اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جا ماندن پسر وزیر و جلوگیری از فرود هواپیما!


مقامات عراقی به دفتر شرکت هواپیمایی لبنان در بغداد اطلاع داده بودند در صورتی که هواپیمای لبنانی حامل پسر وزیر راه عراق نباشد به آن اجازه فرود در بغداد را نخواهند داد.

عصر ایران: مقامات عراقی به دفتر شرکت هواپیمایی لبنان در بغداد اطلاع داده بودند در صورتی که هواپیمای لبنانی حامل پسر وزیر راه عراق نباشد به آن اجازه فرود در بغداد را نخواهند داد.

یک هواپیمای لبنانی 20 دقیقه پس از پرواز مجبور به بازگشت به فرودگاه بیروت شد زیرا پسر وزیر راه عراق از این پرواز جا مانده بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، مقامات لبنانی گفته اند: این هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی لبنان (MEA) قبل از پرواز براساس مقررات بین المللی،‌نام دو مسافر غایب از جمله مهدی عامری (پسر هادی عامری وزیر راه عراق ) را اعلام کرد و پرواز برای چند دقیقه منتظر آنها ماند ولی به دلیل تاخیر این مسافران، پرواز  بدون حضور آنها انجام شد.

با این حال هواپیما 20 دقیقه پس از پرواز و ترک لبنان به سمت عراق،‌ مجبور شد دوباره به فرودگاه بیروت بازگردد زیرا مقامات عراقی به هواپیما اطلاع دادند مانع از فرود آن در بغداد خواهند شد.

مقامات عراقی به دفتر شرکت هواپیمایی لبنان در بغداد اطلاع داده بودند در صورتی که هواپیمای لبنانی حامل پسر وزیر راه عراق نباشد به آن اجازه فرود در بغداد را نخواهند داد.

به دنبال این اتفاق،‌هواپیمای لبنانی به بیروت برگشت و این پرواز با 71 مسافر کنسل شد.

شرکت هواپیمایی لبنان در این باره توضیح داد:‌ در حال تماس با مقامات مسؤول در عراق برای  پیگیری این موضوع و راه های جبران خسارت های مادی این اتفاق است.

علی موسوی مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق هم اعلام کرد: نخست وزیر دستور داد ضمن پیگیری این مسئله،‌ عاملان این حادثه شناسایی و اخراج شوند


ویدیو مرتبط :
تماشای فرود هواپیما از ابتدای باند فرود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر وزیر درباره اختلاط دختر و پسر در دانشگاه



 

نظر وزیر درباره اختلاط دختر و پسر در دانشگاه

 

وزیر علوم گفت: اختلاطی كه بر مبنای روابط الگو برداری شده از روابط غربی پسر و دختر و مناسبات درون دانشگاه های غربی باشد را در دانشگاه های كشور نمی پذیریم.

 

كامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرگزاری فارس، افزود: متأسفانه دشمنان در بسیاری از مواقع سعی در مسموم كردن فضا دارند و دشمن در باطلی كه دارد خیلی سرمایه گذاری و پافشاری می كند.

وی گفت: وقتی حرف از مناسبات سالم در دانشگاه ها می زنیم، دشمنان می گویند "می خواهند دیوار بكشند، می خواهند دانشگاه ها را تك جنسیتی كنند " ولی وقتی می گویم با حضور فعال دخترها و پسرها در دانشگاه مشكل نداریم این حرف ها را مطرح نمی كنند و در اخبار نمی آورند.

وزیر علوم ادامه داد: وقتی اختلاطی كه بر مبنای روابط الگو برداری شده از روابط غربی پسر و دختر و مناسبات درون دانشگاه های غربی باشد را در دانشگاه های كشور نمی پذیریم، می گویند، دانشجو گفت كه "اختلاط را نمی پذیریم. " اما نمی پرسند و تبیین نمی كنند كه چه چیزی را نمی پذیریم؟ چون اگر تبیین كنند تمام خانواده های ایرانی آن را نمی پذیرد، تمام دانشجویان ایرانی این را نمی پذیرند، چون دانشجویان ما به كرامت انسانی قائل هستند.

وی با تأكید بر اینكه حضور و مشاركت مؤثر دختر و پسر را یك فرصت و مایه پیشرفت مملكت می دانیم، گفت: حضور فعال دختران و پسران در پژوهش و تحقیقات و دانش برای كشور یك فرصت است و تهدید نیست.

دانشجو گفت: دانشگاه های ایران باید بتوانند الگوی دانشگاه اسلامی ایرانی را برای دنیا ابلاغ كنند، چون دنیا در انتظار چنین الگویی است. مردم دنیا به این جمع بندی رسیده اند كه لیبرال دموكراسی، جواب نمی دهد، در هیچ چیزی جواب نمی دهد، در اقتصاد جواب نمی دهد، در روابط انسانی جواب نمی دهد، در خانواده جواب نمی دهد، و به همین دلیل مردم دنیا دچار سردرگمی شده اند.

وی ادامه داد: ما باید جایگزین مناسبی برای انسان سازی بدهیم و مطرح كنیم كه انسان در دانشگاه درست می شود. انسان مناسب، شاخصه های خودش را می خواهد و شاخصه مناسب براساس آموزه های دینی است. باید بر گرفته از اسلام باشد، فقط برنمی گردد به تعلیم بلكه به تربیت هم برمی گردد، هم تعلیم و هم تربیت باید برگرفته از آموزه های دینی باشد.

وزیر علوم اظهار كرد: رفتار، گفتار، نگاه، اخلاق و تدریس باید در داخل دانشگاه برگرفته از شاخص های اسلامی ایرانی باشد، اگر این شد مناسبات درون دانشگاه ما مناسبات سالم و دانشگاه پویا و حركت كننده خواهد بود. این دانشگاه برای جهان و ملتی كه منتظر است الگو می شود و دنیا منتظر این نوع دانشگاه است.

وی گفت: ما می گوییم دانشگاه باید انسان تحویل دهد و براساس آموزه های دینی مان انسان كسی است كه توحیدی باشد و این انسان توحیدی دانشگاهی می خواهد مناسب با شأن خود كه البته دانشگاه های ما اساتید دیندار و ولایت مدار، عالم و دانشمند و دانشجویان پر تلاش زیاد دارد.../تابناک