اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جانی دپ به شکل ترامپ در آمد


هر چقدر که دونالد ترامپ با حرف‌های افراطی و وعده‌های غیرقابل انجامش به فرد پیشرو در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده، پخش این خبر که جانی دپ معروف در یکی از قسمت‌های اخیر سری آثار موسوم به «بخند یا بمیر» رل این مرد خبرساز اما فاقد تعادل را بازی کرده، هنردوستان را به دیدن این فیلم تشویق کرده و موضوعات ترامپ را که با سوء استفاده از احساسات مردم آمریکا به پیشتازی در انتخابات نایل شده، داغ‌تر کرده است

وصال روحانی در بانی فیلم نوشت: برای دپ ۵۳ ساله اما جوان مانده، فرو رفتن در رل انواع آدم‌های متفاوت و افراطی تجربه‌ تازه‌ای نیست و او طی ۸ مرتبه همکاری‌های خبرسازش با تیم برتون در رل‌های غریبی مانند مردی با دست‌های قیچی‌وار (ادوارد دست قیچی)، مردی بدون سر (اسلیپی هالو)، کارگردانی مورد انتقاد و سطح پایین (ادوود)، یک آرایشگر قاتل (سویینی تاد) و یک شکلات ساز رویایی (چارلی و کارخانه شکلات) ظاهر شده و نمره قبولی هم گرفته است.

جانی دپ به شکل ترامپ در آمد

 با این اوصاف هیچکس نباید متعجب شود که در یک فیلم ۵۰ دقیقه‌ای جدید از سری کارهای «Funny or Die» در قالب ترامپ هم فرو رفته باشد و ادعا می‌شود که این فیلم بر مبنای یک اثر هنری و به واقع کتاب سال ۱۹۸۷ ترامپ به نام «هنر معامله‌گری» ساخته شده و افکار و پایه‌های آن از چنین کتابی می‌آید. در این فیلم جدید که با همت آدام مک کی کارگردان فیلم «کوتاهی بزرگ» ساخته شده، فضا و شرایط شبیه به اواخر دهه ۱۹۸۰ یعنی زمان‌های عرضه «هنر معامله‌گری» است و می‌گویند که مک کی با تماس شخصی‌اش با دپ از او خواسته است در این فیلم مشارکت جدید و رل ترامپ را بازی کند و مردی که با ایفای رل جک گنجشکه در فیلم‌های پنج گانه «دزدان دریایی کاراییب» طی ۱۵ سال اخیر سود سرشاری را نصیب خود و سازندگان این فیلم‌های پرماجرا کرده، این پیشنهاد را پذیرفته و کل فیلمبرداری و طول فرو رفتن دپ در قالب ترامپ از ۴ روز فراتر نرفته است.

اوون برک که از مدیران ارشد سری برنامه‌های «بخند یا بمیر» است، به نشریه گاردین انگلیس گفته است: ما معمولاً گروه تدارکات و تیم‌های کاری مختص به خویش را داریم اما جانی دپ برای این فیلم خاص یک تیم مفصل گریم را همراه با خود آورد و استدلالش این بود که تغییر قیافه وی و درآمدنش به شکلی کاملاً شبیه به ترامپ حضور و اقدام چنین تیمی را می‌طلبیده است.

البته گریم دپ و در آوردن او به شکل ترامپ براساس قیافه این تاجر فرصت طلب و سیاستمدار دیوانه در اواخر دهه ۱۹۸۰ یعنی حدود ۳ دهه پیش بوده و به زمانی برمی‌گشته که وی ۳۰ سال جوان‌تر از امروز بود و قیافه‌اش قدری با امروز که قیافه‌اش شکسته و موهایش اندک‌تر از گذشته است. تفاوت داشت و موهایش در آن زمان پرپشت‌تر و سیاست‌ها و حرف‌هایش از امروز قدری آرام‌تر و کم دردسرتر بود.

گریم چهره دپ برای این فیلم به حدی است که قیافه او به کلی گم نشود و بینندگان وی را تشخیص بدهند و به این نتیجه نرسند که فقط با بدل ترامپ طرف‌اند. تحت هر شرایطی و در حالی که ترامپ می‌رود فراتر از تد کروز به عنوان فرد پیروز انتخابات حزب جمهوری خواه راهی مرحله نهایی انتخابات آمریکا شود و آنجا با هیلاری کلینتون چهره اول دمکرات‌ها بجنگد، چنین فیلمی و نگاه نقادانه سازندگان آن و بازی طعنه آمیز دپ در رل اصلی، نمی‌تواند در تغییر شرایط ترامپ در انتخابات بی تاثیر باشد.


ویدیو مرتبط :
جانی دپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترس «جانی دپ» از ترامپ!


جانی دپ ستاره مشهور سینمای آمریکا هم در مورد انتخابات ریاست جمهوری پیش روی کشورش اظهار نظر کرد.

خبرگزاری تسنیم: جانی دپ ستاره مشهور سینمای آمریکا هم در مورد انتخابات ریاست جمهوری پیش روی کشورش اظهار نظر کرد.

ترس جانی دپ از نابودی آمریکا به واسطه ترامپ

 جانی دپ ستاره مشهور و نامزد اسکار سینمای آمریکا هم مثل بسیاری دیگر از همکاران هالیوودیش بر ضد دونالد ترامپ اظهار نظر کرد. او که در مراسم افتتاحیه فیلم جدیدش، «آلیس در سرزمین عجایب 2» حاضر شده بود از خطر دونالد ترامپ اظهار نگرانی کرد. دپ به مردم آمریکا هشدار داد:« اگر شما به دونالد ترامپ رای دهید، کشور از هستی ساقط می شود.» او همین طور با اشاره به این که اگر مردم آمریکا، ترامپ را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند اتفاقی تاریخی خواهد افتاد به شبکه پنج لندن گفت:« چرا که ما آخرین رئیس جمهور واقعی ایالات متحده را خواهیم دید. این (کشور) بعد از او دیگر زنده نخواهد بود.»

جانی دپ اخیرا با بازی در فیلم «آلیس در سرزمین عجایب 2» یک بار دیگر در قالب نقش مد هتر حضور پیدا کرده. او همین طور «زمین های لندن» را هم در سال جاری خواهد داشت. دپ سال آینده با فیلم «دزدان دریایی کارائیب 5» یک بار دیگر به پرده سینماها باز می گردد.