اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایزه سلیمی به رضازاده داده شد!


در غیاب بهداد سلیمی، حسین رضازاده در تاشکند جایزه بهترین وزنه بردار دنیا را گرفت.

خبرآنلاین: در غیاب بهداد سلیمی، حسین رضازاده در تاشکند جایزه بهترین وزنه بردار دنیا را گرفت.

 در حاشیه رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان و در برنامه ای با حضور رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری تاماش آیان از بهترین وزنه برداران سال 2012 در تاشکند ازبکستان تقدیر شد.

زولفیا چنشانلو که در نظر سنجی برای انتخاب بهترین وزنه بردار سال 2012 به عنوان بهترین وزنه بردار زن دنیا انتخاب شده بود، جایزه خود را از دست آیان و کرنل جانکسو ، مدیر رسانه ای فدراسیون جهانی، دریافت کرد.

در این مراسم حسین رضازاده از طرف بهداد سلیمی جایزه بهترین وزنه بردار سال 2012 را دریافت کرد. این در حالی است که بهداد سلیمی در آخرین مصاحبه خود با خبر آنلاین از اینکه خود نمی تواند جایزه اش را دریافت کند ابراز ناراحتی کرده بود.

سلیمی در رقابتهای المپیک لندن با اقتدار موفق به کسب یکی از با ارزش ترین مدالهای طلای بازیها شد، در نظرسنجی سایت فدراسیون جهانی وزنه براری بالاتر از ایلین ایلیا، وزنه بردار سرشناس قزاقستانی ها ایستاد و عنوان بهترین وزنه بردار سال 2012 را از آن خود کرد.

در این نظر سنجی بیش از 1300 کاربر اینترنتی شرکت کردند و پس از بهداد سلیمی از ایران و ایلین ایلیا از قزاقستان، آدرین زیلینسکی از لهستان که در رقابت با کیانوش رستمی مدال طلای دسته 85 کیلوگرم المپیک را به دست آورد به عنوان سومین وزنه بردار برتر سال 2012 انتخاب شد.


ویدیو مرتبط :
لحظه شکستن رکورد رضازاده توسط بهداد سلیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سلیمی بالاخره رکود جهانی رضازاده را شکست



 

 

سلیمی بالاخره رکود جهانی رضازاده را شکست

 

 

بهداد سلیمی با کسب مدال طلای دسته فوق سنگین رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان، علاوه بر شکستن رکورد حسین رضازاده در حرکت یکضرب، جایگاه سومی را هم برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات برای کشورمان به ارمغان آورد.

 

این برای نخستین بار است که وزنه برداری ایران در جایگاه سوم جهان می ایستد. بهترین عنوان وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی ۲۰۰۳ ورشو بود که وزنه برداری ایران با نسل طلایی شامل وزنه بردارانی چون حسین رضازاده، شاهین نصیری نیا و محمدعلی فلاحتی نژاد به عنوان پنجمی امتیازی دست پیدا کرد ضمن اینکه در رده بندی مدالی هم با درخشش رضازاده و فلاحتی نژاد به دو مدال طلا دست پیدا کردیم.

تیم ایران در رقابت های سال ۲۰۱۱ که در دیزنی لند پاریس برگزار شد برای اولین بار به عنوان سومی جهان دست یافت ضمن اینکه با ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم و بهداد سلیمی در فوق سنگین، سجاد انوشیروانی در فوق سنگین و سعیدمحمدپور در ۹۴ کیلوگرم در جایگاه دوم مدالی ایستاد.

بهداد سلیمی در حرکت یکضرب موفق شد با بالای سر بردن وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی، علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد حسین رضازاده که در سپتامبر سال ۲۰۰۳ در چین به ثبت رسیده بود را یک کیلوگرم ارتقا بخشد. وی در حرکت دوضرب هم وزنه ۲۵۰ کیلوگرمی را مهار کرد تا ضمن کسب مدال طلای این حرکت با مجموع ۴۶۴ به مدال طلای دسته فوق سنگین مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان دست یابد.

سجاد انوشیروانی هم که در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۹۸ کیلوگرمی به مدال برنز رسیده بود در رقابت های دوضرب وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را بالای سر برد و با رکورد مجموع ۴۳۹ به کار خود در مسابقات جهانی پایان داد. این وزنه بردار علاوه بر کسب مدال برنز حرکت یکضرب، مدال نقره حرکت دو ضرب و نقره مجموع را هم از آن خود کرد.../خبرگزارى مهر