اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین آمار از نرخ بیکاری در کشور


بانک مرکزی نرخ بیکاری را تا آذرماه سال گذشته ۱۰.۳ درصد اعلام و تصریح کرد که بیکاری در بین جوانان ۱۵ الی ۲۹ ساله ۲۱.۶ درصد شده است.

خبرگزاری تسنیم: بانک مرکزی نرخ بیکاری را تا آذرماه سال گذشته ۱۰.۳ درصد اعلام و تصریح کرد که بیکاری در بین جوانان ۱۵ الی ۲۹ ساله ۲۱.۶ درصد شده است.

نتایج بررسی‌های بانک مرکزی در شاخص‌های عمده اقتصادی سه‌ماهه سوم سال ۹۲ نشان می‌دهد که جمعیت ایران در آن تاریخ ۷۶.۹ میلیون نفر شده است که از این تعداد ۵۵.۵ میلیون نفر جمعیت شهری و ۲۱.۴ میلیون نفر جمعیت روستایی است.

گفتنی است در تاریخ مورد بررسی رشد جمعیت ۱.۲ درصد شده است که تراکم جمعیت نیز در این تاریخ ۴۶.۷ نفر در هر کیلومتر مربع گزارش شده است. جمعیت فعال کشور در سه‌ماهه نخست سال گذشته ۲۳.۳ میلیون نفر اعلام شده است. نتایج بررسی‌های آمارگیران بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این بازه زمانی به ۱۰.۳ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری در جمعیت شهری ۱۱.۷ درصد، جمعیت روستایی ۶.۹ درصد، بین زنان ۲۰.۴ درصد، مردان ۸.۵ درصد، جوانان ۱۵ الی ۲۹ساله ۲۱.۶ درصد و جوانان ۱۵ الی ۲۴ساله ۲۴.۳ درصد محاسبه و اعلام شده است.


ویدیو مرتبط :
آمار جدید بانک مرکزی در ارتباط با بیکاری و شکستن رکورد بیکاری در کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول از نرخ بیکاری



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی, صندوق بین‌المللی پول

جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که همزمان با افزایش نرخ بیکاری در ایران طی سال‌های اخیر، جایگاه این کشور در میان کشورهای دیگر نیز بدتر شده و ایران در سال 2015 در رتبه 24 به لحاظ بیکاری قرار گرفته است

به گزارش  فارس، بررسی جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول از میزان بیکاری در کشورهای جهان نشان می‌دهد که معضل بیکاری در ایران طی سال‌های اخیر در حال بدتر شدن است.

بر این اساس، نرخ بیکاری ایران از 10.4 درصد در سال 2013 به رقم 10.6 درصد در سال 2014 و پس از آن در سال 2015 به 10.8 درصد افزایش یافته است. همچنین آمارهای این نهاد بین‌المللی از پیش‌بینی افزایش نرخ تورم در سال 2016 به 11.2 درصد خبر می‌دهد.

بر این اساس، رتبه ایران در رده‌بندی کشورهای جهان به لحاظ تورم از 29 در سال 2014 به 24 در سال 2015 رسیده است که به معنای بدتر شدن جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی است.

از آنجایی که اروپا هنوز با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از کشورها در حال اجرای سیاست‌های ریاضتی هستند، عجیب نیست که کشورهای اروپایی بالاترین نرخ بیکاری را در این گزارش به خود اختصاص داده‌اند.

به جز 3 کشور نخست با آمار بیشترین بیکار، اسپانیا نیز نرخ 22 درصد و رتبه پنجم را در اختیار دارد و پرتغال با نرخ بیکاری 12.4 درصد و ایتالیا با نرخ 11.8 در میان 20 کشور نخست قرار دارند.

 

 اخبار اجتماعی  -  فارس