اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جبران سهمیه حج در سال آینده


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: راه به حج قطعا باز می شود و سال آینده سهمیه امسال را جبران می کنیم.

خبرگزاری ایرنا:  رئیس سازمان حج و زیارت گفت: راه به حج قطعا باز می شود و سال آینده سهمیه امسال را جبران می کنیم.

سعید اوحدی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه های داخلی و خارجی افزود: در خصوص حج آینده بطورقطع همه عزم و تلاش خود را به کار می گیریم که حق شرعی زائران ایرانی سلب نشود. عربستان باید هزینه سنگینی برای تبعیض پذیرش زائران پرداخت کند چراکه حج تمتع حکم شرعی قرآن است.

وی در ادامه به پنج بندی در تفاهم نامه ای اشاره کرد که سعودی ها حاضر به پذیرش آن نشدند و گفت: ممنوعیت استفاده از پرچم در همه اماکن و اتوبوس ها و دخالت در ساختار تشکیلات حج از جمله بندهای مورد اختلاف تفاهم نامه یک سویه عربستان به شمار می رود که این موضوع قبلا اصلا سابقه نداشته است.


ویدیو مرتبط :
حج، جشنی که عزا شد، بیانات رهبر در حادثه حج سال 66

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعمال كاهش سهمیه حج تمتع از سال آینده


وزیر حج عربستان گفت: روند كاهش تعداد حجاج كشورهای مختلف جهان در موسم حج آینده (حج ۹۴) هم ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری مهر: بندر بن محمد حجار وزیر حج عربستان از ادامه كاهش تعداد حجاج در موسم حج سال آینده خبر داد.

حجار تاكید كرد: تصمیم مقامات سعودی مبنی بر كاهش بیست درصدی حجاج خارج از عربستان و كاهش پنجاه درصدی حجاج داخل این كشور در موسم حج سال آینده (۱۴۳۶ ق) هم اعمال خواهد شد.

وی حج عربستان اعلام كرده است: روند كاهش تعداد حجاج زمانی متوقف می‌شود كه مرحله سوم طرح توسعه صحن طواف در مسجدالحرام هم به پایان برسد.

حجار در نشستی با معاونان و مدیران وزارت حج عربستان بر ضرورت تهیه طرح‌های عملیاتی وزارت در چارچوب آمادگی زودهنگام برای موسم حج سال ۱۴۳۶ هجری قمری برای تصویبب آن و تلاش برای اجرای مفاد آن تاكید كرد كه شامل استقبال از حجاج در منافذ و گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی و انتقال واسكان در مكه مكرمه و مدینه منوره و مشاعر مقدسه و اعزام به جمرات و هماهنگی با طرف‌های دیگر تا مرحله خروج و بازگشت به كشور‌هایشان و همچنین نظارت بر تمام شركتهایی می‌شود به حجاج خدمات رسانی می‌كنند.

حجار بر اجرای كامل طرح مسیر الكترونیك برای حجاج خارج از عربستان پس از اجرای مرحله نخست آن در موسم حج امسال تاكید كرد و از همه دفا‌تر امور حجاج و شركتهای مربوطه خواست استفاده از این طرح را آغاز كنند.

وی با تاكید بر ضرورت رفع هر گونه موانع پیش روی طرح الكترونیك خواستار ارائه خدمات متمایز به حجاج با دو ویژگی سرعت و دقت و نوسازی برنامه‌های مربوط به حجاج شد.

حجار با درخواست از مقامات مسئول برای خارج كردن دفا‌تر نهاد‌ها و سازمان‌هایی از مشعر منا كه مسئولیتی در خدمات رسانی مستقیم به حجاج ندارند، تاكید كرد با خروج این نهاد‌ها، فضای بیشتری برای حجاج فراهم می‌شود.