اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان کری در هیروشیما


پس از بمباران هسته‌ای هیروشیمای ژاپن از سوی آمریکا، ‌اکنون جان کری نخستین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود که با حضور در هیروشیما به تکریم ده‌ها هزار قربانی این شهر خواهد پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: پس از بمباران هسته‌ای هیروشیمای ژاپن از سوی آمریکا، ‌اکنون جان کری نخستین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود که با حضور در هیروشیما به تکریم ده‌ها هزار قربانی این شهر خواهد پرداخت.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز (یک‌شنبه) برای بازدید از سایت هسته‌ای هیروشیما و دیدار وزیران خارجه گروه هفت وارد هیروشیما شد.

این نخستین باری خواهد بود که وزیران خارجه قدرت‌های هسته‌ای برای یادبود هزاران قربانی بمباران هسته‌ای هیروشیما به پارک مرکزی این شهر خواهند رفت.

قرار است تصمیم در مورد احتمال سفر باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا نیز در ماه جاری قطعی شود.


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید جان کری از جان مکین - 2008

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازدید جان کری از یادبود قربانیان هیروشیما


ژاپن اعلام کرد، جان کری به همراه وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه اقتصادی هفت شامل انگلیس و فرانسه قرار است از پارک یادبود صلح هیروشیما در این کشور در ماه جاری میلادی بازدید کنند.

خبرگزاری ایسنا: ژاپن اعلام کرد، جان کری به همراه وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه اقتصادی هفت شامل انگلیس و فرانسه قرار است از پارک یادبود صلح هیروشیما در این کشور در ماه جاری میلادی بازدید کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نخستین وزیر امور خارجه این کشور خواهد بود که از این پارک یادبود در ژاپن بازدید می‌کند. او قرار است که در این بازدید در محل بنای یادبودی که برای قربانیان حمله هسته‌ای آمریکا در تاریخ 6 اوت 1945 به این شهر احداث شده دسته گلی را قرار دهد.

فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن اواخر روز شنبه اظهار کرد: در تاریخ 11 آوریل وزرای امور خارجه کشورهای گروه اقتصادی هفت همگی از موزه یادبود صلح هیروشیما بازدید کرده و در محل مقبره نمادین برای قربانیان حمله هسته ای آمریکا به هیروشیما دسته گل قرار خواهند داد.

این بازدید قرار است در حاشیه یک نشست وزرای امور خارجه کشورهای گروه هفت در ماه جاری میلادی اتفاق بیافتد. در این نشست قرار است این وزرای امور خارجه دستور کار نشست گروه هفت در ماه مه آینده را تعیین کنند.

این در حالی است که مقامهای آمریکا همزمان در حال بررسی امکان بازدید باراک اوباما رئیس جمهور این کشور از هیروشیما در جریان سفر وی به ژاپن به مظور شرکت در نشست مذکور هستند و هنوز بیانیه رسمی در این خصوص منتشر نشده است.

ژاپن از مدتها پیش از رهبران کشورهای جهان خواسته تا با بازدید از شهرهای هیروشیما و ناکازاکی وحشت بمباران اتمی را دیده و به تلاشها برای ریشه کن کردن سلاح های هسته ای بپیوندند.

در سال 2008 نانسی پلوسی که در آن زمان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود در پارک یادبود حمله اتمی به هیروشیما دسته گل قرار داد. وی عالی‌رتبه ترین مقام آمریکایی بوده که تا کنون چنین کاری را انجام داده است.

سال گذشته میلادی، کارولین کندی، سفیر آمریکا در ژاپن و رُز گوتمولر، معاون کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل وزیر امور خارجه آمریکا در مراسم یادبود حمله اتمی به هیروشیما در هفتادمین سالگرد وقوع این حمله شرکت کردند.

آمریکا هرگز از بابت دو حمله هسته‌ای که به دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم انجام داده عذرخواهی نکرده است.