اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جام جهانی 1958 سوئد


چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره این رقابت ها)، قصد داریم در مطالبی مفصل به مرور تمام ادوار جام جهانی، حاشیه های آن ها، آمار و ارقام و گروه بندی ها و مراحل حذفی و تصاویر به جای مانده از آن دوران بپردازیم.

 
 
 
 
  صبح بخیر: چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره این رقابت ها)، قصد داریم در مطالبی مفصل به مرور تمام ادوار جام جهانی، حاشیه های آن ها، آمار و ارقام و گروه بندی ها و مراحل حذفی و تصاویر به جای مانده از آن دوران بپردازیم. در این مطلب ششمین دوره جام جهانی را در سال 1958 به میزبانی سوئد بررسی نموده ایم.



    1958 FIFA World Cup Sweden ™



        Teams: 16
        When: 08 June 1958 to 29 June 1958
        Final: 29 June 1958
        Matches: 35
        Goals Scored:
126 (average 3.6 per match)
        Attendance: 905830 (average 25880)
        Winner: Brazil
        Runners-Up: Sweden
        Third: France
        Fourth: Germany FR
        Golden Shoe: Just FONTAINE (FRA)
        Best Young Player Award: PELÉ (Edson Arantes do Nascimento) (BRA)

    مروری بر جام جهانی سال 1958 – سوئد

    این بار نوبت سوئد بود که میزبانی رقابت های جام جهانی را عهده دار شود واین در حالی بود که در سال برگزاری برگزاری این دوره از رقابتها "ژول ریمه" بنیانگذار این پیکارها در سن 83 سالگی درگذشت.

    در این دوره از رقابتها بود که نوجوانی 17 ساله به نام پله ظهور کرد و با درخشش خیره کننده نظر تمام دنیا را به خود جلب نمود.

    نکته جالب توجه اینجا بود که این دوراز رقابتهای جام جهانی، برای نخستین بار تصاویر رقابت های جام جهانی فوتبال از طریق تلویزیون به سراسر دنیا مخابره شد.

   دیگر نکته ای که در مورد ششمین دوره برگزاری رقابت های جام جهانی جالب توجه است، تعداد تیم های شرکت کننده در مرحله مقدماتی این رقابتهاست که تعداد این تیمها 55 تیم بوده است. و از همه جالب تر این بود که تیمهای اروگوئه ، سوییس، بلژیک، اسپانیا، هلند و ایتالیا از راهیابی به مرحله اصلی بازماندند.و در عوض تیمهایی مثل ولز، ایرلند شمالی، سوئد و شوروی این شانس را یافتند تا در این رقابتها خودی نشان بدهند.



    مرحله یک چهارم پایانی

    در این مرحله آلمان غربی موفق شد تا با نتیجه 0-1 از سد یوگسلاوی عبور کند. سوئد 0-2 از سد شوروی عبور کرد.

    فرانسه با اقتدار تمام و با نتیجه 0-4 ایرلند شمالی را در هم کوبید و برزیل به لطف تک گل پله مقابل ولز به برتری دست یافت.

    مرحله نیمه نهایی

    پیروزی 3-1 مقابل آلمان غربی برای سوئد میزبان کافی بود تا این تیم را به دیدار فینال این رقابتها برساند. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی نیز دو تیم فرانسه و برزیل مقابل هم قرار گرفتند که برزیل با نتیجه 2-5 مقابل فرانسه به برتری رسید.

    دیدار رده بندی

    در دیدار مرحله نیمه نهایی این دور از رقابتها فرانسه با پیروزی 3-6 مقابل آلمان غربی، قهرمان دور قبل جام جهانی، رتبه سوم را از آن خود نمود.



    فینال

    دیدارفینال این رقابتها میان تیم ملی برزیل و تیم میزبان برگزار شد و برزیلی ها موفق شدندتا با نتیجه 2-5 مقابل سوئد به برتری دست یافته و جام قهرمانی را بالای سر ببرند

    قهرمانان این دوره از رقابتها

    گارینچا، یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیم ملی برزیل بود. تاثیرگذاری او در ترکیب تیم ملی کشورش یکی از امور انکار ناپذیر این رقابتها بود. بازی خلاقانه گارینچا، کمک زیادی به موفقیت برزیل کرد.

    فونتین با به ثمر رساندن 13 گل در طول تنها یک دوره از رقابتها رکوردی بی نظیر را به نام خود ثبت کرد.

    و در نهایت پله، جوان ترین بازیکنی که با 17 سال سن در رقابتهای جام جهانی شرکت کرد. به رغم سن کمش، این ستاره نوجوان بود که با به ثمر رساندن تنها گل تیمش مقابل ولز، برزیل را به مرحله نیمه نهایی رساند

    به علاوه پله جوان ترین بازیکن تاریخ جام جهانی است که موفق به هت تریک در یک دیدار شده.



    برترین گلزنان این دوره

    1- جاست فونتین (13 گل)

    2- پله (6 گل)

    3- هلمت ران (6 گل)

    4- پیتر مک پارلند (5 گل)

    5- واوا (5 گل)



ویدیو مرتبط :
آلمان 3-1 آرژانتین جام جهانی 1958

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرعه کشی پلی‌آف انتخابی جام جهانی در اروپا انجام شد/ پرتغال- سوئد؛ جدال رونالدو- ایبرا



 قرعه کشی پلی آف جام جهانی 2014 ,جام جهانی  2014

قرعه کشی پلی‌آف انتخابی جام جهانی در اروپا انجام شد/ پرتغال- سوئد؛ جدال رونالدو- ایبرا

تیم‌های اروپایی حاضر در پلی اف انتخابی جام جهانی حریفان خود را شناختند.

 آیین قرعه کشی پلی آف جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا برگزار شد و هشت تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.

پرتغال، یونان، کرواسی، اوکراین، فرانسه، سوئد، رومانی، دانمارک و ایسلند نه تیمی بودند که در پایان رقابت‌های مرحله مقدماتی در قاره سبز در مکان دوم گروه خود قرار گرفتند. دانمارک به دلیل عملکرد ضعیف‌تر کنار گذاشته شد و هشت تیم باقی مانده پس از سید بندی در دو گروه قرار گرفتند.

** نتیجه قرعه کشی به این ترتیب است:
پرتغال- سوئد

یونان- رومانی

کرواسی- ایسلند

اوکراین - فرانسه

دیدارهای رفت 15 نوامبر و دیدارهای برگشت 19 نوامبر برگزار می‌شود. /ایسنا