اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایزه یک میلیون دلاری برای اولین 123 ساله


یک مولتی میلیونر روس که رؤیای حیات ابدی را در سر دارد، قول داده که به اولین کسی که به سن 123 سالگی برسد، جایزه یک میلیون دلاری خواهد داد.

خبرگزاری ایسنا: یک مولتی میلیونر روس که رؤیای حیات ابدی را در سر دارد، قول داده که به اولین کسی که به سن 123 سالگی برسد، جایزه یک میلیون دلاری خواهد داد.

«دیمیتری کامینسکی»، شریک ارشد شرکت deep knowledge adventure در هنگ‌کنگ، امیدوار است این جایزه بزرگ بتواند گروه جدیدی از ابر صد ساله‌ها را بوجود بیاورد.

به گفته وی، تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی، جوان‌سازی بافت و پزشکی احیا به افراد اجازه خواهد داد تا بیش از 120 سال زندگی کنند؛ سنی که محدودیت مطلق برای طول عمر انسان به شمار می‌رود.

کامینسکی گفت: ما در عصر بسیار مهیجی از توسعه انسانی به سر می‌بریم که در آن، فناوری‌ها تصاعدی و دگرگون‌شونده هستند. برخی ابر صد ساله‌هایی که در روزگار کنونی زندگی می‌کنند، شاید بتوانند یک قرن دیگر نیز زنده بمانند، اگر تا زمان تولید این فناوری‌ها دوام بیاورند.

وی افزود: من امیدوارم که جایزه من به برخی از آن‌ها اجازه دهد تا از طول عمر بیشتر لذت برده و رویکردهای طول عمر را کمی رقابتی‌تر کند.

«جین کالمنت» فرانسوی با 122.5 سال رکورددار مسن‌ترین فرد جهان بود که در سال 1997 درگذشت. در حال حاضر چندین فوق 100 ساله وجود دارند که می‌توانند به رکورد کالمنت دست پیدا کنند.

پیرترین انسان در حال حاضر جرالین تالی 115 ساله و سوزانا موشات 115 ساله از آمریکا هستند. در سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ ضد پیری راه‌اندازی شده‌اند و در کنار آن‌ها، میلیاردهایی مانند جری الیسون و دیمیتری ایتسکوف بر روی تحقیقات در زمینه علوم طول عمر کمک مالی کرده‌اند.

ایتسکوف، موسس 2045 طرح با هدف کمک به انسان‌ها برای دستیابی به جاودانگی فیزیکی در سه دهه آینده است. کامینکسی امیدوار است که انسان‌ها بزودی با ارتقای علوم افزایش طول عمر بتوانند تا 150 سالگی زندگی کنند.

پژوهش‌ها در مورد توقف و معکوس کردن روند پیری در موش‌ها موفقیت‌هایی را نشان داده است و همچنین انسان‌ها در سراسر جهان از طول عمر بیشتری نسبت به پیش برخوردارند.

البته این اولین‌بار نیست که کامینکسی در زمینه طول عمر خبرساز می‌شود.


ویدیو مرتبط :
جایزه یک ملیون دلاری حک کروم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه برای اولین بار قهرمان لیگ جهانی شد/ جایزه یک میلیون دلاری در جیب خروس‌ها



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دیدار نهایی بیست و ششمین دور از لیگ جهانی والیبال که به میزبانی ریودوژانیرو برگزار شد، فرانسه با برتری سه بر صفر مقابل صربستان به عنوان قهرمانی رسید.

لیگ جهانی جهانی والیبال 2015 که از 26 اردیبهشت شروع شده بود،‌ امروز 28 تیر پایان یافت. این مسابقات که امسال برای نخستین بار با حضور 32 تیم برگزار شد، شهر ریودوژانیرو میزبان فینال آن بود.

در دیدار فینال این رقابت‌ها دو تیم اروپایی فرانسه که رتبه دوازده جهان را دارد و صربستان که دارای رتبه هشتم جهان است روبروی هم قرار گرفته‌اند که در نهایت این آبی‌پوشان فرانسه بودند که توانستند رقیب قرمزپوش خود را با نتیجه سه به صفر شکست دهند.

نتیجه سه ست به ترتیب 25 به نوزده، 25 به 21 و 25 به 23 به نفع فرانسه بود.

صربستان از گروه یک و زیر‌گروه اول و فرانسه از گروه دو و زیرگروه دوم از مرحله گروهی صعود کردند. صربستان به عنوان تیم دوم و فرانسه بع هنوان تیم نخست از گرو‌ه‌های خود بالا آمده بودند.

فرانسه به این قهرمانی مبلغ  یک میلیون دلار دریافت کرد و صربستان هم به عنوان تیم دوم مسابقات 500 هزار دلار تصاحب کرد.

فرانسه بهترین‌ مدافع‌ها، اسپکرها و دریافت‌کننده‌ها را در اختیار داشت.

 

اخبار ورزشی - فارس