اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدایی سرنوشت 90 درصد از ازدواج‌هایی که دختران بزرگترند



اخبار,اخباراجتماعی, اختلاف سنی زوجین


اخبار اجتماعی - جدایی سرنوشت 90 درصد از ازدواج‌هایی که دختران بزرگترند

یک آسیب‌شناس گفت: از دیدگاه رفتارشناسی، 90 درصد از ازدواج‌هایی که دختر بیش از 4 سال از پسر بزرگتر است، در پنج سال اول زندگی مشترک منجر به اختلافات و تنش‌های رفتاری می‌شود و همسران از هم جدا می‌شوند.

دکتر مجید ابهری در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: اگر مردان 10 تا 15 سال از همسر خود بزرگتر باشند، مشکلی ایجاد نمی‌شود و اختلاف سنی دو تا چهار سال زمانی که زن بزرگتر است نیز موجب بروز مشکل نمی‌شود؛ اما اگر فاصله سنی زن و شوهر بیش از این باشد، به علت آنکه زنان زایمان می‌کنند و دچار مشکلات جسمی می‌شوند، امکان به وجود آمدن اختلافات زناشویی بیشتر را فراهم می‌کند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: بر اساس نتایج پژوهش بنیاد صیانت از خانواده که سال گذشته انجام شد، 650 زوج با چهار سال اختلاف سن زندگی با دوامی داشتند ولی ازدواج 740 زوج که زن بیش از 4 سال از شوهر بزرگتر بوده به طلاق انجامیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دو علت دختران پیشنهاد ازدواج با پسران جوان‌تر را می‌پذیرند، اظهار کرد: یکی از این دلایل، توانمندی اقتصادی دختران است که در برخی از موارد دختر، شاغل اما پسر بیکار است.

این رفتارشناس، ترس و وحشت دختران به علت عبور از سن عرفی ازدواج را یکی دیگر از دلایل ازدواج آنان با پسران کوچک‌تر از خود دانست و افزود: ممکن است دختر در سنین پایین‌تر به خواستگارهای مناسب خود جواب منفی داده باشد و پس از گذشت چند سال، سن ازدواج او افزایش یافته باشد و همین امر موجب می‌شود که به درخواست ازدواج پسران کوچک‌تر از خود جواب مثبت دهند.

ابهری در پایان درباره مشکلات رفتاری به وجود آمده بین زوجینیی که اختلاف سنی مناسب ندارند، گفت: معمولا در صورت بزرگتر بودن دختر، او حرف پسر را در زندگی مشترک نمی‌پذیرد؛ چرا که دختران زودتر از پسران به بلوغ می‌رسند.
اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
به 20 درصد دختران دانشجوی آمریکا تجاوز می شود ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند درصد دختران می خواهند ازدواج کنند؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

چند درصد دختران می خواهند ازدواج کنند؟

حسن‌زاده تصریح کرد: بیشترین دلیل دختران مجرد برای ازدواج نکردن ادامه تحصیل و در پسران مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد است.بر اساس نتایج پژوهش‌های انجام شده در وزارت ورزش و جوانان که روی 800 نفر از جوانان تهرانی در رده سنی 18 تا 40 سال انجام شد نشان داد که بیش از 35 درصد از جوانانی که در سن ازدواج قرار دارند ازدواج و تشکیل زندگی را‌ امری ضروری می‌دانند،‌ اما در شرایط کنونی‌امکانات تشکیل زندگی را ندارند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس نتایج پژوهش انجام شده در وزارت ورزش و جوانان، دلیل 37/4 درصد دختران مجرد برای ازدواج نکردن ادامه تحصیل است و در شرایط فعلی ادامه تحصیل را به ازدواج ترجیح می‌دهند. 

محمدتقی حسن زاده گفت: بر اساس نتایج پژوهش‌های انجام شده در وزارت ورزش و جوانان که روی 800 نفر از جوانان تهرانی در رده سنی 18 تا 40 سال انجام شد نشان داد که بیش از 35 درصد از جوانانی که در سن ازدواج قرار دارند ازدواج و تشکیل زندگی را‌ امری ضروری می‌دانند،‌ اما در شرایط کنونی‌امکانات تشکیل زندگی را ندارند.

 وی ادامه داد: از جامعه‌ آماری پژوهش انجام شده 29 درصد دختران و 31/2 درصد پسران موافق ضروری بودن ازدواج و تشکیل زندگی بودند، ‌اما همین جوانان موافق نظر داده‌اند که در حال حاضر شرایط برای ازدواج و تشکیل خانواده آنها فراهم نیست و همین مساله موجب بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان می‌شود. وی افزود: همچنین از 800 جوان تهرانی، سن مطلوب ازدواج از نظر دختران 24 سال و از نظر پسران 29 سال است.

حسن‌زاده تصریح کرد: بیشترین دلیل دختران مجرد برای ازدواج نکردن ادامه تحصیل و در پسران مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد است. وی ادامه داد: در شرایطی که فضاها و‌امکانات مناسب برای شناسایی جوانان از یکدیگر وجود ندارد و دختران و پسران ما نمی‌توانند افراد هم شأن و هم کفو خود را پیدا کنند و از طرف دیگر مشکلات اقتصادی و نداشتن توانایی مالی برای تشکیل زندگی مشترک باعث شده است تا دختران ادامه تحصیل را به ازدواج ترجیح دهند./عصرایران