook" ببینید و بخشی از آن آپدیت نشود.» برخی تصور می‌کردند که مایکروسافت استفاده از گوگل درایو و دراپ‌باکس را در برنامه جدید متوقف کند اما ظاهراً این اتفاق نیفتاده است.

اپلیکیشن‌های "Outlook" برای موبایل همان دسترسی اکانت جی‌میل به تقویم، آدرس‌ها، ایمیل، فایل‌ها را دارند؛ چیزی شبیه نسخه دسکتاپی "Outlook". از ویژگی‌های محبوب "Acompli" که مایکروسافت در نرم‌افزار جدید قرار داده است امکان مرور سریع و آرشیو یا پاک‌کردن ایمیل‌ها است.

حتی می‌توان زمان خواندن ایمیل‌ها را برنامه‌ریزی کرد. اینباکس بسیار منظمی دارد که در آن ایمیل‌ها را فوراً بررسی کرده و از آشفتگی نجات می‌دهد. "Acompli" جدید از آفیس ۳۶۵، "Exchange"، "Outlook.com" سرویس ایمیل یاهو، جی‌میل و دیگر سرویس‌های ایمیل پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در نظر دارد که "Outlook" را همراه با برخی از ویژگی‌های برجسته در نسخه موبایلی ویندوز ۱۰ عرضه کند. نسخه‌ای که شباهت زیادی به نسخه اندروید و "iOS" خواهد داشت.

ماه گذشته مایکروسافت اعلام کرد که Outlook.com بهبودهای بسیاری به خود دیده است، جعبه دریافت آن بهتر شده و تقویم جدیدی به آن اضافه شده و اسکایپ هم باز سازی شده است. امروز تیم اسکایپ نشان دادند که نمی‌خواهد این ورژن جدید فقط محدود به کاربران جدید و مخاطبان سرویس پیش نمایش Outlook.com باشد، به همین دلیل آن‌ها امروز اقدام به انتشار اسکایپ جدید برای همه مشتریان Outlook.com کردند.

زمانی که مایکروسافت ماه گذشته نخستین بار از Exchange Server ۲۰۱۶ رونمایی کرد، مدیران این شرکت اطلاعات اندکی را در مورد Outlook Web منتشر کردند و توضیح دادند که این محصول در کنار نسخه بعدی Exchange عرضه می‌شود. خانم Mary Jo Foley تحلیل گر پرتال مشهور Zdnet نوشت: این بار در تاریخ ۴ آگوست مقامات ارشد مایکروسافت با جزئیات بیشتری در صحنه حاضر شدند تا این محصول که پیش‌تر با نام Outlook Web App (OWA) شناخته می‌شد، این بار با عنوان Outlook on the Web معرفی شود.

جدیدترین اخبار از نرم افزار Outlook مایکروسافت
(گزارش ZDnet.com از نسخه وب نرم افزار Outlook مایکروسافت)

بر اساس این توضیحات گفته شد هر دو گروه کاربران Outlook on the Web و همچنین Exchange Server و Office ۳۶۵ می‌توانند به Exchange Online دسترسی داشته باشند و به‌روزرسانی‌های Outlook on the Web را هم در اختیار بگیرند. آخرین اطلاعات درباره آفیس 365 در نشانی https://outlook.office365.com ارائه شده است. البته صفحه رسمی این نرم افزار در وب سایت توییتر نیز، که با 973 هزار مخاطب همراه هست، اطلاعات خوبی بعضاً ارائه می‌کند که در نشانی https://twitter.com/outlook در دسترس می‌باشد.

 جدیدترین اخبار از نرم افزار Outlook مایکروسافت
(تصویر ایندکس جدید آفیس 365)

 در آخرین به‌روزرسانی انجام شده کاربران می‌توانند یک نوار ابزار برای استفاده از قابلیت‌های Mail، Calendar، People و Task را در اختیار بگیرند و یک خط برجسته شامل موضوعات و نمایش پیام‌ها با فاصله بیشتر نیز از تغییرات رابط کاربری جدید مایکروسافت محسوب می‌شود. امکان متمایز کردن پیام‌ها، Sweep، Archive، Undo و مشاهده پیام‌ها در خطوط واحد از دیگر امکاناتی هستند که در Outlook on the Web ارائه می‌شوند.

کاربران همچنین می‌توانند گزینه‌های بیشتر برای سازگاری پست‌های الکترونیکی با سلیقه خود را در اختیار داشته باشند و همچنین، امکانات بیشتر در بخش Calendar از جمله اخبار وضعیت آب و هوا، نشانه‌های بصری و یادآورهای ایمیلی را مورد استفاده قرار دهند. کاربران سازمانی مجموعه Office ۳۶۵ که از Exchange Online استفاده می‌کنند و بخشی از برنامه First Release محسوب می‌شوند، از امروز می‌توانند Outlook on the Web را مورد استفاده قرار دهند.

جدیداً نیز خبر رسیده است که نسخه اپل واچ Apple-Watch این نرم افزار پر کاربر مایکروسافت عرضه شده است. این خبر را روز گذشته پرتال اینترنتی فعال techcrunch.com منتشر کرد. سایت خبری Macworld.com نیز اعلام کرد که عرضه نسخه ویژه دستگاه جادویی اپل توسط مایکروسافت، یک خبر خوب هست و باید دست‌ها را بالا برد!

 جدیدترین اخبار از نرم افزار Outlook مایکروسافت
(گزارش تک کرونچ از ارائه نسخه اپل واچ نرم افزار مدیریت پست الکترونیک اوت لوک مایکروسافت)

این عرضه، بازتاب گسترده ای در محافل خبری جهان به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات داشته است. جدیدترین جزییات درباره این نرم افزار در نشانی www.microsoft.com/en-us/outlook-com مشاهده کنید. برای اطلاع از تاریخچه عرضه این نرم افزار، جدول زیر را مشاهده کنید.

نام نسخه عرضه شده

تاریخ انتشار

Outlook for MS-DOS

1990

Outlook for Windows 3.1x

1992

Outlook for Macintosh

1995

Outlook 97

January 16, 1997

Outlook 98

June 21, 1998

Outlook 2000

June 27, 1999

Outlook 2002

May 31, 2001

Office Outlook 2003

November 20, 2003

Office Outlook 2007

January 27, 2007

Outlook 2010

July 15, 2010

Outlook 2011 for Mac

October 26, 2010

Outlook 2013

January 29, 2013

Outlook for Mac

October 31, 2014

تاریخچه عرضه نرم افزار Outlook

برای آگاهی از چگونگی کار این نرم افزار جدید، ویدئو زیر در 2 دقیقه، اطلاعات خوبی ارائه می‌کند.



اگر به طور کلی با نرم افزار آوت لوک آشنای ندارید، توصیه می‌کنیم ویدئو زیرا را ملاحظه فرمایید.



ویدیو مرتبط :
نرم افزار Outlook

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارسال ایمیل صوتی از طریق نرم افزار Outlook



 

 

ارسال ایمیل صوتی از طریق نرم افزار Outlook

 

یکی از توانمندی هایی که نرم افزار Microsoft Outlook برخوردار است و اکثر کاربران از آن بی خبرند ، قابلیت یا Voice Mail است. با استفاده از این روش شما میتوانید یک پیغام صوتی را ضبط کرده و برای فرد مقابل ارسال کنید. سپس او میتواند پیغام شما را به شکل صوتی دریافت کند.

 

برای این کار:
ابتدا نیاز است تا پیغام صوتی خود را ضبط کنید. بدین منظور میتوانید از Recorder خود ویندوز استفاده کنید. از منوی Start وارد All Programs شده ، سپس از شاخه Accessories و سپس Entertainment بر روی Sound Recorder کلیک کنید. اکنون از طریق میکروفون پیام خود را بخوانید و توسط برنامه ضبط و ذخیره سازی کنید. حجم فایل صوتی کم خواهد بود.
اکنون نرم افزار Outlook را اجرا کنید.
وارد صفحه مربوط به ارسال ایمیل شوید. اکنون از نوار بالا و منوی Insert روی قسمت File کلیک کنید. حالا فایل صوتی خود را انتخاب کنید و روی دکمه Insert کلیک کنید.
حال میتوانید متن نامه را نیز وارد کرده و ایمیل را ارسال کنید.

اکنون پیام شما همراه فایل صوتی به شکل Voice Mail برای فرد مورد نظر ارسال میشود. در صورتی که خود فرد دریافت کننده نیز از برنامه Outlook و امثالهم استفاده کند به محض مشاهده ایمیل میتواند پیغام صوتی را بشوند. در غیر این صورت پیغام صوتی به شکل یک فایل پیوست برای فرد مورد نظر قابل دریافت است.

منبع:tarfandestan.com