اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جاسوسی آمریکا از مرکل، شرودر و کهل


آژانس امنیت ملی آمریکا علاوه بر شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل، مکالمات تلفنی گرهارد شرودر و هلموت کهل صدر اعظم های سابق آلمان را نیز شنود می کرده است.

خبرگزاری مهر: سایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرده است که آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و نزدیک ترین مشاورانش و همچنین صدر اعظم های سابق این کشور را برای سالها شنود می کرده است.

اسنادی که امروز سایت ویکی لیکس منتشر کرده نشان می دهد جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مرکل و افراد نزدیک به وی از آن زمانی که تصور می شد، بسیار جلوتر بوده است.

براساس این اسناد، آمریکایی ها دست کم شماره تلفن ۱۲۵ تن از مقامات عالی آلمان را شنود می کرده اند.

علیرغم اینکه ماه گذشته و در جریان نشست گروه هفت در باواریا، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا برلین و واشنگتن را «متحدان جدانشدنی» توصیف کرد اما افشای این اسناد جدید به تنش جدیدی در روابط دو کشور تبدیل شده است.

اسناد جدید نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات مرکل را پیاده سازی کرده و اطلاعات تلفن وی را به همراه شماره های تلفن آن از جمله شماره های مشاوران، دستیاران و حتی شماره فکس دفترش را شنود می کرده است.

ویکی لیکس در بیانیه ای درباره این اسناد تازه گفته است: اسامی مرتبط با برخی از اهداف مشخص شده برای جاسوسی از صدر اعظم آلمان مربوط به قبل از دوره آنگلا مرکل شده و حتی شماره های گرهارد شرودر و هلموت کهل و همچنین اعضای دفاتر آنها را شنود می کرده است.

دولت آلمان تاکنون نسبت به انتشار این اسناد جدید واکنشی نشان نداده است.


ویدیو مرتبط :
ادعای همکاری دولت مرکل با آمریکا برای جاسوسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرس تی وی: آمریکا از موبایل مرکل هم جاسوسی می‌کرد



جاسوسی آمریکا از موبایل مرکل

آمریکا از موبایل مرکل هم جاسوسی می‌کرد

آمریکایی ها از تلفن همراه صدر اعظم آلمان هم جاسوسی کردند.

شبکه ی تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد تلفن همراه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان احتمالا به وسیله ی آمریکایی ها مورد جاسوسی قرار گرفته است.

این در حالیست که صدر اعظم آلمان در این باره گفت اگر جاسوسی از ارتباطات وی صورت گرفته باشد اقدامی کاملا غیر قابل پذیرش است. شبکۀ تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری در ارتباط با رسوایی جاسوسی آمریکا در اروپا اعلام کرد: سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آنگلا مرکل گفت که آمریکا ارتباطات مرکل را زیر نظر نداشته است.

آنگلا مرکل هم به باراک اوباما گفت اگر واقعا جاسوسی صورت گرفته باشد کاملا غیر قابل پذیرش است.

/واحدمرکزی خبر