اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جباری: در سپاهان آرامش روانی نداشتم


مجتبی جباری فوتبالیست سابق تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان که به تازگی بعد از مصدومیت فریدون زندی جایگزین او در تیم الاهلی قطر شده تأکید کرد حضورش در این تیم قطری دروازه درخشش او در جام جهانی برزیل خواهد بود.

خبرگزاری فارس: مجتبی جباری فوتبالیست سابق تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان که به تازگی بعد از مصدومیت فریدون زندی جایگزین او در تیم الاهلی قطر شده تأکید کرد حضورش در این تیم قطری دروازه درخشش او در جام جهانی برزیل خواهد بود.

جباری: در سپاهان آرامش روانی نداشتم/ الاهلی دروازه درخششم در برزیل خواهد بود

پایگاه خبری قطری «الکأس»، با «مجتبی جباری» بازیکن سابق تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان که به تازگی به تیم الاهلی قطر منتقل شده است، گفت‌وگویی انجام داده است.

جباری در این گفت‌وگو ضمن آرزوی سلامتی برای فریدون زندی تأکید کرد که از مصدومیت او بسیار ناراحت شده و به محض رسیدن به دوحه در بیمارستان حاضر شده و با زندی دیدار کرده است.

وی افزود: از پیوستن به الاهلی خوشحال شدم و یک لحظه در پذیرفتن این پیشنهاد تردید نکردم و اگر مصدومیت زندی نبود خوشحالی من بیشتر می‌شد زیرا زندی یکی از بهترین بازیکن‌های ایران است که محبوب همه است.

جباری در پاسخ به سوالی درباره پشت صحنه مذاکرات برای پیوستن به الاهلی گفت: توافق خیلی سریع صورت گرفت و از 48 ساعت افزایش پیدا نکرد، اما پیش از عقد قرارداد شرایط ویژه‌ای داشتم هنگامی که پیشنهاد الاهلی مطرح شد من در حال فسخ قراردادم با سپاهان بودم و باشگاه سپاهان شروط خاصی برای صدور رضایتنامه برای انتقال من به الاهلی را مطرح کرده بود و از پیوستن من به تیم دیگری جلوگیری می‌کرد، به همین دلیل تا عقد رسمی قرارداد لحظات دشواری را سپری کردم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دلیل عدم رضایتش از حضور در باشگاه سپاهان گفت: بعد از پیوستن به تیم احساس آرامش و راحتی و روانی که انتظار داشتم را به دست نیاوردم زیرا من بیش از 13 سال در باشگاه استقلال و 9 سال در ترکیب اصلی تیم بودم اما با وجود عشق زیادم به این تیم به دلیل برخی شرایط خاص که نمی‌خواهم درباره آنها صحبت کنم مجبور به ترک استقلال شدم.

جباری تأکید کرد که در این فصل در الاهلی تلاش خواهد کرد که در خلق پیروزی‌های این تیم سهیم شود تا برای همراهی تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل در بهترین شرایط فنی باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان آشنایی‌اش با لیگ قطر و فوتبال این کشور گفت که لیگ ستارگان قطر از یکی از معروف ترین لیگ‌های فوتبال جهان به شمار می‌آید و در سطح بازیکنان و مربیان اسم‌های بزرگی در این لیگ حضور دارند.

وی افزود: با تیم‌های باشگاهی قطری در لیگ قهرمانان آسیا روبرو شده‌ام که آخرین آنها بازی مقابل الریان بود همچنین در ترکیب تیم ملی ایران نیز چهار بار در برابر تیم قطر بازی کرده‌ام و دوستان بسیار زیادی دارم که در لیگ ستارگان قطر حضور داشته‌‌اند.

جباری گفت: تاکنون تجربه بازی در لیگ‌های خارج از ایران را نداشتم و با وجود اینکه پیشنهاد‌های زیادی داشتم اما با مخالفت باشگاه استقلال روبرو شده بود اما همیشه آرزو داشتم که این تجربه را داشته باشم که با پیوستن به لیگ ستارگان محقق شد.

وی گفت که بعد از پایان آزمایش‌ها و مقدمات لازم در تمرین‌های تیم حاضر خواهد شد تا برای حضور در بازی‌های پیش رو آماده باشد.

جباری 30 ساله تا پایان فصل جاری در تیم الاهلی قطر جایگزین دیگر فوتبالیست ایرانی «فریدون زندی» می‌شود که دچار مصدومیت شده است.


ویدیو مرتبط :
جدایی جباری از سپاهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلاتکو کرانچار: در انتقال افشین و جباری به سپاهان هیچ نقشی نداشتم/هادی عقیلی با سپاهان تمدید کرد



اخبار ,اخبار ورزشی ,زلاتکو کرانچار

 

اخبار ورزشی - زلاتکو کرانچار: در انتقال افشین و جباری به سپاهان هیچ نقشی نداشتم

سپاهان امسال شایستگی آن را دارد که به مقام قهرمانی برسد؛ چرا که یک سال دیگر به تجربه ما افزوده شده است و با انگیزه زیاد تمرین‌های خود را ادامه خواهیم داد.

 منطقه اصفهان، زلاتکو کرانچار در نشست خبری خود اظهار کرد: به نوعی امروز روز نخست کاری ما در فصل جدید فوتبال است و من بسیار خوشحالم که یک فصل دیگر در سپاهان می‌مانم. به دنبال این هستیم که ناکامی‌های پارسال را جبران کنیم و حتی بتوانیم امسال قهرمان لیگ برتر شویم.

وی افزود: اعتقاد دارم مهم‌ترین عنصر فوتبال امروز اصحاب رسانه هستند که باعث می‌شوند جو مناسبی در فوتبال ایجاد شود. اگر الان در کرواسی نیستم به این دلیل است که فصل نقل و انتقالات آغاز شده و رهبری باشگاه می‌خواهد درباره برخی اسامی بازیکنان که می‌خواهند به تیم ملحق شوند، نظر مستقیم بدهم و با بازیکنانی که قراردادشان تمام شده صحبت کنم تا بتوانم آنها را قانع کنم در سپاهان بمانند. هرچند که متاسفانه امید ابراهیمی حاضر به ماندن در سپاهان نشد و فصل جدید در تیم دیگر بازی خواهد کرد. خوشحالم که شهاب گردان و هادی عقیلی امروز قراردادهای خود را تمدید کردند و هفته آینده یک یا دو انتقال دیگر نیز خواهیم داشت.

کرانچار تصریح کرد: در این فصل درخواست من برای تقویت تیم زیاد نبوده است؛ چرا که ما تیمی باتجربه و در عین حال جوان داریم. وریا غفوری و رسول نویدکیا به سپاهان پیوسته‌اند و باید یک بازیکن گلزن را نیز به سپاهان اضافه کنیم. هر چند که مطمئنا یک بازیکن خارجی دیگر به تیم اضافه خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: اردوی تیم فوتبال سپاهان از 25 خرداد آغاز می‌شود که هفته نخست را در اصفهان خواهیم بود که در چهار روز نخست به کارهای جسمانی خواهیم پرداخت و قدرت فیزیکی خود را بالا خواهیم برد و سپس 10 روز به ترکیه خواهیم رفت و در آنجا اردویی برپا می‌کنیم و سه مسابقه دوستانه در این اردو انجام می‌دهیم و سپس به ایران بازمی‌گردیم و اردوی نهایی آماده‌سازی را انجام خواهیم داد.

کرانچار خاطرنشان کرد: تقریبا فهرست بازیکنان ما یکسان باقی مانده و فقط محمد غلامی و امید ابراهیمی از تیم سپاهان جدا شده‌اند. به دلیل نبود امید ابراهیمی به دنبال جذب یک هافبک دفاعی تمام عیار هستیم و البته بازیکنی که به خط حمله اضافه کنیم. بازیکنانی که اشتباه می‌کردند باید در اردوی آماده‌سازی آنها را به مرز آمادگی برسانیم. اشتباهات باید تکرار نشود و با انگیزه زیادی اردوی آماده‌سازی را برگزار کنیم. سعی ما این است که دوباره به مسابقه‌های آسیایی راه پیدا کنیم و این یک تکلیف بزرگ است که سپاهان را به آن روح قهرمانی خود برگردانیم.

وی افزود: به تجربه ما یک سال دیگر افزوده شد و خیلی سریع بازیکنان با شرایط وفق پیدا خواهند کرد. اعتقاد دارم که ما دو دروازه‌بان بسیار خوب مثل رحمان احمدی و شهاب گردان داریم که با یکدیگر رقیب و دوست هستند. امیدواریم بتوانیم بر کیفیت خود بیفزاییم تا بتوانیم در این فصل موفق باشیم. آمار نشان می‌دهد که در فصل پیش قهرمان نیم فصل دوم بودیم و باید ببینیم که امسال باید چه کاری انجام دهیم. تنها هدف ما کسب قهرمانی است.

کرانچار درباره آخرین وضعیت یعقوب کریمی گفت: یعقوب کریمی در کادر تیم سپاهان باقی خواهد ماند و باید بپذیرد قوانین فوتبال مدرن به بهترین وجه خودش باید عملی شود و به تک بازیکنان این فرصت را می‌دهیم که خود را نشان دهند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: تا جایی که به قرارداد من مربوط می‌شود، این یک مسئله حرفه‌ای است و فکر کنم بر طبق قوانین جدید که وزارت صنایع وضع کرده است، قرارداد تمام افرادی که در سپاهان هستند، کسر شده است. اولویت اول من برای ماندن در سپاهان، پول نبود و فقط به این انگیزه آمدم که باز هم سپاهان را به روزهای اوج برگردانم و ببینم که چه تغییراتی باید داد که منجر به نتیجه گرفتن شود. به همین دلیل با مدیران باشگاه به توافق رسیده‌ام.

وی گفت: در فصل گذشته آرش افشین و جباری به اشتباه به تیم سپاهان آورده شدند به طوری که تیم ما را مختل کردند. البته زمانی که افشین و جباری به سپاهان آمدند، من در کرواسی بودم و اصلا از این موضوع اطلاعی نداشتم و هیچ نقشی در آوردن آرش افشین و مجتبی جباری نداشتم که دیدیم نتیجه معکوس داد. به همین دلیل خودم امسال برای فصل نقل و انتقالات به اصفهان آمدم تا همه کارها را زیر نظر بگیرم. متاسفانه افشین و جباری آنچه را که انتظار می رفت انجام ندادند.

کرانچار درخصوص حضورش در اردوی تیم ملی در اتریش گفت: در وهله اول هدف من این بود که می‌خواستم ببینم تیم ملی در اتریش چقدر آمادگی کامل را دارد و البته با بازیکنان سپاهانی تیم ملی به طور ویژه صحبت کنم و به آن‌ها روحیه دهم چرا که کی‌روش انتظار دارد این بازیکنان سپاهان جزو بهترین‌های تیم ملی باشند. در اردوی اتریش علی‌رغم نتایج مساوی که تیم ملی کسب کرد، اما قاطعانه بازی کردند و من سرشار از اطمینان خاطر شدم. به هیچ وجه اعتقاد ندارم که ایران از بوسنی و نیجریه ضعیف‌تر است و موفقیت بزرگ این است که ایران در جام جهانی حاضر شده است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که از او پرسید آخرین وضعیت محرم نویدکیا برای فصل جدید چیست گفت: نمی‌توانم هم‌اکنون با اطمینان بگویم که نویدکیا به فصل جدید خواهد رسید یا خیر اما باید اطلاعات تازه رادر مورد نویدکیا از طریق پزشک آلمانی‌اش به دست آوریم اما امسال از همان ابتدا در اردوی آماده‌سازی ما حضور خواهد داشت. البته بستگی به تلاش محرم نیز دارد و اینکه چقدر می‌تواند آسیب دیدگی خود را تحمل کند. در فصل پیش دیدیم که با سه یا چهار بازی، نویدکیا دچار خستگی شدید می‌شد و به همین دلیل بود که نتوانستیم زیاد از نویدکیا استفاده کنیم.

وی درباره رسول نویدکیا افزود: من رسول نویدکیا را از زمانی که در تیم نفت آبادان بازی می‌کرد پسندیدم و همیشه این سوال را می‌پرسیدم که شماره 8 تیم نفت آبادان کیست که به من پاسخ دادند برادر محرم نویدکیاست و من همان جا گفتم که چرا باید چنین بازیکنی از سپاهان خارج شده باشد که جواب دادند قضایای خاص خودش را داشت. به هر حال رسول نویدکیا در تیم نفت آبادان بسیار موفق کار کرد و امسال نیز می‌تواند برای ما مفید باشد.

کرانچار درخصوص شجاع خلیل‌زاده گفت: تا جایی که به شجاع خلیل‌زاده مربوط می‌شود، باید این بازیکن آنقدر بداند که نباید ریسک زیادی داشته باشد و به نوعی کاهش ریسک داشته باشد ولی این حرف من شامل همه بازیکنان و خط دفاعی می‌شود و ما این مطلب را به اطلاع سایر بازیکنان خواهیم رساند.

کرانچار افزود: علی کریمی به یمن بازی‌های خوب خود در سپاهان به لیست گسترده تیم ملی راه پیدا کرد اما به هر حال تصمیم نهایی با سرمربی تیم ملی است. ما دیدیم که محمدرضا خلعتبری نیز به تیم ملی راه پیدا نکرد و کی‌روش به نوعی بازیکنانی چون امید ابراهیمی و شجاع خلیل‌زاده را نمی‌خواست وگرنه آن‌ها را به تیم ملی دعوت می‌کرد.

وی افزود: مهدی شریفی استعداد خود را کاملا به رخ حریفان کشیده است و آرام آرام دارد مسیرش را پیدا می‌کند. امیدوارم وی و علی کریمی و مهدی شریفی بهترین حضور را داشته باشند و نباید فراموش کنیم که علی کریمی و مهدی شریفی هفته به هفته باید بهتر شوند و انتظار دارم در فصل جدید باز هم پیشرفت کنند.

کرانچار در پایان گفت: به هیچ وجه خبر پیوستن محمود کریمی به استقلال صحت ندارد و ایشان در سپاهان خواهند ماند و مجید بصیرت خواسته خود من بود که به سپاهان برگردد و فرامرزی سرپرست سابق تیم نیز به دلیل مشغله زیاد کاری در دانشگاه نمی‌توانست دیگر سرپرست بماند به همین دلیل خوروش به عنوان سرپرست سپاهان برگشت.


---------------------------------------

اخبار ورزشی - هادی عقیلی با سپاهان تمدید کرد

مدافع تیم فوتبال سپاهان برای سه سال دیگر قراردادش را با زردپوشان اصفهانی تمدید کرد.

هادی عقیلی که امروز (شنبه) برای مذاکره به باشگاه سپاهان رفته بود، در نهایت با مسئولان این باشگاه به توافق رسید و قرارداد خود را تمدید کرد. قرارداد جدید عقیلی با سپاهان سه ساله است.

این در حالی است که استقلال هم به دنبال جذب این مدافع 33 ساله بود اما عقیلی ترجیح داد تا در لیگ چهاردهم باز هم پیراهن سپاهان را بر تن کند.

اخبار ورزشی - ایسنا ,خبرآنلاین