اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدول مهمترین وامهای دانشگاه آزاد/ اعطای وام شهریه در اولویت قرار دارد



جدول مهمترین وامهای دانشگاه آزاد/ اعطای وام شهریه در اولویت قرار دارد

مدیر کل تسهیلات اعتباری و مالی دانشگاه آزاد با اعلام جزئیات مهمترین وامهای این دانشگاه که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تاکید کرد که پرداخت وام شهریه به دانشجویان نسبت به سایر وامها در اولویت است.

محمد حسین سدهی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر به انواع و مبالغ وامهایی اشاره کرد که دانشگاه آزاد در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

وی در این باره گفت: از میان وامهایی که دانشگاه آزاد در اختیار دانشجویان قرار می دهد وام شهریه در اولویت است که این دانشگاه بین 40 تا 50 درصد شهریه دانشجویان را به صورت وام پرداخت می کند.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد که دریافت وام شهریه از سوی دانشجویان کم بضاعت این دانشگاه در اولویت قرار دارد.

به گفته سدهی نیا، این وامها در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در اختیار دانشجویان قرار داده می شود و برای دریافت آن معرفی یک ضامن کارمند یا کاسب کافی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در سال تحصیلی جاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبلغ 630 میلیارد تومان را در اختیار دانشگاه آزاد قرار داد که دانشجویان حداکثر تا سقف 10 میلیون ریال از این وام بهره مند شدند.

مدیر کل تسهیلات اعتباری و مالی دانشگاه آزاد به سایر وامهای این دانشگاه اشاره کرد که در جدول زیر به آن اشاره شده است:

مهمترین وام‌های دانشگاه آزاد اسلامی:


نوع وام

مبلغ اختصاص یافته برای مجردها

 

مبلغ اختصاص یافته برای متاهلان

 

کمک هزینه تحصیلی

4 میلیون ریال

 

5 میلیون ریال

 

اجاره مسکن برای غیربومی‌ها

//

6 میلیون ریال

 

 

قرض الحسنه ضروری برای یک بار در طول تحصیل

 

9 میلیون ریال

 

9 میلیون ریال

وام ازدواج

 

12 میلیون ریال

 

12 میلیون ریال

وام پایان نامه تحصیلات تکمیلی

 

3 میلیون ریال

 

 

3 میلیون ریال

 

 

سدهی نیا با بیان اینکه ارائه این وامها به دانشجویان به ترتیب اولویت صورت می گیرد، خاطرنشان کرد که افزایش انواع وامها منوط به تصمیمات جدید هیأت امنای این دانشگاه است.

وی تاکید کرد که در میان وامهای اعلام شده، اولویت با وام شهریه است..../مهر


ویدیو مرتبط :
پرداخت وام از دواج در همه بانک های کشور در اولویت قرار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم‌گیری برای افزایش شهریه دانشگاه آزاد در جلسه هیأت امنا/ اعطای وام با کمک بانکها



اخبار ,اخبار دانشگاه , شهریه دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - میرزاده خبر داد:
تصمیم‌گیری برای افزایش شهریه دانشگاه آزاد در جلسه هیأت امنا/ اعطای وام با کمک بانکها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تصمیم گیری در خصوص شهریه این دانشگاه در سال 93 و امضای تفاهم‌نامه با برخی بانک ها برای اعطای وام دکترا خبر داد.

 حمید میرزاده صبح امروز در حاشیه رونمایی از تابلوی بزرگترین کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی در خاورمیانه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر در خصوص اظهارات معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در زمینه افزایش شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی 93 اظهار داشت: هنوز این تصمیم قطعی نشده است و این تصمیم گیری در جلسه 7 اسفند ماه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد تصویب می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی خوبی از بودجه و شهریه 93 دانشگاه آزاد خواهیم داشت. همچنین برای یک میلیون و 750 هزار متر مربع از پروژه های عمرانی دارای 50 درصد رشد دانشگاه آزاد بودجه مناسبی در نظر گرفته شده که این پروژه ها را به پایان می رساند.

میرزاده در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص اینکه در مدیریت فرهاد دانشجو تفاهم نامه ای میان دانشگاه آزاد اسلامی و بانک صادرات به منظور ارائه وام دکتری منعقد شده بود، اما این وام با اعلام دانشجویان به آنها اختصاص نیافت، گفت: این تفاهم نامه در دوره مدیریت قبلی با بانک صادرات منعقد شده بود و به عده ای نیز اختصاص یافت، اما در همان دوره متوقف شد با این حال هم اکنون در تلاشیم با برخی از بانک ها تفاهم نامه ای به منظور اعطای وام، به دانشجویان دکتری و غیر دکتری دانشگاه آزاد امضا کنیم.

وی پیش بینی کرد که این وام از سال تحصیلی آینده در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره اعطای وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد برای ترم تحصیلی جاری گفت: وام شهریه دانشجویی دانشگاه آزاد و سقف سایر وام ها احتمالا بالاتر رود.

میرزاده ادامه داد: قرار است میزان این وام ها افزایش یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تکلیف رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد که وزارت علوم به آن اشاره کرده است، اظهار داشت: با تعامل خوبی که میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود دارد امیدواریم مشکل این رشته ها به زودی حل شود هر چند که این رشته های بدون مجوز در دوره های گذشته فعال بوده اند.
اخباردانشگاه - مهر