اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان رفتگران فدای چند هزار تومان سود بیشتر؟!



اخبار,اخبار اجتماعی,کارگران شهرداری

 
 اخبار اجتماعی - جان رفتگران فدای چند هزار تومان سود بیشتر؟!

اگر دقت کرده باشید،‌ بسیاری از کارگران شهرداری لباس هایی می پوشند که برغم آن که ظاهراً دارای لباس هایی با قسمت شبرنگی هستند،‌ اما در عمل هیچگونه بازتاب نوری در آن وجود ندارد.

در سال های گذشته تعدادی از کارگران شهرداری،‌ به ویژه رفتگرانی که در شب ها یا ساعات آغازین بامداد کار می کردند،‌ به دلیل محدودیت دید رانندگان در هوای گرگ و میش یا تاریک،‌ تصادف کرده و جان خود را از دست دادند.

عصرایران نوشت: بعد از آن بود که شهرداری ها لباس هایی با رنگ های قابل دید در شب (مانند نارنجی) در اختیار کارگردان قرار دادند و در عین حال ،‌ شبرنگ هایی نیز روی آن نصب کردند تا با درخشش در نور خودروها ،‌ احتمال تصادف به حداقل برسد.

این تدبیر خوبی بود زیرا هم جان کارگران شهرداری را محافظت می کرد و هم رانندگان را از دردسرهای بعد از تصادف معاف می کرد.

این الزام گویا هم اکنون هم وجود دارد و بسیار هم خوب است. با این حال از آنجا که بسیاری از امور شهرداری ها به بخش خصوصی واگذار شده است،‌ متأسفانه شاهد قصور و تقصیر بخش خصوصی و احیاناً‌ خود شهرداری ها در این زمینه هستیم.

اگر دقت کرده باشید،‌ بسیاری از کارگران شهرداری لباس هایی می پوشند که برغم آن که ظاهراً دارای لباس هایی با قسمت شبرنگی هستند،‌ اما در عمل هیچگونه بازتاب نوری در آن وجود ندارد. کاملاً‌ هم معلوم است که این شرکت های طرف قرارداد،‌ از اقلام ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده می کنند تا لباس ها ارزان تر تمام شود. همچنین در مواعد زمانی مناسب،‌ تعویض لباس های نو با مستعمل انجام نمی شود.

این بی توجهی ممکن است به بهای جان کارگری تمام شود که در خیابان و در فضایی با دید اندک کار می کند.

از شهرداران سراسر کشور انتظار می رود با نگاهی انسانی به این موضوع بپردازند و در خصوص میزان قابلیت رؤیت کارگران در تاریکی و هوای گرگ و میش،‌ سخت گیری کنند. این انصاف و انسانیت نیست که یک شرکت طرف قرارداد برای این که چند هزار تومان کمتر هزینه کند،‌ جان کارگران و رفتگران مظلوم را به خطر بیندازد.
 اخبار اجتماعی - عصرایران


ویدیو مرتبط :
جان عالم به فدای تو علی جان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سکه‌ها را به بانک بفروشید، ۹۰ هزار تومان سود کنید



سکه‌ها را به بانک بفروشید، ۹۰ هزار تومان سود کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر نوشت:

عضو هیئت مدیره بانک ملی با اعلام اینکه پیش خریداران سکه با فروش آن به شعب بانکی 90 هزار تومان سود می‌کنند، گفت: تا پایان روز گذشته 860 هزار قطعه سکه به پیش خریداران سکه بانک مرکزی تحویل شده است. عباس کمره ای با اعلام اینکه تا پایان روز گذشته 860 هزار قطعه سکه به پیش خریداران سکه بانک مرکزی تحویل شده است، افزود: استقبال از اوراق گواهی سپرده به جای تحویل نقدی سکه با توجه به سود و غیره از نظر بانک مرکزی مناسب ارزیابی می شود.

 

 نرخ ارز, نرخ پیش فروش سکه,اخبار,اخبار اقتصادی

 

مدیرکل سابق ریالی و نشر بانک مرکزی افزود: اوراق گواهی سپرده سود علی الحساب حداقلی را برای افرادی که آن را دریافت می کنند، تامین می کند و در عین حال درجه ریسک کمتری دارد و بر این اساس است که برخی ها ترجیح می دهند به جای دریافت سکه طلا، اوراق گواهی سپرده دریافت نمایند.

 

وی با بیان اینکه هر چه به جلوتر پیش می رویم، میزان استقبال از دریافت اوراق گواهی سپرده بیشتر می شود، در مورد قیمت تحویلی سکه گفت: بانک مرکزی فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت سکه هایی که از مردم خریداری می کند با توجه به پارامترهایی که برای آن در نظر گرفته است، ندارد.

 

کمره ای قیمت هر قطعه سکه طلا که از سوی بانک مرکزی برای خرید در شعب بانک ملی تعیین شده را 636 هزار تومان اعلام کرد و افزود: بانک مرکزی قیمت سکه پیش خریداری را 546 هزار تومان برای تحویل 4 ماهه اعلام کرده است که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 5 درصدی که 27 هزار و 300 تومان می شود، نرخ نهایی برای پیش خریدار سکه 573 هزار و 300 تومان خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: بر این اساس اگر فرد سکه خود را به بانک با قیمت 636 هزار تومان بفروشد، سود کرده است، به عبارت دیگر اختلاف 90 هزار تومانی بین قیمت تمام شده برای مشتری و قیمتی که بانک آن را خریداری می کند وجود دارد.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران در مورد قیمت سکه در بازار هم اظهارداشت: قیمت بازار در حال حاضر به تعادل رسیده است که پارامترهای گوناگونی همچون نرخ طلا در بازارهای جهانی، نرخ ارز، نرخ پیش فروش سکه و تحویل به موقع سکه های پیش فروشی از جمله آنها است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از اوراق گواهی سپرده علاوه بر کمک به تولید، باعث جلوگیری از انباشت سکه و کمک به چرخه اقتصادی کشور می شود.