اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان کری: امیدی به تغییر سیاست هسته‌ای ایران نداریم



جان کری: امیدی به تغییر سیاست هسته‌ای ایران نداریم

موضع گیری جدید وزیر خارجه آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران، ادعاهای یک مقام کاخ سفید درباره تأثیرگذاری تحریم ها، گفت و گوی وزرای فرانسه و رژیم اسرائیل درباره ایران و سوریه، ازسرگیری سفر گردشگران ایرانی به مصر و احتمال افتتاح شعبات چهار بانک ایرانی در هند، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

جان کری: امیدی به تغییر سیاست هسته‌ای ایران نداریمموضع گیری جدید وزیر خارجه آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران، ادعاهای یک مقام کاخ سفید درباره تأثیرگذاری تحریم ها، گفت و گوی وزرای فرانسه و رژیم اسرائیل درباره ایران و سوریه، ازسرگیری سفر گردشگران ایرانی به مصر و احتمال افتتاح شعبات چهار بانک ایرانی در هند، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

موضع گیری های وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

اقدامات و موضع گیری های مقامات و نهادهای آمریکایی علیه ایران، امروز در میان مهمترین اخبار مطبوعات جهان درباره ایران جای دارد. در این راستا، شماری از مطبوعات، از جمله خبرگزاری «رویترز»، از موضع گیری جدید وزیر خارجه آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران خبر داده اند. این خبرگزاری می نویسد جان کری، وزیر خارجه آمریکا اظهار داشته ایران باید درک کند که صبر جامعه بین المللی بر سر برنامه هسته ای این کشور رو به اتمام است. وی همچنین مدعی شده هر ماه که می گذرد، برنامه هسته ای ایران خطرناک تر می شود. وی که در جریان دیدار با همتای آلمانی خود سخن می گفته، همچنین اظهار داشته انتظار ندارد که انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ایران، به تغییر محاسبات پیرامون برنامه هسته ای این کشور منجر شود. وی کسب سلاح هسته ای از سوی ایران را غیرقابل قبول خوانده است. 

روابط ایران و آمریکا,تحریم های آمریکا علیه ایران

 

سخنگوی کاخ سفید، دیگر آمریکایی است که روز گذشته علیه ایران موضع گیری کرده است. به نوشته خبرگزاری کویت، «جاش ارنست» در واکنش به سخنان وزیر نفت ایران که گفته بود تحریم ها اثر چندانی بر ایران نداشته و ایران همچنان قادر به صادرات حجم زیادی از نفت است، مدعی شده دولت ایران سعی دارد به مردم خود آدرس غلط بدهد. وی با بیان اینکه از سال 2012، تولید نفت ایران حدود 700 هزار بشکه کاهش داشته، گفته این امر بیانگر آن است که تنها در سال گذشته، شاهد کاهش 700 هزار بشکه ای تولید نفت ایران بوده ایم. وی همچنین مدعی شده این کاهش تولید، به کاهش سه تا پنج میلیارد دلاری درآمد ماهانه نفتی ایران منجر شده است. وی همچنین کاهش ارزش ریال و افزایش تورم را نشانه های دیگر اثرگذاری تحریم ها دانسته است. 

بحران سوریه,موضع گیری های اسرائیل و فرانسه با ایران بر سر بحران سوریه

اما در گوشه ای دیگر از جهان و در اروپا نیز، اقدامات ضدایرانی به گونه ای دیگر جریان داشته است. روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، از دیدار وزیر امور مالی رژیم اسرائیل با وزیر خارجه فرانسه خبر داده که در جریان این دیدار، درباره ایران نیز گفت و گوهایی صورت گرفته است. به نوشته این روزنامه، «یائیر لاپید»، وزیر امور مالی رژیم اسرائیل با «لورن فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه دیدار و درباره طیفی از موضوعات، از جمله مسئله هسته ای ایران، بحران سوریه و مذاکرات صلح با فلسطینیان گفت و گو کرده اند. به نوشته این روزنامه، دو طرف در این دیدار درباره تشدید تحریم ها علیه ایران نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته اند. علاوه بر این، لاپید در این دیدار از اقدام پاریس در تروریستی خواندن حزب الله لبنان تقدیر کرده است. 

سفرهای گردشگری ایرانیان به مصر,روابط ایران و مصر

موضوع از سر گیری سفرهای گردشگری ایرانیان به مصر، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز در برخی مطبوعات بین المللی بازتاب یافته است. روزنامه «واشنگتن پست» در این زمینه می نویسد پس از یک دوره وقفه دو ماهه در نزدیکی روابط ایران و مصر، شمار زیادی گردشگر ایرانی روز جمعه به این کشور سفر کردند. این روزنامه به نقل از یکی از مقامات امنیتی مصر اشاره می کند که این گروه 132 نفره گردشگران ایرانی، در میان تدابیر شدید امنیتی وارد مصر شده اند که «به خاطر محافظت از خود آن ها» وضع شده است. در این گزارش آمده هنوز مشخص نیست که این گروه از گردشگران، چه مدت در مصر می مانند و یا از کدام مکان ها در این کشور بازدید می کنند. 

افتتاح چند بانک ایرانی در هند,روابط ایران و هند

در نهایت، روزنامه «تایمز اقتصادی» هند از احتمال افتتاح شعبات چهار بانک ایرانی در هند خبر داده است. این روزنامه می نویسد دستکم چهار بانک ایرانی متمایل به افتتاح شعبه در هند هستند؛ اما به واسطه برخی مشکلات قانونی، تاکنون موفق به انجام این کار نشده اند. به نوشته این روزنامه، مسعود خالقی، سرکنسول ایران در هند ضمن اعلام این موضوع گفته اخیراً هیئتی از مقامات ایرانی، ضمن سفر به هند با مقامات وزارت امور مالی و «بانک ذخایر» هند در همین زمینه مذاکره کرده اند. خالقی همچنین از برخی موانع قانونی وضع شده از سوی دولت هند، از جمله موانع تعرفه ای انتقاد کرده و آن را سبب عدم رشد تجارت میان دو کشور دانسته است./تابناک

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ادعاهای تکراری جان کری درباره برنامه هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کری: دلیل مقاومت اسد حمایت ایران و حزب‌الله است/سیاست آمریکا در قبال سوریه تغییر نکرده



حمایت ایران و حزب‌الله از اسد

جان کری: دلیل مقاومت اسد حمایت ایران و حزب‌الله است/سیاست آمریکا در قبال سوریه تغییر نکرده

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، گفت: تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العربیه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با عبدالرحمن العطیه همتای قطری‌اش در پاریس تصریح کرد که دلیل مقاومت بشار اسد در مقابل مخالفانش حمایت ایران و حزب الله است.

کری در ادامه با اشاره به اینکه در نشست ژنو یک برای تشکیل دولت انتقالی در سوریه توافق شد، گفت: نشست ژنو 2 هدفش استفاده از توافقات ژنو یک است.

وی مدعی شده که انتخاب دوباره بشار اسد برای ریاست جمهوری سوریه باعث طولانی شدن جنگ در سوریه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، تاکید کرد که اگر بحران سوریه از طریق سیاسی حل نشود باید منتظر یک بحران انسانی بود.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه تعیین زمان دقیق برای برگزاری نشست ژنو 2 کار دشواری است، ابراز داشت که تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا پس از تضمین خلع سلاح شیمیایی سوریه حاضر به دست کشیدن از طرح حمله شد، افزود: ما برای کمک به معارضان میانه رو سوری تمرکز خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت که ایران توافقات درباره ژنو یک(بحث درباره تشیکل دولت انتقالی) را قبول ندارد، و اظهار داشت که پی بردن به اینکه حضور ایران در ژنو2 چقدر موثر است، دشوار خواهد بود.

جان کری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره مذاکرات سازش هم گفت: دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برای از سرگیری مذاکرات صلح شجاعت نشان داده‌اند.

/فارس