اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین آمار ثبت‌ نام دانش‌ آموزان در مدارس


رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش آخرین آمار ثبت نام در مدارس را تا 31 شهریورماه اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش آخرین آمار ثبت نام در مدارس را تا 31 شهریورماه اعلام کرد.

علی زرافشان با بیان اینکه تا کنون 12 میلیون و 725 هزار و 389 نفر در سامانه سناد ثبت نام کرده‌اند اظهار کرد: آمار ثبت نام مدارس در سال تحصیلی گذشته 12 میلیون و 316 هزار و 734 نفر بوده است.

وی افزود: امسال 335 هزار و 39 نفر در در دوره پیش دبستانی ثبت نام شده ‌اند.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس امسال هفت میلیون و 274 هزار و 359 نفر در مقطع ابتدایی، دو میلیون و 999 هزار و 510 نفر در متوسطه اول، دو میلیون و 51 هزار و 361 نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول تحصیل می‌شوند گفت:‌ مجموع آمار دانش آموزان در مدارس استثنایی 65 هزار و 120 نفر و در مدارس غیردولتی یک میلیون و 523 هزار و 503 نفر است.


ویدیو مرتبط :
مشکل ثبت نام دانش آموزان پایه دهم در مدارس آذربایجان غربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات آموزش و پرورش در خصوص پیش ثبت نام دانش آموزان در مدارس



اخبار,اخبار اجتماعی , آموزش و پرورش

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فرایند پیش ثبت نام دانش آموزان در مدارس قبل از موعد مشخص و تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مشروعیت قانونی ندارد و هر گونه اقدام با این عنوان مورد پذیرش و تایید وزارتخانه نیست.

مسعود ثقفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:هر گونه اقدام با عنوان پیش ثبت نام تخلف محسوب شده و توسط شورای نظارت بر مدارس غیردولتی شهر تهران بررسی و متخلفان یک سال از ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود محروم خواهند شد.
 
'برخی از مدارس غیردولتی شهر تهران به تازگی با دریافت مبالغی از والدین تحت عنوان پیش ثبت نام، نسبت به ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید اقدام کرده اند.'
 
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بخشنامه ثبت نام دانش آموزان اردیبهشت ماه 94 به تمامی مدارس شهر تهران ابلاغ خواهد شد، افزود: تمامی مدارس موظفند پس از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام، نسبت به ثبت تقاضای داوطلبان اقدام و نتیجه ثبت نام را نیز اعلام کنند.
 
سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: هر گونه عذر و دلیل مبنی بر تکمیل ظرفیت به دلیل پیش ثبت نام و خودداری پذیرش تقاضای سایر داوطلبان به عنوان احراز تخلف تلقی شده و مسوولیت محرومیت ثبت نام و پاسخگویی به اولیای دانش آموزان بر عهده مدیران مدارس است.
 
ثقفی گفت: اقدام به پیش ثبت نام در برخی مدارس غیردولتی قبل از اعلام رسمی عمومی موجب تضییع حق و عدم شفافیت در فرایند پذیرش دانش آموز و به تبع آن تخلفات گسترده خواهد شد.
 
وی افزود:این عمل می تواند مهمترین انگیزه در خصوص دریافت بدون موقع و مازاد شهریه باشد لذا این فرایند در شهر تهران غیررسمی، غیرقانونی و غیرقابل قبول است.
 
سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از اولیای دانش آموزان درخواست کرد تا قبل از زمان رسمی شروع ثبت نام از پیش ثبت نام فرزندان خود در مدارس و پرداخت شهریه با این عنوان، خودداری کنند.
 
ثقفی با اشاره به نظارت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بر روند ثبت نام دانش آموزان اظهار کرد: اگر فعالیت مدارس دولتی و غیردولتی در خصوص شهریه و ثبت نام خارج از شرایط ابلاغی آموزش و پرورش شهر تهران باشد، اولیا و دانش آموزان می تواند در این زمینه شکایت خود را اعلام کنند.
 
وی گفت: بر این اساس هر گونه اعتراض نسبت به شهریه و شرایط ثبت نام که خارج از چارچوب ابلاغی و بخشنامه ثبت نام باشد، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
 
بیش از یک میلیون دانش آموز در چهار هزار و 500 مدرسه شهر تهران تحصیل می کنند، یک هزار و 535 مدرسه از مجموع مدارس شهر تهران غیردولتی هستند.


اخبار اجتماعی - ایرنا