اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«جاكوب زوما» در راه ایران


رئیس جمهوری آفریقای جنوبی فردا (شنبه) در راس یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌كند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری آفریقای جنوبی فردا (شنبه) در راس یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌كند.

جاكوب زوما به دعوت رئیس جمهوری كشورمان، عصر روز شنبه وارد كشور می‌شود و در روز یكشنبه مورد استقبال رسمی حسن روحانی قرار می گیرد.

در جریان دیدار روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی چندین سند اقتصادی و تجاری بین مقامات دو كشور به امضا می رسد و سپس زوما در ضیافت ناهار همتای ایرانی خود حضور خواهد یافت.

جاكوب زوما قرار است در این سفر با مقامات عالی كشورمان دیدار و گفت و گو كند و روز دوشنبه هم برای بازدید از شهر اصفهان عازم این شهر خواهد شد.

هیات همراه زوما در این سفر حدود 180 نفر هستند. شش نفر از وزرای كابینه زوما را در این سفر همراه می كنند و حدود 80 تا 100 نفر از فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی از دیگر همراهان وی هستند.

سفر زوما به تهران، نخستین سفر رئیس جمهور این كشور به جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. البته نلسون ماندلا رهبر مبارز و فقید این كشور قبل و بعد از دوران ریاست جمهوری خود به تهران سفر كرده است.


ویدیو مرتبط :
فداکاری واکاشی زوما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر «جاکوب زوما» به ایران به تعویق افتاد


در‌حالی که قرار بود رییس جمهور آفریقای جنوبی هفته جاری به ایران سفر کند اما این دیدار به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد.

خبرگزاری فارس: «جاکوب زوما» رییس جمهور آفریقای جنوبی سفر خود را به ایران به تعویق انداخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» دفتر ریاست جمهوری زوما بدون توضیح مشخصی از به تعویق افتادن سفر وی به تهران خبر داد.

در بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری زوما آمده است: «در حالی‌که اوائل هفته جاری سفر جاکوب زوما رییس جمهور آفریقای جنوبی به جمهوری اسلامی ایران اعلام شد، اما این سفر به تعویق افتاده است.»

بر اساس این گزارش، آفریقای جنوبی در صدد ساخت پالایشگاه تولید بنزین  است که موجب کاهش وابستگی این کشور به شرکت‌های خارجی می‌شود.

 پیشتر و در ماه نوامبر نیز معاون رییس جمهور آفریقای جنوبی برای یافتن فرصت همکاری با ایران در حوزه انرژی به این کشور سفر نمود.