اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایزه ویژه بدلکاری در دست دختر ایرانی


خبر کوتاه است و هیجان انگیز؛ «نخستین دختر بدلکار ایرانی، برنده جایزه ویژه بدلکاری در هالیوود شد.» جایزه ای که به خاطر حضور در فیلم های هالیوودی، بالیوودی و اروپایی و ترکیه ای به این دختر ایرانی رسید.





روزنامه هفت صبح: خبر کوتاه است و هیجان انگیز؛ «نخستین دختر بدلکار ایرانی، برنده جایزه ویژه بدلکاری در هالیوود شد.» جایزه ای که به خاطر حضور در فیلم های هالیوودی، بالیوودی و اروپایی و ترکیه ای به این دختر ایرانی رسید.

مهسا احمدی که در مراسم «اکشن آیکن» به عنوان تنها زن بدلکار ایرانی معرفی شد، جایزه کریستال را گرفت که یکی از مهمترین جوایز این مراسم به حساب می آید و هر سال به بدلکاران آمریکایی می رسد اما امسال مهسا، دختر شیردل ایرانی بود که این جایزه را با خود به خانه برد.

جایزه ویژه بدلکاری در دستان دختر ایرانی

بدلکار آخرین فیلم جیمز باند، دختر 25 ساله ای است که از 7 تا 18 سالگی در تیم ملی ژیمناستیک گذرانده و در سال 89 یعنی در سن بیست سالگی، او اولین زن ایرانی پس از انقلاب بود که توانست سقوط آزاد از هواپیما را تجربه کند.

نخستین زن بدلکار ایرانی از کجا شروع کرد؟

6 سالگی زمان مناسبی برای شروع به ورزش بود، پس از آن مهسا 11 سال از عمرش را در تیم ملی ژیمناستیک گذراند و قهرمان کشور شد. ورزشی که مجبور شد در 18 سالگی از آن خداحافظی کرده و راهش را عوض کند. با خداحافظی از ژیمناستیک و تیم ملی به سراغ کونگ فو رفت و کمربند مشکی گرفت و بعد عضویت در تیم ملی ووشو را هم تجربه کرد؛ تجاربی که هیچ کدام او را راضی نگه نداشت اما ورود به گروه بدلکاران 13 سرنوشتش را تغییر داد. گروه بدلکاری که زیر نظر شاگرد مرحوم پیمان ابدی اداره می شد، فوت و فن های بدلکاری را خیلی خوب به مهسا آموخت.

شروع موفقیت های جهانی

شبکه های اجتماعی باز هم کار خودشان را کردند و ارتباط اینترنتی دختر ایرانی با بدلکاران ترکیه ای، پایش را به فیلم های غیر ایرانی هم باز کرد. مهسا و گروهش برای نخستین بار برای همکاری در یک سریال ترکیه ای دعوت شدند؛ دعوتی که شروع خوبی برای همکاری های بعدی با گروه های دیگر در این کشور شد.

پس از آن هم بازی در بزرگترین فیلم سینمایی اکشن سینمای ترکیه به نام «هرج و مرج» موقعیت مهمتری را برای او رقم زد. او اولین دختر بدلکار و «بیس جامپر» ایرانی بود که در فیلم مشهور «جیمز باند» (اسکای فال) در نقش یکی از بدلکاران اصلی ایفای نقش کرده است.

مهسا در گفتگو با روزنامه اخبار ورزشی ماجرای حضورش در فیلم جیمز باند را اینطور تعریف می کند: «وقتی فیلم هرج و مرج اکران شد و صحنه های اکشن فیلم در اینترنت گذاشته شد، مورد استقبال قرار گرفت و از همین طریق گری پاول، مشاور بخش اکشن فیلم جیمز باند ما را دعوت به کار کرد.»

در مراسم اعطای جوایز «اکشن آیکن» چه گذشت؟

مهسا احمدی می گوید خیلی ها آمده بودند تا یک بانوی ایرانی را که موفق به دریافت چنین جایزه مهمی شده است ببینند. او در گفتگو با خبرگزاری فارس از فعالیت هایش و اتفاقت روز مراسم اینطور تعریف می کند: «در اینجا یک جشن برای بدلکاران برگزار می شود و به 5 نفر از بهترین بدلکاران دنیا جایزه داده می شود. اصولا آمریکایی ها همیشه این جوایز را دریافت کرده اند و امسال برای اولین بار این جایزه به یک فرد خارجی تعلق می گیرد. نام جایزه ای که دریافت کردم کریستال اِوارد بود. معروف ترین افراد در زمینه بدلکاری نیز در این جشنواره حضور داشتند. یک روز قبل از برگزاری جشنواره «آرمسترینگ» کارگردان صحنه های اکشن فیلمی چون «اسپایدرمن» در صفحه مجازی خود اعلام کرد فردا قرار است مهسا احمدی دختر ایرانی، جایزه بهترین بدلکار را بگیرد.»

مهسا عاشق ایران است و به ایرانی بودنش افتخار می کند و آرزوی درخشش زنان ایرانی در هر رشته و حرفه ای را در سر دارد و در این مورد می گوید: «من زاده ایرانم. همیشه و همه جا سرم را بالا گرفتم و با افتخار گفته ام که ایرانی هستم. هر جا حضور پیدا کردم با تمام قدرتم تلاش کردم قدرت و توانمندی یک دختر ایرانی را نشان بدهم. آرزویم این است که در رأس هر حرفه ای دختران و بانوان ایرانی بدرخشند. ایران و پرچم ایرانی همه عشق من است و هر جایی که حضور پیدا کردم پرچم ایران همراهم بوده است.»


ویدیو مرتبط :
بدلکاری از نوع ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر ایرانی برنده جایزه‌ ویژه بدلکاری در هالیوود شد



بدلکار زن ایران گفت: به عنوان اولین بدلکار زن ایرانی برنده «کریستال آوارد» شدم، امیدوارم با گرفتن این جایزه به عنوان یک زن ایرانی توانسته باشم برای ملت ایران افتخار آفرینی کنم.

مهسا احمدی گفت: هم اکنون در لس آنجلس هستم در جشنی که سالانه برگزار می شود و به ۵ نفر از برترین بدلکاران دنیا جایزه می دهند من جایزه کریستال آوارد را گرفتم، این جایزه هر سال به آمریکایی ها می رسید، اما امسال من به عنوان اولین زن بدلکار ایرانی این جایزه را دریافت کردم.

وی افزود: این جایزه برای اولین به یک دختر بدلکار ایرانی برای حضور در پروژه های هالیوودی، بالیوودی و ترکی تعلق گرفت از دریافت این جایزه بسیار خوشحال هستم.


این بدلکار عنوان کرد: کارگردانهای معروفی به این جشن آمده بودند، روز قبل از برگزاری این جشن کارگردان اکشن فیلم‌های اسپایدرمن در فیسبوک خود پست گذاشت که امروز قرار است مهسا احمدی اولین دختر بدلکار ایرانی جایزه بگیرد، جالب است بگویم که برخی از افراد تنها به خاطر دیدن من به این جشن آمده بودند، مثلا گری پاول کارگردان سری جمیز باند و اندی آرمسترانگ کارگردان هالیوودی تنها برای دیدن من آمده بودند.

وی افزود: هنگام گرفتن جایزه فقط گریه می کردم و خوشحال بودم که به عنوان یک بدلکار زن ایران توانستم این جایزه را از آن خود کنم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با گرفتن این جایزه به عنوان یک زن ایرانی توانسته باشم برای ملت ایران افتخار آفرینی کنم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,برترین بدلکاران دنیا

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,برترین بدلکاران دنیا

 

اخبار فرهنگی - میزان