اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جا زدن کارتن‌ خواب به جای فروشنده زمین



مرد شیاد که با جا زدن کارتن‌ خواب معتاد به جای صاحب اصلی یک زمین، آن را به مبلغ شش میلیارد و 800 میلیون تومان فروخته بود، همراه همدستش دستگیر شد.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت مردی در رابطه با فروش قطعه زمین او با سندسازی آغاز شد. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، جستجوی پلیس در این باره آغاز شد تا این که ماموران ردپای دو مرد را به دست آوردند که نشان می داد شش میلیارد و 800 میلیون تومان از راه این نوع کلاهبرداری به دست آورده اند. متهمان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که چند روز پیش آنها دستگیر شدند و پول فروش زمین که در حساب یکی از آنها بود، مسدود شد.

سرهنگ مراد جعفری، جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در این باره گفت: تحقیقات نشان می داد مرد کلاهبردار با ترفند یک سری کپی از اسناد زمین تهیه کرده و با جعل و کلاهبرداری سند المثنی برای زمین گرفته است، سپس با پرداخت مبلغی پول به یک کارتن خواب، او را به جای مالک اصلی جا زده و به کمک وی، زمین را فروخته است و پول را به حساب دوستش واریز کرده بود.


  اخبار حوادث - جام جم


ویدیو مرتبط :
کارتن خواب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفاع از آتش زدن چادر کارتن خواب‌ ها


نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: کارتن‌خواب‌ها می‌خواهند دورهم باشند و در فضاهای محلی بنشینند، لذا به مردم حق می‌دهم از خودشان در برابر آسیبی که به آنها حمله می‌کند دفاع کنند.

خبرگزاری ایلنا: نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: کارتن‌خواب‌ها می‌خواهند دورهم باشند و در فضاهای محلی بنشینند، لذا به مردم حق می‌دهم از خودشان در برابر آسیبی که به آنها حمله می‌کند دفاع کنند.

مرتضی طلایی درباره به آتش کشاندن لوازم کارتن‌خواب‌ها در منطقه هرندی تهران گفت: وقتی عرصه بر مردمی که حق زندگی دارند، تنگ می‌شود و از آنها سلب آسایش شده و زندگی‌شان در معرض خطر قرار می‌گیرد؛ طبیعی است که عکس‌العمل نشان دهند.

او با بیان اینکه ما کارتن‌خواب را یک انسان فرض می‌کنیم و برایش احترام قائل هستیم، افزود: اما قرار نیست؛ آسیب‌های اجتماعی به سایر بخش‌های جامعه گسترش پیدا کند.

طلایی با تاکید بر اینکه ما برای افراد کارتن‌خواب در شهر تهران جا پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: کارتن‌خواب‌ها برای خواب می‌توانند به گرمخانه‌ها بروند، اما این افراد می‌خواهند دورهم باشند و در فضاهای محلی بنشینند، لذا به مردم حق می‌دهم از خودشان در برابر آسیبی که به آنها حمله می‌کند، دفاع کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وجود گرمخانه برای زنان و مردان کارتن‌خواب گفت: این افراد باید بروند در این اماکن بخوابند، چرا در نقطه‌ای جمع می‌شوند که نتیجه‌اش تنگ شدن عرصه بر مردم است تا بروند و چنین کاری انجام دهند.

فرمانده اسبق پلیس تهران در پاسخ به این سوال که مگر باید مردم قانون را به دست خود اجرا کنند، گفت: ما نمی‌گوییم مردم خودشان قانون را اجرا کنند، بلکه ملاک عمل همه ما باید قانون باشد

او با تاکید براینکه زندگی مردم  در سایه این افراد در حال نابودی است و کودکان در معرض خطر هستند، تأکید کرد: کدام منطق به ما می‌گوید؛ در حالی که می‌بینید ویروس در حال انتشار است، باز هم بگذارید؛ زندگی‌اش را بکند. طبیعی است که باید به افراد سالم هشدار داد که از خود دفاع کنند یا از محل دور شوند و مسئولان هم باید به مساله ورود پیدا کنند، همه این مسائل با هم است.

کارتن‌خواب‌ها وارد محلات نشوند

طلایی گفت: به عنوان یک انسان درد کارتن خواب درد من است، همانطور که درد ساکن محل هم درد من است، این موضوعات از هم جدا نیست، لذا تاکید می‌کنم که کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه بروند و به محلات نروند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم به افراد کارتن‌خواب و معتاد کمک کنیم، گفت: اما اینکه آنها خودشان رعایت نکنند و وارد فضاهای عمومی شوند و مردم به آنها واکنش نشان دهند موضوعی است که در اختیار خود آنها است.

او افزود: کارتن‌خواب‌ها با عدم حضور در محله‌ها به ما در مدیریت این موضوع کمک کنند زیرا رویارویی مردم با این افراد پیامدهای خوبی ندارد.

هفته گذشته عده‌ای که ادعا می‌شد، ساکنان منطقه هرندی تهران هستند در فصل سرد سال به کارتن خواب‌های ساکن پارک حقانی منطقه هرندی حمله کرده و اموال و سرپناه آنان را به آتش کشیدند. این در حالی است که سخنگوی ناجا در خصوص حادثه آتش‌زدن چادر‌ها و وسایل معتادان و کارتن‌خواب‌های پارک هرندی گفت: اینکه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر اجتماعی شود و همه مردم در این زمینه به میدان بیایند خیلی خوب است، اما اقدامی که در پارک هرندی رخ داد، کار نادرستی بود.