اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایگاه داروهای ایرانی در دنیا



اخبار,اخباراجتماعی,داروهای ایرانی


اخباراجتماعی - جایگاه داروهای ایرانی در دنیا

مدیر کل اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از داروهای تولید داخل در بین 10 کشور اول و یا حتی دوم و یا سوم دنیا قرار دارند.

به گزارش مهر، دکتر مهدی پیرصالحی اظهار داشت: با توجه به تحریم های بین المللی که متاسفانه علیه کشورمان اعمال شد از لحاظ تامین مواد اولیه و یا داروهای ساخته شده دچار مشکلات و معضلاتی شدیم كه بیشتر این تحریم و مشكلات از سوی بانكها به منظور تامین دارو اعمال می شد.

وی گفت: خوشبختانه شرکت های داخلی با پیشرفت هایی که داشتند توانستند این تحریم ها را برطرف و داروها را تامین کنند و این باعث شد در برخی از داروهای تولید با فناوری بالاhi-tech)  ) که وابسته به کشورهای دیگر بودند شرکت های ما تلاش کردند  و موفق شدند بسیاری از داروها را در داخل کشور تولید کنند.

پیرصالحی در ادامه اظهار داشت: در زمینه داروهای تولید با فناوری بالا (hi-tech) حدود 40 داروی ثبت شده وجود دارد و امسال نیز 16 دارو در این فهرست قرار گرفته كه بسیاری از این داروها در بین 10 کشور اول و یا حتی دوم و یا سوم دنیا قرار دارد.

وی ادامه داد: داروی فاکتور 7 (ریکامویلند) از سال گذشته به تولیدات داخلی  اضافه شد و تولید داروی فاکتور 8 نیز امسال در داخل کشور انجام شده كه توزیع آن به صورت محدود شروع شده و از سال آینده امیدواریم جایگزین داروی وارداتی شود.

مدیر کل اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در ادامه خاطر نشان کرد: داروهای غیر از (hi-tech) نیز که مورد مصرف بودند سال گذشته حدود 5 داروی آنکولوژی یا ضد سرطان جدید وارد چرخه تولید کشور شد و امسال نیز در زمینه واکسن ها سرمایه گذاری خوبی شده است.

پیرصالحی گفت: داروهای تولید داخل 95 درصد است كه نیاز بازار را تامین می کند و حدود 5 درصد داروهای وارداتی هستند كه عمدتا این داروهای گران قیمت محسوب می شوند.

وی افزود: خوشبختانه هدف گذاری شرکت های تولید داخلی، تولید 5 درصد داروهای وارداتی است که توفیقاتی خوبی هم در این زمینه داشته اند.


 اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
جایگاه دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتفاق نادر در فوتبال دنیا/ دعوای کلامی و قهر داوران ایرانی در دوحه!



 

اتفاق نادر در فوتبال دنیا/ دعوای کلامی و قهر داوران ایرانی در دوحه!

 

 

محسن ترکی و کمک هایش در دوحه با هم درگیری لفظی پیدا کرده و قهر هستند!به گزارش خبرآنلاین ماجرای قضاوت داوران ایرانی در جام ملتهای آسیا خود به قصه ای هزار و یک شب بدل شده است. بر اساس اخبار رسیده از محل بازی ها یکی از دلایل حذف نام محسن ترکی از لیست داوران مسابقات اختلاف شدید او با حسن کامرانی فر بوده است. درحالی که حتی مسئولان فدراسیون ایران در پایان مسابقه سعی کردند ادعا کنند تصمیمات ترکی را کمیته داوران مسئول برگزاری مسابقات پذیرفته اما بین ترکی و کامرانی فر به دلیل رد تصمیم کامرانی فر از سوی ترکی در صحنه اخراج دروازه بان ژاپن و اینکه بعد از بازی سعی شد شرایط طوری القا شود که انگار حسن کامرانی فر اشتباه کرده است ، بحث در می گیرد و این دو با هم قهر می کنند.

 

کمیته داوران کنفدراسیون هم به دلیل نیاز به کمک داوری که تجربه داوری در جام جهانی را دارد ، از الغمدی داور مصدوم عربستانی خواهش می کند تا خود را برای مسابقات آماده کند . حذف عربستان از یک سو و مشکلات رخ داده بین داوران ایرانی یکی از دلایلی بود که سبب شد نام ترکی از لیست داوران حذف شده و دوباره الغمدی مصدوم در تیم داوری ایرانی قرار بگیرد!.../خبرآنلاین