اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدول قیمت "زمین" در نقاط مختلف تهران


در بازار مسكن بیشتر از آنكه خودنمایی قیمت واحدهای مسكونی، عرصه را بر بازار تنگ كند، قیمت‌های نجومی زمین، فضا را برای ساخت‌وساز نامساعد كرده است.

دنیای اقتصاد: در بازار مسكن بیشتر از آنكه خودنمایی قیمت واحدهای مسكونی، عرصه را بر بازار تنگ كند، قیمت‌های نجومی زمین، فضا را برای ساخت‌وساز نامساعد كرده است.

شاید همین قیمت زمین در نقاط مختلف تهران است كه باعث شده انبوه‌سازان بافت فرسوده را به سایر محله‌های شهر ترجیح دهند و به جای اینكه حجم ساخت‌وساز در همه سطح تهران همگن شود، فقط در بافت فرسوده متمركز شود.

 در حال حاضر در شهر‌ك‌غرب مرغوب‌ترین نقطه تهران، قیمت پیشنهادی فروش زمین‌ -قطعات 500 مترمربعی- به مترمربعی 5 میلیون تومان رسیده است. این در حالی است كه در شهرك‌غرب تقریبا همه زمین‌ها اوقافی است و با استناد به وقف بودن این املاك، قیمت فروش آنها نیز پایین‌ ارزیابی می‌شود.

این قیمت برای زمین در مقایسه با هزینه ساخت كه در بهترین حالت مترمربعی یك میلیون تومان خواهد بود، حاكی از سهم بالای زمین در قیمت تمام‌شده مسكن در تهران است.

در پایتخت طی سال‌های اخیر به دلیل رشد شدید ساخت‌وساز، موجودی بازار زمین كاهش پیدا كرده و به این خاطر، مالكان زمین قیمت‌های حبابی ارائه می‌كنند چون تصور می‌كنند در حال حاضر برای زمین با هر قیمتی مشتری وجود دارد.    




ویدیو مرتبط :
نقاشی کابینت و رنگ کاری درب چوبی در تمام نقاط تهران با قیمت مناسب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت خرید مسکن در برخی نقاط تهران (+جدول)



اخبار اقتصادی - قیمت خرید مسکن در برخی نقاط تهران (+جدول)

از طرف دیگر، این دسته از سوئیت‌های مسکونی از کمترین امکانات از جمله پارکینگ، انباری و آسانسور برخوردار هستند و معمولا بهره‌مندی از تراس به عنوان یکی از مزیت سوئیت‌ها نام برده می‌شود.

قیمت خرید مسکن در برخی نقاط تهران (+جدول)واحدهای مسکونی معرفی‌شده در ستون امروز نبض بازار وضعیت آپارتمان‌هایی را حكایت می‌كند که قیمت پیشنهادی فروش آنها تا مرز 110میلیون تومان از سوی مالکان تعیین شده است.

واحدهای مسکونی معرفی‌شده در ستون امروز نبض بازار وضعیت آپارتمان‌هایی را حكایت می‌كند که قیمت پیشنهادی فروش آنها تا مرز 110میلیون تومان از سوی مالکان تعیین شده است.

در حال حاضر، واحدهایی که با چنین قیمتی به بازار فروش عرضه می‌شوند، واحد یا بهتر است گفته شود سوئیت‌هایی هستند که عمربنای آنها بیش از 10 سال است.

از طرف دیگر، این دسته از سوئیت‌های مسکونی از کمترین امکانات از جمله پارکینگ، انباری و آسانسور برخوردار هستند و معمولا بهره‌مندی از تراس به عنوان یکی از مزیت سوئیت‌ها نام برده می‌شود.

اما مهم‌ترین مزیتی که از تراس در فایل‌های آگهی واحدهای مذکور مشاهده می‌شود، برخورداری از وام خرید است.

به گفته بنگاهداران املاک، این دسته از سوئیت‌های مسکونی به‌دلیل ارزان بودن نسبت به دیگر واحدها همیشه از متقاضی خرید بهره‌مند هستند.

یکی از سوئیت‌های مسکونی که روز گذشته به عنوان واحد اکازیون به بازار فروش معرفی شده است، به این شرح است:

یک سوئیت 38 متری 3 سال ساخت در خیابان فلاح به همراه پارکینگ و انباری، 92 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

البته فروشنده به خریدار پیشنهاد کرده است که مبلغ خرید را به‌صورت 22 میلیون تومان نقد، 25 میلیون تومان رهن و 45 میلیون تومان وام خرید پرداخت کند.

همچنین سوئیت دیگری به متراژ 45 مترمربع با پارکینگ، انباری و پکیج در خیابان جوانه واقع در نواب با شرایط 45میلیون تومان وام خرید، 38میلیون تومان نقد و 25 میلیون تومان رهن کامل به عنوان فایل اکازیون به خریداران پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر یکی از واحدهای نوساز ارزان‌قیمت که روزگذشته به بازار مسکن در جنوب تهران عرضه شد: واحدی 42 متری نوساز در خیابان زمزم واقع در اتوبان نواب به قیمت 100 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت خرید مسکن

 اخبار اقتصادی - عصر ایران