اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدال پنج ساعته 100 آتش‌ نشان با آتش


در نخستین دقایق بامداد دیروز یک پاساژ چهارطبقه تولید کیف و کفش در چهارراه استقلال تهران دچار حریق شد.

خبرگزاری ایسنا: در نخستین دقایق بامداد دیروز یک پاساژ چهارطبقه تولید کیف و کفش در چهارراه استقلال تهران دچار حریق شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  در این باره گفت: در ساعت 2:07 بامداد روز سه‌شنبه وقوع یک مورد حریق گسترده در یک پاساژ چهار طبقه تولید کیف و کفش به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان 4 ایستگاه را به محل حادثه واقع در چهارراه استقلال (مخبرالدوله)، کوچه نوشین اعزام کرد، افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که طبقه سوم و چهارم این پاساژ به همراه سقف شیروانی آن دچار آتش‌سوزی گسترده شده است.

ملکی با اشاره به محبوس‌شدن چهار تن از کارگرانی که در این پاساژ مشغول کار بودند نیز گفت: آتش‌نشانان در لحظات اولیه عملیات متوجه شدند که چهار تن از کارگران این پاساژ در طبقات فوقانی در محاصره دود و آتش قرار گرفته‌اند که بلافاصله با تجهیزاتی که داشتند این چهار تن را از محل خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه، تحویل دادند.

وی مساحت دو واحد شعله‌ورشده را در حدود 250 متر مربع اعلام کرد و گفت: حدود 14 واحد کارگاهی در این دو طبقه قرار داشتند که خسارت سنگینی به آنان وارد شد.سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تلاش 100 آتش‌نشان به همراه 20 دستگاه نجات و اطفای حریق در این عملیات خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از حدود 5 ساعت آتش را مهار و اطفا کردند.


ویدیو مرتبط :
حمله هوایی اسرائیل به غزه پس از پایان آتش بس پنج ساعته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدال 18 ساعته با 2 آتش سوزی در تهران




اخبار حوادث - جدال 18 ساعته با 2 آتش سوزی در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جزئیات دو عملیات نفس گیر و همزمان آتش نشانان برای اطفای دو حریق گسترده در منطقه شورآباد را تشریح کرد.

سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا، درباره جزئیات حریق گسترده یک انبار نگهداری از مواد شیمیایی در منطقه شورآباد گفت: صبح پنجشنبه یک انبار مواد شیمیایی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع در محدوده شورآباد دچار حریق شد که آتش نشانان این منطقه پس از گستردگی آتش از آتش نشانان تهرانی درخواست کمک کردند.

ملکی با بیان اینکه در ساعت 10:55 روز پنجشنبه در نخستین مرحله شش ایستگاه به همراه 11 تانکر اب، هشت خودرو فوماتیک و چندین خودروی حامل تجهیزات تتنفسی و کف به محل اعزام شد، گفت: این حریق در یک انبار به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع رخ داده و حدود 4000 متر مربع از آن کاملا شعله ور بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در این محل بشکه‌های اشتعال زا و حاوی مواد اسیدی قرار داشت گفت: انفجار این بشکه‌ها و مواد قابل اشتعال دیگر در منطقه سبب افزایش حجم آتش و دشواری کار آتش نشانان شده بود و عملیات برای مهار آن تا ساعت‌ها پس از شروع حریق ادامه داشت.

ملکی با بیان اینکه حوالی ساعت 15 روز پنجشنبه شعله‌های آتش در این محل مهار شد،‌ گفت: با این وجود عملیات آتش نشانان برای اطفای حریق ادامه داشت.

وی با بیان اینکه عملیات آتش نشانان تهرانی در این منطقه تا حوالی شش صبح روز جمعه ادامه داشت، گفت: در مجموع آتش نشانان 19 ایستگاه از تهران شامل 17 ایستگاه حریق، یک گروه نجات و یک گروه هذمت به همراه 13 تانکر آب، ‌هشت خودروی فوماتیک، سه لودر، سه کمرشکن، سه خودروی کف، سه خودروی تنفسی در نوبت‌های مختلف طی 18 ساعت عملیات نفس گیر در این حادثه حضور داشتند.

حریق گسترده حین عملیات اول

ملکی با ا شاره به حریق گسترده یک انبار 2000 متری پتو در همین منطقه گفت: در حالی که آتش نشانان مشغول اطفای حریق بودند ناگهان در ساعت 2 بامداد روز جمعه یک انبا 2000 متری پتو در محدوده شورآباد نیز دچار حریق شد که با موافقت ستاد فرماندهی و درخواست آتش نشانی شورآباد عوامل شش ایستگاه مستقر در این محل به انبار پتو رفته و شعله‌های گسترده آتش را پس از چند ساعت مهار و به طور کامل اطفا کردند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش نشانان پس از اطفای حریق در این انبار پتو مجددا به انبار مواد شیمیایی بازگشته و عملیات خود را ادامه دادند.

ملکی درباره آمار مصدومان این حادثه نیز گفت: حدود هشت آتش نشان در جریان این عملیات دچار مصدومیت‌های سطحی شده که پنج نفر از آنان به علت دود گرفتگی در محل مداوا شده و سه تن دیگر به علت پاشیدن ذرات اسیدی به بیمارستان منتقل شده و پس از چند ساعت ترخیص شدند.

وی درباره علت این حادثه نیز به ایسنا گفت: علت وقوع حادثه انبار مواد شیمیایی و همچنین حریق گسترده انبار پتو از سوی کارشناسان آتش نشانی شورآباد بررسی و اعلام خواهد شد.

ملکی درباره تعداد آتش نشانان حاضر در محل این حادثه نیز گفت: در مجموع بیش از 300 آتش نشان در نوبت‌های مختلف برای اطفای حریق در این دو انبار حضور داشتند و عملیات آنان بیش از 18 ساعت به طول انجامید.
 اخبار حوادث - ایسنا