اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایگزینی روبل در معاملات ایران و روسیه


به گفته رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در صورت تایید بانک مرکزی، روبل جایگزین سایر ارزها برای مبادلات تجاری ایران و روسیه می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: به گفته رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در صورت تایید بانک مرکزی، روبل جایگزین سایر ارزها برای مبادلات تجاری ایران و روسیه می‌شود.

اسدالله عسگر‌اولادی - رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه - در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به بیان دستاورد‌های سفر روسیه پرداخت.

وی گفت: در جلسه‌ای که به عنوان کارآفرینان اقتصادی پنج کشور در حاشیه دریای خزر برگزار شد، مسائل این کشور‌ها برای افزایش روابط تجاری بیان شد. پیشنهاد ما این بود که برای حل مشکل روادید که یکی از مشکلات حاد این کشور‌هاست، روادید را برای رفت‌وآمد در این کشور‌ها حذف کنند اما با مخالفت روبه‌رو و قرار شد مشکلات روادید در یک ماه آینده درست شده و ظرف سه روز روادید‌های مربوط به هر کشور صادر شود.

عسگر اولادی اظهار کرد: روس‌ها خریدار انواع محصولات ما اعم از محصولات کشاورزی، صیفی‌جات، دریایی هستند و باید برای افزایش صادرات برنامه‌ریزی‌های مناسب و بازاریابی انجام دهیم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه خاطر نشان کرد: میلیان بانک در کنار بانک ملی قرار است تبادلات بانکی بین پنج کشور را انجام دهد و نرخ مبادلاتی را طبق نرخ آزاد در ایران تحویل می‌دهد و همچنین برای حل مشکلات بانکی در معاملات ایران و روسیه قرار شد روبل جایگزین سایر ارز‌ها شود؛ البته قرار است بانک مرکزی نظر کارشناسی خود را برای اجرای این طرح ظرف دو ماه آینده اعلام کند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه افزود: نبود حمل‌ونقل هوایی یکی‌ دیگر از مشکلات ماست. همچنین مشکلات مربوط به کشتیرانی در دریای خزر هم با سرمایه‌های موثر هر کشور حل شود.


ویدیو مرتبط :
روبل روسیه در پایین ترین حد خود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«روبل» به جای دلار در معاملات ایران و روسیه


یک عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به سفر گروه دوستی ایران به این کشور، گفت که بررسی جایگزینی واحد پول روبل به جای دلار در معادلات دوجانبه و چندجانبه بین ایران و روسیه از مهم‌ترین دستور کارهای این سفر خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به سفر گروه دوستی ایران به این کشور، گفت که بررسی جایگزینی واحد پول روبل به جای دلار در معادلات دوجانبه و چندجانبه بین ایران و روسیه از مهم‌ترین دستور کارهای این سفر خواهد بود.

هادی قوامی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه به این کشور به ریاست رمضانعلی سبحانی‌فرد رییس گروه دوستی، اظهار کرد: پیش از این گروه دوستی پارلمانی روسیه به ایران سفر کرده بود و این بار نیز سفر هیات ایرانی به دعوت طرف روسی انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که بانک‌هایی در مرز ایران و عمان ایجاد شود که پول‌های نفت ایران راحت‌تر به روبل و ریال تبدیل شود تا فشار تحریم‌ها بخصوص در واردات مواد غذایی به حداقل برسد و شرایط برای کشورهایی که در این کریدور قرار دارند نیز تسهیل شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران به دنبال یافتن دلیلی برای تحریم‌های غرب علیه کشور است، تصریح کرد: در این سفر با توجه به شرایط جدید منطقه و همچنین تحریم‌ها علیه روسیه، برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود از جمله اینکه کریدور اقتصادی از روسیه تا عمان شکل گیرد تا جریان تبادلات مالی تسهیل شود و مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیز کاهش یابد.

به گفته قوامی، نمایندگانی از اتاق بازرگانی نیز در این سفر هیات پارلمانی ایران را همراهی می‌کنند.