اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جام جهانی 1954 سوئیس


چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره این رقابت ها)، قصد داریم در مطالبی مفصل به مرور تمام ادوار جام جهانی، حاشیه های آن ها، آمار و ارقام و گروه بندی ها و مراحل حذفی و تصاویر به جای مانده از آن دوران بپردازیم.

 
 
 
 
  صبح بخیر: چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره این رقابت ها)، قصد داریم در مطالبی مفصل به مرور تمام ادوار جام جهانی، حاشیه های آن ها، آمار و ارقام و گروه بندی ها و مراحل حذفی و تصاویر به جای مانده از آن دوران بپردازیم. در این مطلب پنجمین دوره جام جهانی را در سال 1954 به میزبانی سوئیس بررسی نموده ایم.



1954 FIFA World Cup Switzerland ™



    Teams: 16
    When: 16 June 1954 to 04 July 1954
    Final: 04 July 1954
    Matches: 26
    Goals Scored: 140 (average 5.4 per match)
    Attendance: 889970 (average 34229)
    Winner: Germany FR
    Runners-Up: Hungary
    Third: Austria
    Fourth: Uruguay
Golden Shoe: Sandor KOCSIS (HUN)

مروری بر جام جهانی سال1954 – سوئیس

پیشینه: پنچمین دوره رقابتهای جام جهانی که سوئیس میزبانی آن را عهده دار بود. این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که این کشور به علت بی طرفی در جنگ جهانی دوم، هیچگونه آسیبی ندید.
مرحله گروهی

مسابقات این دوره همانند دوره‌های اخیر جام جهانی، به صورت گروهی در دور مقدماتی و تک حذفی در مرحله بعدی برگزار شد.

در مرحله گروهی،تیم‌ها در گروه‌های چهارتایی تقسیم شدند که دو تیم نخست هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

در این دوره 38 کشور برای حضور در مسابقات مقدماتی ثبت نام کردند که تیم های آرژانتین و شوروی در میان آنها قرار نداشتند. از قاره آسیا، ژاپن و کره جنوبی حضور داشتند که در دو بازی رفت و برگشت، کره جنوبی به عنوان نماینده آسیا انتخاب شد.



در میان تیم های دور نهایی، مجارستان که از سال 1950 تا 1954 در 33 بازی بدون شکست مانده بود و در سال 1952 مدال طلای المپیک هلسینکی را فتح کرده بود، امید اول قهرمانی به شمار می رفت و پیش بینی می شد که بدون دردسر به قهرمانی برسد.

این تیم با رهبری کاپیتانش فرانس پوشکاش و حضور جمعی از بازیکنان نخبه چون ساندرو کوچیس و بوژیک با قدرت تمام و شکست‌های سنگینی که بر تیم‌های کره جنوبی (0-9) و آلمان غربی (3-8) تحمیل کرد، با زدن 17 گل در دو بازی به عنوان نخستین تیم از گروه خود صعود کرد.

مرحله یک چهارم پایانی

در این مرحله، میزبان رقابتها با تقبل شکست 5-7 مقابل اتریش مجبور به خداحافظی با این رقابتها گردید.

اروگوئه نیز که قدرت و اقتدار همیشگی اش را از دست داده بود، در نهایت موفق شد تا در بازل با نتیجه 2-4 از سد انگلیس عبور کند.

مجارستان بر برزیل غلبه کرد و آلمان غربی توانست از سد یوگسلاوی عبور کند.



مرحله نیمه نهایی

در یکی از دیدارهای نیمه نهایی دو تیم مجارستان و اروگوئه به مصاف هم رفتند و در طی 120 دقیقه تلاش، این مجارستان بود که موفق شد تا با نتیجه 2-4 مقابل تیم حریف به برتری رسیده و روانه دور بعد شود.

آلمان غربی نیز با پیروزی 1-6 مقابل اتریش، دیگر فینالیست این رقابتها لقب گرفت.

دیدار فینال

آلمان غربی با پیروزی 2-3 مقابل مجارستان، جام را به خانه برد و اتریش نیز با نتیجه 1-3 براروگوئه غلبه کرده و تیم سوم این دور از رقابتها لقب گرفت.

قهرمانان و بدها

اکثر بازیکنان آن دوره تیم مجارستان جزو صبح بخیری بازیکنان تاریخ این کشور بودند، بازیکنی مثل ساندور ککسیس که در یک دور از این تورنمنت 11 گل به ثمر رساند و گیئلا گروسیس ، دروازه بان این تیم که همچنان از او به عنوان یکی از برترین دروازه بانان دنیا یاد می شود.



هلموت ران و فریتز والتر نیز جزو ستاره های کلیدی تیم آلمانی بودند

برترین گلزنان

1- ساندور ککسیس (11 گل)

2- اریک پروبست (6 گل)

3- مکس مورلاک (6 گل)

4- جوزف اوئگی ( 6 گل)




ویدیو مرتبط :
کاستاریکا 3-4 سوئیس (جام جهانی فوتبال ساحلی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدافع سوئیس نابغه زبان جام‌جهانی



 

مدافع سوئیس نابغه زبان جام‌جهانی

 

همگام با جام‌جهانی2010-آفریقای‌جنوبی

مدافع سوئیس نابغه زبان جام‌جهانی

بازیكن خط دفاع تیم ملی سوئیس به عنوان نابغه زبان در میان بازیكنان حاضر در رقابت‌های جام جهانی معرفی شد.

به نقل از روزنامه برنرسایتونگ، یك روز پس از حضور فیلیپ سندروس در مصاحبه مطبوعاتی پیش از بازی با اسپانیا، مطبوعات محلی از وی به عنوان استعدادی عجیب در تسلط بر چند زبان یاد كردند.

این نشریات عنوان كردند در مصاحبه مذكور وی با تسلط بسیار به سؤالات خبرنگاران به 4 زبان اسپانیایی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی پاسخ داده است.
رسانه‌ها در این‌باره نوشتند تاكنون گزارش نشده بازیكنی یا مربی از میان اعضای حاضر گروه‌های ورزشی مستقر در آفریقای‌جنوبی، چنین تسلط و تبحری در زبان داشته باشد.

این بازیكن در خانواده‌ای متولد شده كه پدرش اسپانیایی و مادرش، یك خانم دورگه آلمانی-فرانسوی است.
وی زبان انگلیسی را نیز در دانشگاه یاد گرفته است.