اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا +عکس



جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا +عکس

راه آهن و حمل و نقل ریلی یکی از ایمن‌ترین و ارزان ترین روش های سفر کردن در تمام دنیاست. با استفاده از این روش است که انسان ها سال هاست با کمترین مشکل مسافرت می کنند و حتی کالاهای اساسی را با آن جا به جا می کنند.

 خطوط ریلی در تمامی کشورهای دنیا دیده میشود و هر منطقه ای بنا به نیازهای خود دست به ساخت این خطوط می زند. کار ساخت راه آهن بسیار سخت است زیرا معمولا این خطوط از غیر قابل دسترس ترین نقاط عبور می کند و کارگران زحمات زیادی برای ساخت آن ها می کشند. در دنیا خطوط راه آهنی هستند که بسیار عجیب و جالب هستند، این خطوط از مناطق باورنکردنی یا شگفت انگیز عبور می کنند.

** راه آهن ناپیر-گیزبورن

 

جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا

یکی از منحصر به فردترین راه آهن های دنیا را می توانید در نیوزلند پیدا کنید. این خط ریلی دقیقا از وسط باند فرودگاه گیزبورن عبور می کند و راننده قطار هر بار باید حرکتش را با برج مراقبت هواپیماها تنظیم کند! این خط با استفاده از یک لوکوموتیو ذغالی مربوط به سال 1939 به کارش ادامه می دهد. دیدن یک قطار بخاری در میان باندفرودگاه چیزی نیست که بتواند در هر نقطه ای آن را مشاهده کرد.


** تونل عشق

 

   جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا

یکی از زیباترین خطوط ریلی دنیا در منطقه کلوین در اوکراین قرار دارد. در میان این خط ریلی تونلی بسیار زیبا واقع شده است که نزدیک به 3 کیلومتر طول دارد. این تونل تماما با درخت های مختلف پوشیده شده است و به عنوان یک مرکز عکاسی و جذب توریست شناخته می شود. معمولا زوج های جوان اوکراینی در اولین روز زندگی خود را از این تونل عبور می کنند و اعتقاد دارند زندگی آن ها شیرین خواهد شد.

** راه آهن ترنس-سیبرین

  

جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا


روسیه وسعت بسیاری دارد و از این رو می توان باور کرد که بلندترین خط راه آهن دنیا نیز در این کشور واقع شده باشد. این خط ریلی که به طور یکپارچه مسکو را به شرق دور روسیه و دریای ژاپن متصل می کند بیش از 15 هزار کیلومتر طول دارد. خط ریلی ترنس-سیبرین نقاط مشترکی با مرز کشورهای چین، مغولستان و کره شمالی دارد. از سال 1891 ساخت آن آغاز شده است و البته امروزه نیز قصدهایی برای گسترش و طولانی تر کردن آن وجود دارد.

** راه آهن برمه

  

جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا


یکی از شناخته شده ترین خطوط ریلی در آسیا و دنیا خط متصل کننده بانگکوک با برمه است. این خطر ریلی که 415 کیلومتر طول دارد به عنوان راه آهن مرگ نیز شناخته می شود زیرا نزدیک به 90 هزار کارگر و 16 هزار زندانی در حالی که مشغول ساخت این خط بودند جانشان را از دست دادند. این خط راه آهن که این روزها به خاطر خطرناک بودنش به جاذبه توریستی تبدیل شده است از لبه های خطرناک صخره های عجیب عبور می کند.

** راه آهن ماکلونگ

  

جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا


یکی از عجیب ترین خطوط راه آهن دنیا در تایلند قرار دارد و دقیقا از میانه یک بازارچه به نام ماکلونگ عبور میکند. در طول روز فروشندگان باید بساط کسب خود را جمع کنند تا قطاری از میانه بازار عبور کند. معمولا در این منطقه ماهی، تخم مرغ و مواد خوراکی به فروش می رسد که البته با توجه به عبور قطار آلودگی بسیار زیادی دارند. این بازارچه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تایلند به حساب می آید.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
مجموعه عکس های جالب از بزرگ ترین حیوانات دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدترین حوادث ریلی دنیا +عکس



قطار یکی از ایمن ترین وسیله های نقلیه در تمام دنیا است و بسیاری از مردم به همین علت آن را انتخاب می کنند. این در حالی است که حتی قطارها نیز ممکن است گاهی اوقات دچار سوانح وحشتناکی شوند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، قطار با اینکه سفری بسیار ایمن را در اغلب اوقات برای مسافران به همراه دارد اما ممکن است گاهی اوقات دچار سوانح بسیاربدی نیز بشود که البته این سوانح می توانند از اشتباهات راننده قطار و یا سوزن بان ها باشد.


حادثه گرتنا گرین

حوادث ریلی , حوادث با قطار
در سال 1915 یکی از بزرگترین سوانح تاریخ بریتانیا رقم خورد. در این سانحه ابتدا دو قطار که یکی از آن ها سربازان را جابه جا می کرد به علت اشتباه سوزنبان و همچنین مسئولین ایستگاه به یکدیگر برخورد کردند. این باعث شد تا نیمی از قطار سربازان از بین برود. اما این پایان ماجرا نبود چرا که چند دقیقه بعد قطار دیگری از راه رسید و نیمه دیگر قطار سربازان را از بین برد. این حاطثه باعث کشته شدن نزدیک به 227 نفر شد.

سانحه در تونل 20
یکی از رازآلودترین و همچنین خونین ترین حادثه های ریلی دنیا در سال 1944 در اسپانیا رقم خورد. در این حادثه یک ترن پستی و یک لوکوموتیو و همچنین یک قطار مسافربری داخل تونل20 با یکدیگر برخورد کردند. در این حادثه که علت و همچنین میزان دقیق تلفات آن هیچگاه مشخص نشد نزدیک به 200 نفر جانشان را از دست دادند. این در حالی است که بسیاری می گویند این تعداد نزدیک به 500 نفر بوده است. از این حادثه در سال 2002 یک مستند نیز ساخته شده است.

یوکوهاما

حوادث ریلی , حوادث با قطار
در سال 1963 و به دلیلی نامعلوم یک قطار باری با دو قطار مسافربری برخورد کرد. این حادثه در یوکوهاما و نزدیک  به توکیو اتفاق افتاد و باعث کشته شدن 161 نفر شد. دلیل این حادثه هیچگاه مشخص نشد در حالی که عده ای کار سوزنبانان را اشتباه می دانند.

بی توجهی به قوانین

حوادث ریلی , حوادث با قطار
حادثه لندن که در اسل 1988 رخ داد را می توان یک بی توجهی ساده به علائم و مقررات دانست که باعث کشته و زخمی شدن افراد زیادی شد. در این حادثه سه قطار مسافربری با یکدیگر برخورد کردند که دلیل اصلی آن بی توجهی راننده یکی از قطارها به چراغ قرمز بود. در این حادثه 35 نفر جانشان را از دست دادند و نزدیم به 500 نفر نیز زخمی و مجروح شدند.

برخورد با ساختمان
در سال 1994 یک قطار باری در حال عبور از منطقه "ساجول" در مجارستان بود که ناگهان یکی از واگن هایش از ریل خارج شد. این باعث شد تا برخی دیگر از قسمت های قطار نیز از ریل خارج شوند و به ساختمان های اطراف ریل برخورد کردند. در این حادثه نزدیک به 29 نفر جانشان را از دست دادند و همچنین 60 مسافر دیگر نیز زخمی شدند.

سانحه در هوای مه آلود

حوادث ریلی , حوادث با قطار
این حادثه در مصر و در نزدیکی قاهره رخ داد و یکی از بدترین سوانح تاریخ این کشور شناخته می شود. یک قطار مسافربری در حال نزدیک شدن به قاهره بود که به خاطر بدی هوا و مه غلیظ از حرکت امتناع کرد. این باعث شد تا قطار دیگری از پشت به آن برخورد کند و بیش از 100 نفر جان خودشان را از دست دادند. این حادثه در سال 1995 اتفاق افتاد و دادگاه قاهره رسیدگی درستی به آن نکرد.

سانحه با سرعت بالا
آلمان از جمله کشورهایی است که برای اولین بار از فطارهای تندرو استفاده کرد. این باعث شد تا اولین سوانح این قطارها نیز در این کشور رخ دهد. در سال 1998 یکی از این قطارها از ریل خود خارج شد و از بالای یک که ارتفاع زیادی نداشت به پایین پرتاب شد. این باعث شد تا بیش از 100 نفر جانشان را از دست بدهند و افرادی بسیار زیادی نیز مصدوم شدند. این حادثه باعث شد تا نزدیک به 100 قطار تندرو از رده خارج شوند و مورد بازبینی قرار بگیرند.

سانحه رمز آلود کره شمالی

حوادث ریلی , حوادث با قطار
یکی دیگر از سوانح ریلی رمز آلود در سال 2004 و در کره شمالی رقم خورد. در این سانحه دو قطار که گفته شد سوخت های فسیلی حمل می کردند با یکدیگر برخورد کردند و در نزدیکی یکی از روستاهای این شهر منفجر شدند. این حادثه بیش  از 3000 تلفات داشت ولی دولت کره همه آن ها را رد کرد. آن ها اعلام کردن که تنها 100 نفر کشته و 1000 نفر زخمی شده اند. البته بسیاری از کارشناسان بر این اعتقاد هستند که این دو قطار سوخت های اتمی جابه جا می کرده اند.

خروج از ریل از نوع ِژاپنی

حوادث ریلی , حوادث با قطار
این حادثه در سال 2005 رخ داد و این بار نیز سرعت بالا باعث شد تا یک قطار ژاپنی از خط خارج شود. در این حادثه یک قطار مسافربری از خط خود خارج شد و پس از برخورد با ساختمان های اطراف ریل ایستاد. در این حادثه 73 نفر جانشان را از دست دادند و بیش از 450 نفر نیز زخمی شدند. دلیل اصلی حادثه سرعت بالای این قطار اعلام شد.

حادثه نیشابور
روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ در نزدیکی ایستگاه خیام در ۱۷ کیلومتری نیشابور رخ داد که در آن ۲۹۵ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی شدند. اکثر کشته شدگان از نیروهای امدادی و انتظامی و نیز مردمی بودند که برای کمک به اسیب دیدگان آمده بودند. بعد از تصادف دو قطار و بعد از گذشت چند ساعت به طور ناگهانی چند واگن منفجر شدند که باعث کشته شدن افراد بسیار زیادی شد...... / خبرگزاری : باشگاه خبر نگاران