اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان كری: ایران مسؤول عدم دستیابی به توافق در مذاکرات ژنو است



 عدم دستیابی به توافق در مذاکرات ژنو

جان كری: ایران مسؤول عدم دستیابی به توافق در مذاکرات ژنو است

کری مدعی شد: ایران از رسیدن به توافق هسته ای در کنفرانس ژنو طفره رفت.

وزیر امور خارجه آمریكا در نشست خبری مشترك با همتای اماراتی خود پیشرفت در مذاكرات هسته‌ای ایران و غرب را به معنای دستیابی به توافق طرفین ندانست. در همین حال وی ایران را مسئول عدم دستیابی به توافق در مذاکرات ژنو دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، "جان كری"روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای اماراتی خود گفت :امارات را در جریان مذاكرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 قرار دادم.

وی در ادامه تاكید كرد: پیشرفت در مذاكرات هسته‌ای ایران و غرب به معنای دستیابی و رفتن به سمت توافق بین طرفین نیست.

کری مدعی شد : ایران از رسیدن به توافق هسته ای در کنفرانس ژنو طفره رفت.

"جان كری" گفت: ایران باید صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را اثبات كند و مدعی شد: آمریكا اجازه دستیابی سلاح هسته ای را به ایران نمی دهد.

وی افزود : مذاکرات هسته‌ای ایران تنها " مسابقه‌ای " برای تکمیل هر گونه توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران نیست.

وی همچنین گفت آمریکا از متحدان خود در منطقه در مقابل هر گونه تهدید یا حمله دفاع خواهد کرد و در مذاکرات با ایران روابط مستحکم خود را با متحدان عرب تضعیف نخواهد کرد.

"كری" ادامه داد:توافق با ایران كمك می كند تا حمایت از اسرائیل به شیوه ای تاثیرگذارتر انجام پذیرد.

وزیر امورخارجه آمریكا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:موافقت مخالفان سوریه با مشاركت در كنفرانس "ژنو2" درباره سوریه گامی روبه جلو است.

وی در ادامه با بیان اینكه مذاكره تنها راه حل بحران سوریه است گفت:واشنگتن بر حمایت از متحدان خود در منطقه متعهد است.

"كری" همچنین روابط آمریكا و امارات را استراتژیك و قوی خواند و افزود: از روند دموكراتیك در مصر حمایت می كنیم.

وزیر خارجه امارات همچنین از نشست گروه ۱+۵ با ایران در ژنو حمایت کرد و خواستار تداوم این گفت‌وگوها شد.

/باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
جان کری از دستیابی توافق اتمی با ایران اطمینان داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان مذاکرات دوجانبه ایران و 3 کشور اروپایی/ظریف: امکان دستیابی به توافق در مذاکرات ژنو وجود دارد



توافق میان ایران و 1+5 در ژنو 2,اخبار جالب

پایان مذاکرات دوجانبه ایران و 3 کشور اروپایی

مذاکرات دوجانبه ایران با هیات نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه 1+5 پایان یافت.

به گزارش ایسنا، مذاکرات هیات مذاکره کننده ایران با معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی بیش از دو ساعت به طول انجامید.

بر اساس توافق ایران و 1+5 در نشست صبح روز پنجشنبه 16 آبان دو طرف تصمیم گرفتند برای رسیدن به نتیجه هر چه سریعتر به طور جداگانه و دو جانبه میان ایران و هر یک از نمایندگان شش کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

در همین راستا قرار است مذاکرات دو جانبه میان هیات ایرانی به سرپرستی محمد جواد ظریف با نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه و چین عصر امروز (به وقت محلی) برگزار شود و پس از آن ظریف و اشتون در جلسه ای با حضور معاونان وزیران خارجه کشورهای عضو 1+5 جمع بندی خود از مذاکرات در روز نخست را مطرح کنند.


به گزازش خبرنگار ایسنا، فضای مذاکرات ژنو 2 در ادامه مذاکرات نیویورک و ژنو 1 مثبت و طرف ها تلاش دارند تا این فضا حفظ و مذاکرات هر چه بیشتر و سریع تر رو به جلو حرکت کند.

سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده ایران احتمال دست یافتن به توافق میان ایران و 1+5 در ژنو 2 را دور از ذهن ندانست اما اظهار کرد که قضاوت درباره نتیجه این دور از مذاکرات زود است.

 

-------------------------------------------------------------
ظریف: 1+5 از فرصت استفاده کند/ امکان دستیابی به توافق در مذاکرات ژنو وجود دارد

محمد جواد ظریف با بیان اینکه کشورهای غربی عضو 1+5 از فرصت اعتمادسازی برای ملت ایران به خوبی استفاده کنند، گفت: امکان رسیدن به متن مورد توافق در مذاکرات ژنو وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: به نظر می رسید در نشست صبح امروز با کاترین اشتون طرف مقابل هم تلاش دارد که گفت‌وگوها به نتیجه برسد. دوستان برای رسیدن به راه حل مشترک وارد جزییات مذاکرات شده اند. باید بررسی کنیم کنیم که برای رسیدن به راه حل تا چه اندازه این آمادگی وجود دارد که برای رسیدن به راه حل به صورت مشترک تلاش کنند.

ظریف افزود: ما امیدواریم و فکر می‌کنیم که امکان رسیدن به توافق وجود دارد.

وی گفت: در عین حال کشورهای غربی عضو 1+5 نیاز جدی دارند که اعتماد مردم ایران را جلب کنند و این فرصت برای این کار فراهم شده است و امیدواریم از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

ظریف اضافه کرد: امیدواریم در مذاکرات در ژنو یا به نتیجه قطعی برسیم یا اینکه پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که "نتیجه قطعی" را در این مذاکرات چه چیزی در نظر می‌گیرید گفت: امیدوارم درمورد گام اول، گام آخر و اهداف مشترک به یک متن مورد توافق دو طرف برسیم و سپس بتوانیم گام اول را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: از نظر ما این امکان در مذاکرات امروز و فردا وجود دارد اما به هر حال ممکن است نیاز به مذاکره بیشتر هم داشته باشد.

/ایسنا