اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایزه فیپرشی کن به «تونی اردمان» رسید


فیلم‌های «سگ‌ها» و «خام» باقی جوایز منتقدان بین‌المللی کن را از آن خود کردند، و جایزه کلیسای جهانی هم به فیلم «این تنها پایان جهان است» رسید.

خبرآنلاین: فیلم‌های «سگ‌ها» و «خام» باقی جوایز منتقدان بین‌المللی کن را از آن خود کردند، و جایزه کلیسای جهانی هم به فیلم «این تنها پایان جهان است» رسید.

فیلم «تونی اردمان» به کارگردانی مارن اده جایزه منتقدان بین‌المللی برای بهترین فیلم در جشنواره کن را دریافت کرد. این جایزه از سوی فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) اهدا می‌شود.

فیلم تازه مارن اده پس از نمایش در جشنواره فیلم کن تحسین منتقدان سینمایی را برانگیخت و از این نظر در رده بهترین فیلم‌های ده سال اخیر جشنواره جای می‌گیرد. کمپانی سونی‌پیکچرز امتیاز نمایش این فیلم در آمریکای شمالی و آمریکای لاتین را خریداری کرده است.

سال گذشته جایزه فیپرشی به فیلم «پسر شائول» رسید، که در نهایت به عنوان بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار هم برگزیده شد.  

«سگ‌ها» نخستین فیلم بلند بوگدان میریکا کارگردان رومانیایی جایزه فیپرشی بهترین فیلم در بخش نوعی نگاه را از آن خود کرد.

سومین جایزه فیپرشی نیز که به فیلمی حاضر در بخش دوهفته کارگردان‌ها و یا هفته منتقدان تعلق می‌گیرد، به فیلم «خام» نخستین اثر بلند جولیا داکورنا رسید.

در این میان «این تنها پایان جهان است» به کارگردانی خاویر دولان که در بخش رقابت اصلی جشنواره حضور دارد، جایزه کلیسای جهانی کن را دریافت کرد.

برندگان جوایز برتر رقابت اصلی جشنواره کن از جمله نخل طلا یکشنبه عصر مشخص می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
shinee ما ازدواج كردیم تمین ونااون , 35 جایزه ها رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه کلیسای جهانی جشنواره کن به «گذشته» فرهادی رسید



جایزه کلیسای جهانی جشنواره کن

جایزه کلیسای جهانی جشنواره کن به «گذشته» فرهادی رسید

فیلم «گذشته» اصغر فرهادی جایزه کلیسای جهانی برای بهترین فیلم معنوی جشنواره کن را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، شصت‌وششمین جشنواره فیلم کن در حالی امروز (یکشنبه) به کار خود پایان خواهد داد که هیات داوران جایزه کلیسای جهانی برای بهترین فیلم معنوی جشنواره به «گذشته»، ساخته جدید اصغر فرهادی اعطا شد.

این جایزه درحالی به «گذشته» تعلق گرفت که ساخته جدید فرهادی از نگاه نشریه سینمایی معتبر ورایتی شانس اول دریافت جایزه نخل طلای کن محسوب می‌شود.

جایزه کلیسای جهانی که در سال 1974 در جشنواره کن راه‌اندازی شد، ویژه تقدیر از آثاری است که به بهترین شکل به اعماق نهفته وجود انسان‌ها پرداخته و آلام، احساسات و امیدهای انسان را کاوش می‌کند.

سال گذشته فیلم «شکار» ساخته «توماس وینتربرگ» از دانمارک این جایزه را به دست آورد. از برندگان سرشناس سال‌های گذشته جایزه کلیسای جهانی جشنواره کن می‌توان به «کن لوچ»، «میشل هانکه»، «پدرو آلمادوار»، «تئوآنجلوپولوس»، «مایک لی»، «ویم وندرس» و «آندره وایدا» اشاره کرد.

در خلاصه داستان «گذشته» آمده است: «احمد (علی مصفا) 4 سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی «لوسی» دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به «لوسی» پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»

علاوه‌بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار) و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین» ،«سابرینا وازانی» و«بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند./ایسنا