اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان کری: اوباما هنوز تصمیم قطعی درباره حمله نظامی به سوریه نگرفته است



نشست خبری مشترک جان کری با لوران فابیوس

در نشست خبری مشترک با لوران فابیوس
جان کری: اوباما هنوز تصمیم قطعی درباره حمله نظامی به سوریه نگرفته است

وزیر خارجه آمریکا گفت که اوباما رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم قطعی و نهایی در رابطه با حمله نظامی به سوریه نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر خارجه آمریکا دقایقی پیش در نشست خبری مشترک با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در پاریس تصریح کرد: دولت آمریکا با موضع گیری فرانسه مبنی بر لزوم مجازات نظام بشار اسد موافق است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه خاطر نشان کرد: نظام بشار اسد جنایت هولناکی را علیه غیر نظامی‌ها و کودکان در شهر الغوطه دمشق مرتکب شده است.

جان کری در ادامه اظهار داشت: افکار عمومی به طور ویژه‌ای عکس العمل ما در قبال نظام سوریه را زیر نظر دارد و عدم واکنش ما نسبت به این اقدام نظام سوریه، ایران و حزب الله را برای آزمایش واکنش ما تشویق خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین عنوان کرد: ما بر این عقیده هستیم که راه حل نهایی مساله سوریه از طریق سیاسی امکان پذیر است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما در تلاشیم تا با حمله نظامی محدود به سوریه قدرت بشار اسد برای استفاده از سلاح شیمیایی را بکاهیم.

جان کری همچنین خاطر نشان کرد: اوباما رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم قطعی و نهایی در رابطه با حمله نظامی به سوریه نگرفته است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: اوباما رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیمی پیرامون منتظر ماندن برای گزارش ناظران بین‌المللی در رابطه با سوریه اتخاذ نکرده و همه گزینه‌ها در قبال سوریه روی میز است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
اوباما: هنوز تصمیمی در مورد سوریه نگرفته ایم ۰۷ شهریور ۱۳۹۲

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما:هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته‌ایم/قصد تکرار تجربه جنگ عراق را نداریم



حمله آمریکا به سوریه

اوباما:هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته‌ایم/قصد تکرار تجربه جنگ عراق را نداریم

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن هنوز تصمیمی برای حمله نظامی به سوریه نگرفته است، گفت: آمریکا قصد ورود به جنگی طولانی یا تکرار تجربه جنگ عراق را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلویزیون الحره، باراک اوباما در گفت‌گویی تلویزیونی درباره آخرین تحولات سوریه و خاورمیانه تاکید کرد که هنوز تصمیمی برای جنگ نگرفته ولی باید دولت بشار اسد را مجازات کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه سلاح‌های شیمیایی از نظر بین المللی ممنوع است، تصریح کرد: دولت سوریه دارای بزرگترین انبار سلاح شیمیایی است و دولت دمشق پیش از این نیز از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وی مدعی شد که مخالفان مسلح سوریه دارای سلاح شیمیایی نیستند و افزود: ما گزینه‌هایی را مد نظر داریم که گزینه نظامی یکی از این گزینه‌هاست.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید براینکه دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی هفته گذشته به ریف دمشق است، اظهار داشت: واشنگتن به دنبال جنگ بلند مدت و یا تکرار تجربه عراق در سوریه نیست.

وی با بیان اینکه حمله به سوریه پیامی برای دولت این کشور است تا از سلاح شیمیایی استفاده نکند، ابراز داشت که سلاح‌های شیمیایی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

این اظهارات باراک اوباما درحالی مطرح می‌شود که هنوز ادعای مطرح شده علیه دولت سوریه درباره بکارگیری سلاح شیمیایی اثبات نشده و وی بر اساس اخبار رسانه‌های حامی مخالفان، دمشق را متهم به بکارگیری سلاح‌های شیمیایی می‌کند./فارس