اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین اخبار از مجرمان اینترنتی در ایران


مروری بر جدیدترین خبرها از برخورد پلیس سایبر ایران با مجرمان اینترنتی و کلاهبرداران فضای مجازی، در بسته خبری 5 شنبه‌های برترین‌ها. همچنان، نقض حریم خصوصی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خبر ساز هست.

 
 
 
 
صبح بخیر: همچون روال 5 شنبه‌های هر هفته، سرویس فناوری برترین‌ها نگاهی دارد به آخرین گزارش‌های پلیس سایبر کشورمان در برخورد با کلاه بردان اینترنتی و مجرمان سایبری و توصیه‌های پلیسی برای کاربران ایرانی. با ما همراه باشید.

خبرهای داغ از مجرمان اینترنتی ایران

•    بانوان در اینترنت مراقب باشند

خبر اول این که بار دیگر پلیس سایبر ایران به بانوان ایرانی فعال در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد. رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: کاربران ایرانی نیز بدون اطلاع از نحوه تنظیمات حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات، با ارزش‌ترین اطلاعات و خصوصی‌ترین تصاویر را بدون رعایت کمترین اصول عرفی و اخلاقی در این شبکه‌ها منتشر کرده و لذا بیش از سایر کاربران در جهان آسیب‌پذیر بوده و در معرض سوء استفاده مجرمان اینترنتی قرار می‌گیرند.

در صورتی که این تصاویر در اختیار مجرمین قرار گیرد بدون شک برای یک دختر و زن ایرانی می‌تواند تبعات سنگین روحی و اخلاقی و حیثیتی را به دنبال داشته باشد و لذا به شبکه‌های اجتماعی که ادعای محرمانگی اطلاعات را می‌کنند اعتماد نکنید زیرا این شبکه‌های ابزاری در جهت تغییر ساختارهای فکری و فرهنگی جامعه هستند.

پرونده‌های زیادی با موضوعیت هتک حیثیت که بیشتر مربوط به قشر خانم‌ها بوده به پلیس فتا ارجاع و درحال رسیدگی می‌باشد. سرهنگ رجبلی متذکر شد: لذا به شهروندان توصیه می‌شود، در خصوص فعالیت‌های خود در فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و به راحتی اطلاعات شخصی خود را بصورت اشتراک در اختیار مجرمین قرار ندهند.

•    خیانت در دوستی اینترنتی!

رئیس پلیس فتا همدان از شناسایی و دستگیری فردی که تصاویر شخصی شهروند همدانی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، خبر داد با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر انتشار تصاویر شخصی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تحت موبایل و خدشه دار شدن حیثیت وی، موضوع ضمن تشکیل پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد فردی ناشناس با ساختن پروفایلی با نامی غیر متعارف تصاویر شاکی پرونده را به اشتراک گذاشته است و بنابر اظهارات خود شاکی تصاویر زیادی را از وی در اختیار دارد و تصویر پروفایل را هر روز تغییر می‌دهد.

توصیه پلیسی: همین امروز، تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی هوشمند، پاک کنید!

•    عاقبت دوستی دختر اصفهانی با یک مجرم اینترنتی

عاقبت این شد: فردی که با انتشار تصاویر خصوصی و شخصی یکی از شهروندان در فضای مجازی باعث هتک حیثیت او شده بود توسط کارشناسان پلیس فتا اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

توصیه پلیسی: ارتباط با افراد غریبه در فضای مجازی و اعتماد به آن‌ها می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای کاربران داشته باشد لذا توصیه می‌شود همان رفتاری که در فضای حقیقی انجام می‌دهید و همان محدودیت‌هایی که برای خود در نظر دارید در فضای مجازی نیز انجام دهید

•    مجرمان اینترنتی در ملارد به دام افتادند

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری اعضای باند سارقان سایبری یک شرکت در شهرستان ملارد خبر داد. فردی به عنوان نماینده یکی از شرکت‌های غرب استان تهران به پلیس فتا شهرستان ملارد مراجعه و با اعلام سرقت 90 میلیون ریالی از حساب بانکی شرکتش، تقاضای رسیدگی کرد. با توجه به دادخواست مطرح شده رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با بررسی‌های اولیه مشخص شد فرد یا افراد سارق برای گم کردن رد پای خود، کافی نت دور دستی را برای انجام سرقت سایبری خود انتخاب کرده‌اند. "باقریان" ادامه داد: لذا رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرده و با بررسی رد پاهای برجای مانده در فضای مجازی یکی از متهمان پرونده شناسایی و در طرح عملیاتی ویژه در ملارد دستگیر شد.

•    جزییات دستبرد اینترنتی 50 میلیون ریالی به حساب مدیرعامل!

فردی که به حساب اینترنتی رئیس شرکتش دستبرد زده بود توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد. در پی شکایت رئیس یک شرکت خصوصی و گزارشی مبنی بر برداشت غیرمجاز 50 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیم اقتصادی پلیس فتا قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات رئیس شرکت با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر عامل برداشت‌های غیرمجاز را شناسایی و به پلیس فتا احضار کرد. در اعترافات متهم مشخص شد که این فرد در پی اعتماد رئیس شرکت به وی رمز دوم او را یادداشت و طی چند مرحله مبلغ 50 میلیون ریال از حسابش برداشت کرده است.

توصیه پلیسی: به دارندگان کارت‌های بانکی توصیه می‌شود از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به دیگران پرهیز و از گذاشتن رمزهای قابل حدس مانند شماره شناسنامه و تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اجتناب کرده و همچنین از یک گذر واژه برای حساب‌های مختلف بانکی به عنوان رمز عبور استفاده نکنند.

•    هشدار پلیس فتا مازندران به کاربران گوشی‌های هوشمند

پلیس فتا مازندران، این هفته به کاربران گوشی‌های هوشمند هشدار داد.

1.    بر روی هر لینکی که از طرف فردی ناآشنا ارسال می‌شود کلیک نکنید چرا که با کلیک لینک، بدافزار عکس و دیگر اطلاعات پروفایل قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی وی را دستمایه اخاذی و دیگر نیات سوء خود قرار می‌دهد.

2.    عکس و فیلم‌های خصوصی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزدیکان و اقوام خود قرار ندهید.

3.    اجازه فیلم برداری و عکس برداری از مجالس خصوصی خود را به دیگران ندهید.

4.    از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر و فیلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهیز کنید.

5.    زمان مراجعه به آتلیه و عکاسی‌ها دقت کنید مرکز موصوف دارای مجوزهای مربوطه باشد چراکه فعالیت این مراکز بدون مجوزهای لازم غیرقانونی است و احتمال سوء استفاده از عکس‌های مشتری‌ها وجود دارد به‌ویژه عکس‌های خصوصی و خانوادگی و این از آسیب‌هایی است که می‌تواند زمینه ساز بروز و ظهور آسیب‌های عمیق تر باشد.

•    باز هم تلگرام و نشر اکاذیب!

رییس پلیس فتا گلستان از دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت و توهین به شهروند گرگانی در شبکه‌های اجتماعی کرده بود، خبر داد. در پی وصول مرجوعه قضایی مبنی بر شکایت فردی دال بر ایجاد مزاحمت و توهین به وی، با تحقیقات به عمل آمده از شاکی و بررسی‌های مقدماتی مشخص شد فردی در یکی از گروه‌های شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به انجام اینکار می‌نماید. وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده و تحقیقات میدانی و ردگیری‌های اطلاعاتی و استفاده از فنون مهندسی اجتماعی پیرامون گروه مذکور، در نهایت محرز شد، مطالب مطروحه و مورد ادعای شاکی در پرونده با یک شماره تلفن معلوم، ارسال شده است.

توصیه پلیسی: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری و در صورتیکه شخصی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و مکالمه را ادامه ندهند.

•    هتک حیثیت دانشجوی دکترا در تلگرام

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از دستگیری عامل هتک حیثیت یک دانشجوی دکترا در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد فردی ساکن بجنورد با در دست داشتن شکوائیه ای از دادسرای عمومی و انقلاب به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشته حدود 4 سال پیش دخترم به عنوان محصل برتر برای ادامه تحصیلات عالیه (دکترا) به کشور فیلیپین سفر کرده و فردی در شبکه اجتماعی فیس بوک با دخترم ارتباط دوستی برقرار می‌کند و پس از وعده ازدواج و اغفال وی چند عکس شخصی از دخترم سرقت کرده و بعد از گذشت چند سال تصاویر شخصی را به صفحه شخصی تلگرام خانمم ارسال، که موجب ناراحتی شدید، اختلافات و سوء ظن در خانواده ما شده است.

بلافاصله ماموران و کارشناسان زبده پلیس فتا وارد عمل شده و با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی و رصد شبکه‌های اجتماعی موبایلی برابر مستندات موجود موفق به شناسایی به موقع یک فقره حساب کاربری در شبکه اجتماعی تلگرام می‌شوند. مشخص شد فرد موصوف از هویت جعلی جهت ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده است لذا کارشناسان این پلیس با استفاده از مهارت‌ها و آموزش‌های داده شده موفق به شناسایی آدرس متهم که در شهر مشهد ساکن بوده، شدند. ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را در منزلش دستگیر کردند که وی با دیدن مستندات در همان ابتدا لب به اعتراف گشود و کلیه اتهامات خود را در این خصوص پذیرفت.

متهم در اظهاراتش اذعان داشته از زمان گذشته و طی آشنایی قبلی که با شاکیه داشته است از اعتماد وی سوءاستفاده کرده و نسبت به فعال سازی دوربین وب کم سیستم شاکیه و گرفتن عکس‌های پنهانی از وی و از راه دور اقدام کرده است. گفتنی است متهم به همراه پرونده و مستندات آن به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس تحویل داده شد.

•    توصیه‌های مهم سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری

1.    یکی از مهم‌ترین نرم افزارها در خصوص شبکه‌های اجتماعی موبایلی، نرم افزارهای شماره ساز مجازی است که به کاربران این شبکه اجازه می‌دهد با داشتن شماره‌های مجازی علاوه بر ناشناس ماندن در شبکه‌های اجتماعی زمینه فعالیت تبلیغاتی نیز داشته باشند متاسفانه مجرمان سایبری از این قابلیت سوءاستفاده کرده و تلاش دارند تا در شبکه‌های اجتماعی موبایلی قربانیان خود را به دام اندازند.

2.    شماره‌های مجازی با توجه به نوع نرم افزار مورد استفاده، پیش شماره کشور خارجی خاصی را برای کاربر درست می‌کند، این امر باعث شده تا مجرمان سایبری از عدم اطلاع برخی کاربران و یا حسن اعتماد آنان در این خصوص سوءاستفاده کرده و کلاهبرداری نیجریه ای را در شبکه‌های اجتماعی موبایلی اجرا نمایند.

3.    کاربران مراقب باشند و به هیچ عنوان به پیام‌های خصوصی که ادعا دارند پسر پادشاه مخلوع یک کشور افریقایی هستند و برای خروج ثروت خود نیاز به کمک شما دارند یا اینکه چوپان هستند و گنجی یافته‌اند توجه نکنند، چرا که این پیام‌ها جعلی و دروغ است و از سوی مجرمان سایبری برای دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی ارسال شده است.

4.    شماره‌های مجازی بهترین وسیله برای فریب کاربران شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه شده، چرا که شاهد انتشار انواع پیامک‌های کلاهبرداران در این شبکه برای کاربران به صورت خصوصی هستیم که ادعا دارد کاربر مورد نظر در مسابقه برنده شده است برای دریافت جایزه خود اقدام به واریز وجه یا دادن شماره کارت بانکی خود نماید.

5.    اخذ ویزا برای کشورهای خارجی را، شگرد دیگر مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با شماره‌های مجازی خواند و افزود: فروش مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی و... را باید از دیگر ترفندهای مورد استفاده مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با شماره‌های مجازی هست.

•    شکارچیان اینترنتی در کمین کودکان هستند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه والدین در خصوص فعالیت آنلاین کودکان خود توجه بیشتری داشته باشند، گفت: شکارچیان آنلاین در این فضا همیشه به دنبال افرادی هستند که اطلاعات خود را به راحتی ارائه می‌کنند و کودکان بهترین طعمه برای شکارچیان آنلاین هستند در تابستان شاهد افزایش استفاده کودکان از اینترنت و سیستم‌های رایانه ای هستیم که متاسفانه خانواده‌ها نظارت کمتری بر این موضوع دارند.

1.    : ارائه اطلاعات شخصی در مکان‌هایی که افراد بسیار زیادی به آن‌ها دسترسی خواهند داشت، مثل شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. از این رو، امکان تبدیل شدن کودکان و نوجوانان به عامل و یا هدف زورگیری سایبری دور از انتظار نیست.

2.    از کودکان بخواهید تا هر گونه زورگویی سایبری را به سرعت و از طریق گفت و گوی حضوری و یا تلفنی به شما اطلاع دهند.

3.    والدین باید کودکان را نسبت به این مساله آگاه کنند که مخاطبان آنلاین آن‌ها در فضای مجازی لزوماً همان افرادی نیستند که ادعا می‌کنند، چه بسا مجرمینی هستند که تلاش دارند از کودکان سوء استفاده نمایند، افزود: کودکان هرگز نباید بدون نظارت والدین خود با فرد یا افرادی که در دنیای مجازی ارتباط داشته‌اند، در دنیای واقعی ملاقات داشته باشند.

4.    محرمانه نگه داشتن اطلاعات و جزئیات شخصی در فضای مجازی و عدم دسترسی عمومی به آن‌ها از ضروریات می‌باشد و والدین در این خصوص باید به کودکان خود آموزش دهند که به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود، خانواده را در فضای سایبر منتشر نکنند ضمن آنکه مانع از به سرقت رفتن اطلاعات مهم و حساس در سیستم‌های رایانه ای گردند.

5.    محتوای نامناسب مانند فیلم‌ها، تصاویر، مطالب و نوشته‌های غیر اخلاقی، نژادپرستانه، خشونت آمیز و دیگر موارد مضر و خطرناک، یکی دیگر از تهدیدات بالقوه و بالفعل فضای سایبر برای کودکان هست و والدین برای نظارت بر فعالیت آنلاین کودکان خود می‌توانند از نرم افزارهای ویژه کنترل والدین در مرورگرها، موتورهای جستجو و بسته‌های امنیت اینترنتی برای حضور ایمن کودکان در فضای مجازی استفاده کنید.

6.     مدت زمان استفاده از رایانه برای کودکان و این که چه زمانی در طول روز باید مورد استفاده قرار بگیرد، محدودیت‌هایی را قائل شوند. و نگذارند کودکان روزانه چند ساعت بیشتر با کامپیوتر کار کنند و زمان اتصال آن‌ها به اینترنت نیز محدود باشد.
 
خبرهای داغ از مجرمان اینترنتی ایران
(شما هم می‌توانید همیار پلیس فتا باشید)

کشف 81 میلیون دلار داروی قاچاق و غیر استاندارد در عملیات پانجی آ 8

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا از کشف 81 میلیون دلار داروی قاچاق و غیر استاندارد در عملیات پانجی آ 8 در جهان خبر داد و گفت: در این عملیات، توسط پلیس فتا 1634 مورد سایت رصد شد که از این تعداد 1439 مورد مجرمانه بود؛ همچنین سهم سایت‌های داخلی از میان سایت‌های مجرمانه 632 موردمی باشد.

توصیه پلیسی: در کشور ما نیز هرگونه عرضه دارو و تبلیغ و خرید و فروش آن از بستر اینترنت در حال حاضر غیر قانونی می‌باشد. با توجه به اینکه سلامت افراد جامعه برای تمامی دستگاه‌های خدمت گزار از جمله پلیس فتا مهم می‌باشد، شدیداً توصیه می‌گردد نیاز دارویی خود را در بخش‌های مختلف از قبیل پروتز، و... از مبادی مجاز و قانونی مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز عرضه تجهیزات پزشکی تهیه نمایید.

•    کلاهبرداری از کارت اعتباری مشتریان در فروشگاه مواد غذایی

رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف چند پرونده برداشت غیر مجاز اینترنتی خبر داد که همگی در یک فروشگاه مواد غذایی در شیراز اتفاق افتاده است. در اولین پرونده شاکی مرد 42 ساله ای است که بیان می‌کند از حسابش مبلغ یک میلیون ریال به صورت خرید کارت شارژ برداشت شده و درخواست رسیدگی سریع به این موضوع را داشت. وی ادامه داد: در ادامه با مطرح شدن دو پرونده مشابه دیگر که همگی کلمات عبور اول و دوم کارت بانکی آن‌ها شبیه یکدیگر بوده و همچنین با یک روش از حسابشان برداشت گردیده است، کارشناسان به این نتیجه می‌رسند که متهم همه این پرونده‌ها یک نفر می‌باشد.

در نهایت با بررسی‌های انجام شده کارمند یک فروشگاه مواد غذایی به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ حسینی گفت: متهم در بازجویی‌ها اعلام کرد که با سرقت اطلاعات کارت مشتریان و یادداشت کردن این اطلاعات توانسته است از تعدادی از کارت‌ها که رمز اول و دوم مشابه داشته‌اند، با خرید کارت شارژ و فروش آن به مشتریان دیگر کلاهبرداری نماید.

توصیه پلیسی: رمز و اطلاعات شخصی حساب‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند زیرا امکان سوءاستفاده از این اطلاعات در آینده وجود دارد.

گفتن است، پلیس سایبر در نشانی http://www.cyberpolice.ir در دسترس هست و آماده دریافت گزارشات هموطنان درباره جرائم اینترنتی و مجرمان سایبر هست. همواره در 5 شنبه‌های هر هفته، با بسته خبری داغ جرائم اینترنتی، همراه پرتال برترین‌ها باشید.


ویدیو مرتبط :
جنبش اینترنتی حضور آگاهانه اخبار انتخابات در رسانه های داخلی ایران و خارج از ایران 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین اخبار نقل و انتقالات در فوتبال ایران



اخبار نقل وانتقالات در فوتبال ایران,اخبار ورزشی

علی دایی خبر داد؛ جذب 3 بازیکن جدید برای پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «پرسپولیس را برای قهرمانی در فصل پیش روی لیگ برتر می‌بندم که امیدوارم در این زمینه تیم در دو ماه آینده به مرز آمادگی کامل برسد.»

علی دایی صبح امروز در بدو ورود به زادگاهش اردبیل همراه با تیم پرسپولیس برای برگزاری یک اردوی 10 روزه در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «ضمن حفظ اکثر بازیکنان و استخوان‌بندی تیم سعی خواهیم کرد در اولین اردوی تدارکاتی در اردبیل و شهر سرعین بازیکنان را به مرز آمادگی جسمانی برسانیم که به دلیل شرایط ویژه استان اردبیل و شهر سرعین و ارتفاع مناسب، در قدم اول این شهر را مقصد آماده‌سازی تیم قرار دادیم.»

وی با اشاره به اینکه ظرف روزهای آینده سه بازیکن جدید جذب پرسپولیس می‌شود، خاطرنشان کرد: «هنوز نمی‌توانم در این زمینه اسامی بازیکنان را اعلام کنم.»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: «اردوی اردبیل آغاز راهمان است و پیش‌بینی می‌کنیم حدود 50 درصد اهدافمان را در این اردو محقق کرده و در ادامه مسیر بتوانیم بازیکنان پرسپولیس را به مرز آمادگی برسانیم.»

مربی این تیم نیز با یادآوری اینکه تاکنون میلاد غریبی از سایپا، مهرداد کفش‌گری از راه‌آهن و یونس شاکری را از ابومسلم به خدمت گرفته‌ایم، گفت: «چند بازیکن نیز مدنظرمان است که ظرف 10 روز آینده قرارداد نهایی را با آنها می‌بندیم.»

محمد دایی افزود:‌ «اردوی پرسپولیس در اردبیل با حضور 15 بازیکن و 10 کادر فنی برگزار می‌شود که ما در شهرهای اردبیل، سرعین و نیر تمریناتمان را به صورت صبح و عصر دنبال خواهیم کرد.»

وی در خصوص بازی پرسپولیس با آرتا سبلان نیز تصریح کرد: «تلاش می‌کنیم با چند تیم خوب کشورمان به ویژه تیم تازه تاسیس آرتا سبلان که امتیاز یک تیم دسته اولی را اخذ کرده بازی دوستانه‌ای برگزار کنیم.»

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از ورود به اردبیل و به صورت مستقیم از فرودگاه راهی سرعین شد تا تمرینات خود را آغاز کند. 

پیشنهاد میلیاردی رویانیان برای جذب شاه مهره سپاهان

جدال پرسپولیس و سپاهان در فصل نقل و انتقالات به اوج هیجان خود رسیده و تیم پایتخت برای شكست رقیب اصفهانی اش به سیم آخر زده است.

مشكلات 2 باشگاه پرسپولیس و سپاهان تمامی ندارد. این 2  باشگاه كه در فصل نقل و انتقالات بدجوری به پر و پای هم پیچیده اند قصد دارند یكدیگر را در این بازار آشفته شكست بدهند.

از جمله كارهای این دو باشگاه ارائه پیشنهاد به بازیكنان یكگدیگر است. بعد از اینكه رویانیان از پیشنهاد 3.5 میلیاردی سپاهان به 2 بازیكن پرسپولیس پرده برداشت حالا شنیده می شود رویانیان و علی دایی دست گذاشته اند روی محمدرضا خلعتبری، شاه مهره سپاهان كه به تنهایی روی 27 گل این تیم در لیگ دوازدهم دخالت مستقیم داشت.

گفته می شود خلعتبری كه با توجه به ممنوعیت حضور بازیكنان ایرانی در امارات نمی تواند راهی لیگ این كشور شود حالا منتظر پیشنهادهای داخلی اش نشسته. یكی از این پیشنهادها تمدید قرارداد با سپاهان است و دیگری پیشنهاد  میلیاردی پرسپولیس. به نظر می رسد با توجه به حضور علی دایی در پرسپولیس و اینكه خلعتبری همیشه گفته كه فوتبال ملی اش را مدیون او است شاید بخت پرسپولیس برای جذب این مهاجم ملی پوش بیشتر از سپاهان باشد. البته یك سال موفق در اصفهان و حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم شانس سپاهان را برای جذب خلعتبری بیشتر می كند.

باید دید در نهایت خلعتبری چه تصمیمی برای ادامه فوتبالش می گیرد. حضور در پرسپولیس یا سپاهان؟ شاید هم او به لیگ ستارگان قطر برود./جام ورزشی