اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدایی طلبان جعبه های سیاه هواپیمای سانحه دیده مالزی را تحویل دادند



اخبار,اخباربین الملل,جعبه سیاه هواپیمای مالزی

 

 اخبار بین الملل - جدایی طلبان جعبه های سیاه هواپیمای سانحه دیده مالزی را تحویل دادند

 جدایی طلبان هوادار روسیه در اوکراین، دو جعبه سیاه هواپیمای پرواز ˈام.اچ 17ˈ را به مسئولان مالزی تحویل دادند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از دونتسک، ˈالکساندر بورودایˈ نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک شب گذشته (دوشنبه شب) در جلسه ای هر دو جعبه سیاه را به رییس هیات کارشناسان مالزیایی تحویل داد.

جدایی طلبان همچنین در برابر خبرنگاران از برقراری آتش بس در شعاع 10 کیلومتری منطقه سقوط هواپیما برای تسهیل تحقیقات در مورد دلایل حادثه، خبر دادند.

یکی از کارشناسان اعزامی از مالزی با تشکر از اقدام جدایی طلبان در تحویل جعبه سیاهی که به مالزی تعلق داشته است، اعلام کرد: جعبه های سیاه دست نخورده هستند و تنها تغییرات جزئی بر روی آن مشاهده می شود.

بر پایه این گزارش، کارشناسان مالزیایی قرار بود قطاری را که اجساد کشته شدگان هواپیمای سرنگون شده مالزی در آن جای گرفته بود، همراهی کنند.

به گفته مقامات رسمی اوکراین، این قطار شامل واگن های سردخانه ای حامل اجساد 282 تن از سرنشینان هواپیمای ام اچ 17، سرانجام شهر ˈتورزˈ را به مقصد ˈخارکیفˈ ترک کرد.

روز پنجشنبه 17 ژوئیه (26 تیر ماه)، پرواز ام اچ17 هواپیمایی مالزی از نوع بوئینگ ٧٧٧ با 298 سرنشین از آمستردام در هلند راهی کوالالامپور، پایتخت مالزی بود که در محدوده تحت کنترل جدایی طلبان اوکراین سقوط کرد.
 اخباربین الملل - ایرنا


ویدیو مرتبط :
پیچیدگی سانحه هواپیمای مالزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جعبه سیاه هواپیمای ایرآسیای مالزی پیدا شد



اخبار,اخبار بین الملل , هواپیمای ایرآسیای مالزی

 

اخبار بین الملل - جعبه سیاه هواپیمای ایرآسیای مالزی پیدا شد

مقامات رسمی اندونزیایی طی بیانیه‌ای از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای پرواز QZ8501 از خطوط هوایی ایرآسیا، در بستر دریای جاوه خبر دادند.

به گزارش فارس، مقامات رسمی اندونزیایی طی بیانیه‌ای از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای پرواز QZ8501 از خطوط هوایی ایرآسیا، در بستر دریای جاوه خبر دادند.

امروز (یکشنبه)، سیگنال‌های قوی از محلی که دم هواپیما پیدا شده بود، دریافت شد و به گفته اداره کل حمل و نقل دریایی اندونزی، جعبه سیاه این هواپیما، فردا از بستر دریای جاوه بازیابی خواهد شد.

مدیر آژانس ملی جستجو و نجات گفت: «این سیگنال‌ها، یک کیلومتر به طرف شرق از محلی که دم هواپیما پیدا شده، دریافت شده‌اند» وی همچنین افزود که شناور سونار جسمی در اندازه‌ای 10 متر در 4 متر در 2.5 متر را تصویر کرده است. وی در ادامه گفت «گمان می‌رود این شی بدنه هواپیما است و بسیار محتمل است که جعبه سیاه در نزدیکی بدنه هواپیما باشد.»
اخبار بین الملل - فارس