اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایزه 1 میلیون دلاری "اف بی آی"برای رابرت لوینسون



 

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که در ازای دریافت اطلاعاتی که منجر به کشف محل رابرت لوینسون افسر بازنشسته این سازمان شود مبلغ 1 میلیون دلار می پردازد.

مقامات پلیس فدرال آمریکا ( FBI) روز گذشته با اعلام این موضوع مدعی شدند که لوینسون احتمالا از سوی یک گروه ربوده شده و در منطقه مرزی بین ایران با افغانستان و پاکستان نگهداری می شود.

لوینسون که یک مامور بازنشسته سازمان اف  بی آی است در سال 2007 به منظور تحقیق برای یک شرکت خصوصی درباره قاچاق سیگار وارد جزیره کیش در ایران شده است . مقامات آمریکایی مدعی اند که این آخرین سر نخ از حضور لوینسون بوده است و وی پس از ورود به کیش ربوده شده است .

آمریکا بارها از ایران خواسته تا در یافتن محل اختفای لوینسون همکاری کند .

روز گذشته نشستی در اداره اف بی آی در واشنگتن به منظور اعلام همبستگی با خانواده لوینسون برگزار شد و 100 تن از دوستان و همکاران سابق لوینسون و مقامات این اداره آمریکا به همراه خانواده لوینسون در این نشست شرکت داشتند .

همسر لوینسون در سخنانی در این نشست گفت که 5 سال گذشته برای او و خانواده اش مثل یک کابوس گذشته است.

خانواده لوینسون 64 ساله از وضعیت جسمانی او ابراز نگرانی می کنند . بنا به گفته آنها لوینسون دارای فشار خوان بالاست و نیازمند مراقبت های پزشکی است .

در پاییز سال جاری یک فیلم ویدئویی از لوینسون انتشار یافت که امیدهای خانواده وی را درباره زنده بودن او افزایش داد . لوینسون در آن فیلم ویدئویی کوتاه از دولت آمریکا و خانواده اش درخواست کرده بود که برای آزادی او از دست گروگان گیرها تلاش کنند.

 

رابرت لوینسون , اف بی آی , پلیس فدرال آمریکا

 

تصویررابرت لوینسون پیش از ربوده شدن (چپ) در فیلم ویدئویی پس از ربوده شدن ( وسط ) و طراحی چهره احتمالی وی در حال حاضر ( راست )../عصرایران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه 300 هزار دلاری در انتظار طهماسبی



جایزه 300 هزار دلاری در انتظار طهماسبی

 

فارس: بعد از در نظر گرفتن حقوق ماهیانه و پاداش میلیونی برای اول شدن سامان طهماسبی در مسابقات انتخابی آذربایجان كه پیش از جهانی 2010 مسكو برگزار شد، رقابت‌های انتخابی قهرمانی اروپای آذربایجانی‌ها چندین مسافر ایرانی دیگر نیز داشت.

 

در رشته آزاد سیدمحمدرضا آذرشكیب كه از عدم برگزاری مسابقه انتخابی رودررو با فردین معصومی ناراحت است، در وزن 120 كیلو به مقام اول رسید.

در پیكارهای فرنگی نیز سامان طهماسبی كه پیش از جهانی مسكو دو ملیته شده، بار دیگر به مقام اولی رسید تا جایزه‌ای كه نزدیك به هفت میلیون تومان می‌شود را دریافت كند.

قاسم رضایی دارنده مدال برنز جهان در سال 2007 نیز در وزن 96 كیلو رودرروی حریفان قرار گرفت و قهرمان شد.

بشیر باباجان‌زاده سنگین‌وزن مدعی كشتی فرنگی هم به مقام دوم بسنده كرد.

از این جمع سامان طهماسبی كه پیش از این روال قانونی برای عضویت در تیم آذربایجان را طی كرده، با این اولی جواز حضور در قهرمانی اروپا را به دست آورد.

این تیم برای مدال طلای این رقابت‌ها 300 هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته كه اگر سامان به این موفقیت دست پیدا كند، جایره را دریافت خواهد كرد.

این كشتی‌گیر در مسكو هم برای آذربایجان كشتی گرفت اما چون دو روز پیش از آغاز جهانی محرومیت سه ماه‌‌اش از سوی فیلا بخشیده شد، نتوانست به مقامی بهتر از هجدهمی جهان دست پیدا كند.

او حالا چشم به قهرمانی اروپا دارد.../فارس