اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«جان کری» دلیل تعویق مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

«جان کری» دلیل تعویق مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران

 معاون کاترین اشتون در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود مجددا خواهان تعویق گفت‌وگوها و برگزاری آن در ماه فوریه شد.

به گزارش فارس، با وجود آمادگی ایران برای برگزاری گفت‌وگو ها با 1+5 در تاریخ توافق شده در ماه ژانویه، هلگا اشمید دیشب در گفت‌وگوی تلفنی به باقری اعلام کرد که 1+5 آمادگی لازم برای برگزاری مذاکرات در ماه ژانویه را نداشته و تاریخ جدیدی را به ایران در ماه فوریه پیشنهاد نمود.

در این گفت‌وگوی تلفنی، باقری با تاکید بر آمادگی ایران برای انجام مذاکرات با 1+5 از طرف مقابل خواست تا به تاریخ توافق شده درماه ژانویه برای برگزاری گفت‌وگوها پایبند باشند. 

به گزارش خبرآنلاین، تغییر در تیم سیاست خارجی امریکا یکی از دلایل این تاخیر است. جان کری، نامزد مورد نظر باراک اوباما برای تصدی مقام وزارت امور خارجه آمریکا که روز پنجشنبه در جلسه رسیدگی به نامزدی اش در کمیته مناسبات خارجی سنای آمریکا سخن می گفت، بدون اشاره به همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران باید با بازرسی های اتمی موافقت کند.

جان کری،‌ اظهار داشت همه بسیار امیدوارند که می‌توان‌ هم‌اکنون در جبهه دیپلماتیک با ایران به یک پیشرفت رسید.

کری گفت: ما برای بازداشتن ایران از دست یابی به تسلیحات اتم آنچه را لازم باشد انجام خواهیم داد.

او با بیان اینکه سیاست آمریکا «مهار نیست، جلوگیری است»، افزود: فرصت برای ایالات متحده جهت وادار کردن ایران به رعایت مسئولانه قطعنامه های سازمان ملل متحد و تن دادن به بازرسی از مراکز اتمی، کم می شود.

در چند روز گذشته از مصر به عنوان میزبان احتمالی مذاکرات ایران و 5+1 یاد می شد./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
اظهارات جان کری درباره مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست معاون اشتون برای تعویق مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در گفت‌و‌گوی تلفنی با باقری مطرح شد

درخواست معاون اشتون برای تعویق مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران

معاون کاترین اشتون در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود مجددا خواهان تعویق گفت‌وگوها و برگزاری آن در ماه فوریه شد.

به گزارش فارس، بنا بر گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، با وجود آمادگی ایران برای برگزاری گفت‌وگو ها با 1+5 در تاریخ توافق شده در ماه ژانویه، هلگا اشمید امشب در گفت‌وگوی تلفنی به باقری اعلام کرد که 1+5 آمادگی لازم برای برگزاری مذاکرات در ماه ژانویه را نداشته و تاریخ جدیدی را در ماه فوریه به ایران در ماه فوریه پیشنهاد نمود.

در این گفت‌وگوی تلفنی، باقری با تاکید بر آمادگی ایران برای انجام مذاکرات با 1+5 از طرف مقابل خواست تا به تاریخ توافق شده درماه ژانویه برای برگزاری گفت‌وگوها پایبند باشند./فارس