اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین آمار تروریست‌های خارجی داعش


سازمان ملل متحد در گزارش جدیدی اعلام کرد، تعداد خارجی‌هایی که کشورشان را به منظور پیوستن به گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش ترک کرده‌اند، اکنون به بیش از 25 هزار تن رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: سازمان ملل متحد در گزارش جدیدی اعلام کرد، تعداد خارجی‌هایی که کشورشان را به منظور پیوستن به گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش ترک کرده‌اند، اکنون به بیش از 25 هزار تن رسیده است.

 یک کمیته کارشناسان ناظر بر تحریم های سازمان ملل علیه القاعده در گزارشی اعلام کرد که براساس تحلیل این کمیته، در فاصله اواسط سال 2014 تا مارس 2015 تعداد تروریست های خارجی در سراسر جهان به میزان 71 درصد افزایش پیدا کرده است.

در این گزارش اعلام شده که در سه سال گذشته پیوستن خارجی ها به گروه های تروریستی افزایش چشم گیری یافته و تعداد این خارجی ها از هر زمانی در تاریخ بیشتر شده است.

این کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود خطاب به شورای امنیت این سازمان تصریح کردند: مجموع تعداد تروریست‌های خارجی در حالی که یک دهه پیش تنها حدود چند هزار نفر بود، امروز به بیش از 25 هزار نفر در جهان رسیده است.

بر اساس این گزارش تنها دو کشور سوریه و عراق محل حضور بالغ بر 20 هزار تروریست خارجی هستند و این تروریست ها به منظور پیوستن به گروه های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره به عراق و سوریه رفته‌اند.

سازمان ملل همچنین هشدار داد: در صورت شکست نظامی گروه های تروریستی در سوریه و عراق تروریست های خشونت طلب خارجی در اثر پیامدی ناخواسته در جهان پراکنده خواهند شد و ممکن است به شبکه های مجرم و تبهکار جذب شوند.

براساس این گزارش علاوه بر سوریه و عراق، در ماه مارس نیز نیروهای امنیتی افغانستان برآورد کردند 6500 تروریست خارجی در افغانستان فعال هستند. همچنین صدها خارجی دیگر نیز به یمن، لیبی و پاکستان رفتند و حدود 100 تروریست خارجی نیز در سومالی حضور داشته و تعدادی دیگر نیز به فیلیپین و کشورهای منطقه ساحل در شمال آفریقا رفته‌اند.

کارشناسان سازمان ملل تصریح کردند که در دهه 1990 تروریست های خارجی تنها متعلق به تعداد معدودی از کشور ها بودند، اما امروز این تروریست ها از جانب بالغ بر 100 کشور هستند.

در این گزارش به تعداد بالای تبعه های تونسی، مراکشی، فرانسوی و روسی که به گروه های تروریستی می پیوندند اشاره شده و همچنین نسبت به افزایش تبعه های کشورهایی نظیر مالدیو، فنلاند و ترینیداد و توباگو در گروه های تروریستی هشدار داده شده است.

طبق اعلام این کمیته سازمان ملل، این خارجی ها و شبکه های متعلق به آنان در بردارنده تهدیدی فوری و بلندمدت بوده و یک مشکل امنیتی فوری در جهان به وجود آورده‌اند که باید از جبهه های زیادی با آن مقابله کرد و حل این مشکل آسان نیست.


ویدیو مرتبط :
جدیدترین جنایت تروریست های داعش در شهر فلوجه.(+21)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش گرایش اتباع خارجی به تروریست‌های داعش



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - افزایش گرایش اتباع خارجی به تروریست‌های داعش

سازمان ملل متحد می گوید تعداد افرادی که از کشورهای مختلف جهان برای مبارزه در عراق و سوریه به گروه های تروریستی می پیوندند بی سابقه است و برخی از این افراد اهل کشورهایی هستند که پیش تر هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی نداشته اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین چاپ انگلستان براساس گزارشی از شورای امنیت سازمان ملل نوشته است که حدود 15 هزار نفر از کشورهای مختلف به عراق و سوریه سفر کرده اند تا در کنار داعش یا دیگر گروه های مشابه بجنگند.

براساس گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد، افرادی از بیش از 80 کشور جهان به داعش و گروه های مشابه پیوسته اند اما فهرستی از این کشورها در این گزارش درج نشده است.

این روزنامه نوشته است که افرادی از مالدیو و حتی با ملیت شیلیایی - نروژی به داعش پیوسته اند.

براساس آنچه در این گزارش آمده 'القاعده' توان سابق خود را از دست داده اما تمایل به پیوستن به گروه های تروریستی دیگر نظیر داعش که سازمان ملل آنان را قوی تری می خواند، بیشتر شده است.
اخبار بین الملل - ایرنا