اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدال خونین دزد و پلیس در بنز الگانس


پسر خلافکاری که به اتهام قتل عمد یک سرباز وظیفه بازداشت شده است دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

 روزنامه فرهیختگان:  پسر خلافکاری که به اتهام قتل عمد یک سرباز وظیفه بازداشت شده است دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

شامگاه بیست‌وهشتم مرداد ۱۳۸۹ افسران گشت اداره آگاهی تهران بزرگ در خیابان «محمدعلی جناح» به یک پسر ۱۹ ساله مشکوک شدند و ایست دادند. سپس ماموران در بازرسی بدنی «عباس- ش» یک قبضه چاقو به دست آوردند و این پسر را سوار بنز الگانس ناجا کردند. در آن بین «عباس» برق‌آسا پشت فرمان بنز الگانس نشست و پایش را روی پدال گاز گذاشت. همان موقع سرباز وظیفه «وحید- م» از شیشه سمت چپ وارد بنز شد و سعی کرد مانع حرکت این خودرو شود. «وحید» اما به گاردریل خورد و جان سپرد.

سه روز از این ماجرا گذشته بود که «عباس- ش» در تهران بازداشت شد و کشتن سرباز وظیفه را گردن گرفت. به دنبال بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در نخستین نشست رسیدگی به این ماجرا که چهاردهم آبان ۱۳۹۰ به ریاست قاضی «محمدسلطان همتیار» تشکیل شد، ابتدا نماینده وقت دادستان تهران، کیفرخواست را خواند. سپس پدر و مادر داغدار در جایگاه ویژه ایستادند و برای «عباس- ش» که سه‌فقره پیشینه کیفری- از جمله دستبرد- در پرونده سیاه‌اش داشت اشد مجازات خواستند.

نوبت دفاع به پسر خلافکار که رسید، گفت: عصر بیست‌وهشتم مرداد ۱۳۸۹ مواد مخدر مصرف کرده بودم و حال طبیعی نداشتم که سوار یک تاکسی شدم. بین راه بر سر کرایه ماشین با راننده درگیر شدم و او مقابل بنز ناجا توقف کرد. من به محض دیدن پلیس دستپاچه شدم و فرار کردم اما خیلی زود دستگیر شدم. من بدون آنکه دستبندی در دست داشته باشم داخل بنز الگانس نشستم و افسر پلیس و سرباز وظیفه سرگرم بازرسی بدنی شدند.

«عباس- ش» ادامه داد: در یک فرصت مناسب پشت فرمان بنز نشستم تا هر طور شده فرار کنم اما افسر وظیفه، مانع شد. او از پنجره سمت راننده، فرمان را به دست گرفته بود و می‌خواست وارد ماشین شود اما نمی‌دانم چطور شد که به بیرون افتاد.

در پایان آن نشست، هیات قضایی به اتفاق آرا «عباس- ش» را به قصاص نفس (اعدام با طناب دار)، سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. رای اما به خاطر ایراد قضایی در شعبه هفتم دیوان عالی کشور تایید نشد و به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری پایتخت برگردانده شد.

در تازه‌ترین نشست رسیدگی به این ماجرا که دیروز به ریاست قاضی «محمدسلطان همتیار» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، ابتدا نماینده دادستان، کیفرخواست را خواند.

«شریفی» اظهار داشت: با توجه به مدرک‌های موجود برای «عباس- ش» تقاضای اشد مجازات دارم.

سپس یکی از ماموران ناجا که شاهد ماجرا بود در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: سرگرم بازرسی بدنی راننده تاکسی بودم که ناگهان بنز الگانس ناجا به حرکت درآمد. سپس «وحید» مانع فرار متهم شد اما این پسر خشن، سرباز وظیفه را به گاردریل کوبید.

نوبت دفاع به «عباس- ش» که رسید، گفت: می‌خواستم هر طور شده فرار کنم و وقتی آن سرباز از پنجره بنز آویزان شد پایم را روی پدال گاز گذاشتم. باور کنید سرعت زیادی نداشتم و نمی‌خواستم جان آن سرباز را بگیرم.

در پایان این نشست، هیات قضایی با اعلام تنفس وارد شور شد تا رای صادر کند.


ویدیو مرتبط :
نابود کردن بنز الگانس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار جنون‌آمیز دزد جوان با تیراندازی خونین پلیس پایان یافت/ سرقت در خیابان‌های شرق تهران با خودروی سرقتی



دزد جوانی که به طرز جنون آمیزی قصد فرار از چنگال قانون را داشت، با تیراندازی پلیس زمینگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت 06:10 سیزدهم تیرماه ماموران گشت انتظامی یگان کلانتری 128 تهران نو حین گشت زنی در آدرس خیابان سوم نیرو هوایی به خودروی دوو سیلو سفید با یک نفر سرنشین مشکوک شده که با استعلام گیری از مرکز پیام کلانتری متوجه سرقتی بودن آن می شوند.

در ادامه ماموران درصدد متوقف کردن خودرو بر می آیند که متهم به محض مشاهده واحد گشت اقدام به فرار نموده و ماموران به تعقیب وی پرداخته که خودرو مربوطه طی فرار وارد اتوبان یاسینی شده و در نهایت ماموران جهت متوقف نمودن وی با استفاده از قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک 5 تیر هوایی از اسلحه سازمانی می کنند که سارق توجهی نکرده، لذا با اعلام مرکز پیام دو واحد گشت کلانتری در محل حاضر و با هماهنگی هم طرح مهار را به اجرا می گذارند.

در ادامه متهم درحالیکه با سرعت جنون آمیزی در بزرگراه شهید یاسینی به فرار خود ادامه می داد ماموران اقدام به شلیک 4تیر جنگی به سوی خودرو نمودند که هر چهار حلقه لاستیک خودرو ترکیده و متهم به صورت پیاده به فرار خود ادامه داد که با شلیک یک تیر از ناحیه ران پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و نهایتا دستگیر و بلافاصله از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل و خودرو نیز به پارکینگ منتقل گردید.

سرهنگ ارسلان قاسم زاده رییس کلانتری 128 تهران نو درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:تحقیقات صورت گرفته حکایت از آن دارد که متهم با خودروی سرقتی اقدام به سرقت لوازم خودروهای شهروندان در محدوده تهران نو می کرد که هم اکنون پرونده ای در کلانتری تشکیل و تحقیقات در خصوص واکاوی زوایای دیگر پرونده کماکان ادامه دارد.

 

 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران