اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان کری به لاوروف تسلیت گفت


وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود، کشته شدن خلبان بمب‌افکن روسیه در حمله ارتش ترکیه را تسلیت گفت و وی را به خویشتن‌داری فراخواند.

باشگاه خبرنگاران جوان: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تلفنی گفتگو و وی را به آرامش فراخواند.

 ارتش ترکیه اخیرا یک جنگنده روسی در مرز سوریه سرنگون کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «وزیر امور خارجه در خصوص این سانحه به همتای روسی تسلیت گفت.»

این منبع افزود: «وی همچنین آرامش و گفتگو را میان مسئولان ترکیه و روسیه در روزهای آینده خواستار شد. وی همچنین بر لزوم اقدامات هر طرف برای جلوگیری از این حادثه تاکید کرد که موجب تشدید تنش میان دو کشور و در سوریه می شود.»

وزارت امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد:«وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد بسیار مهم است حرکت به سوی راه حل دیپلماتیک در سوریه بدون مانع ادامه یابد.»

یک فروند جنگنده اف شانزده ترکیه ، روز سه شنبه یک فروند بمب افکن سوخو 24 روسی را که در عملیات در خاک سوریه مشارکت داشت، سرنگون کرد. آنکارا مدعی است این هواپیما در خاک ترکیه بوده است در حالی که روسیه اطمینان می دهد این هواپیما در آسمان سوریه سرنگون شده است.

کری سفر دوره ای اروپایی خود را از روز دوشنبه آغاز می کند، وی در ابتدا برای شرکت در کنفرانس جهانی آب و هوا به پاریس می رود و سپس راهی نشست ناتو در بروکسل می شود.


ویدیو مرتبط :
وقتی جان کری لاوروف را مسخره می کند!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تماس تلفنی «جان کری» و «سرگئی لاوروف» درباره نشست ژنو ۲



تماس تلفنی جان کری و سرگئی لاوروف , نشست ژنو ۲

تماس تلفنی «جان کری» و «سرگئی لاوروف» درباره نشست ژنو ۲

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جان کری» همتای آمریکایی‌اش در تماسی تلفنی آخرین تحولات مقدمه چینی به منظور برگزاری نشست ژنو2 را بررسی کردند.

وزیر خارجه روسیه و همتای آمریکایی‌اش در تماسی تلفنی آخرین تحولات مقدمه چینی برای برگزاری نشست ژنو ۲ برای حل بحران سوریه را بررسی کردند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جان کری» همتای آمریکایی‌اش در تماسی تلفنی آخرین تحولات مقدمه چینی به منظور برگزاری نشست ژنو2 را بررسی کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس تلفنی مسائل مربوط به همکاری‌های مسکو و واشنگتن درباره برگزاری این نشست بررسی شده است.

پیشتر نیز لاوروف با «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده بحران سوریه به صورت تلفنی درباره نشست ژنو2 و نشست سه جانبه ابراهیمی- مسکو و واشنگتن گفت‌وگو کرده بود.

در این تماس لاوروف بر لزوم ادامه تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل به منظور ایجاد یک هیئت متحد از معارضان سوری که بتوانند در برابر نمایندگان حکومت در ژنو2 حضور داشته باشند تأکید کرد و خواستار مشارکت همه کشورهای مهم منطقه در این کنفرانس شد.

وزیر خارجه روسیه پیشتر با «لوران فابیوس» همتای فرانسوی خود پرونده بحران سوریه را بررسی کرده بود. /فارس