اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جاسوسی آمریکا از سفارت ایران در بغداد



اخبار سیاست خارجی - جاسوسی آمریکا از سفارت ایران در بغداد

وی ادامه داد: آمریکایی ها در مدت جاسوسی خود از سفارت ایران در بغداد از شماری از کارشناسان عراقی نیز استفاده کرده بودند. ایرانی ها دست به مجموعه ای از اقدامات امنیتی زدند و توانستند این جاسوسی آمریکا را متوقف کنند.

یک روزنامه چاپ لندن از جاسوسی آمریکا از سفارت ایران در بغداد خبر داد.

به گزارش عصر ایران، روزنامه "العربی الجدید" چاپ لندن به نقل از یک منبع آگاه عراقی نوشت: آمریکایی ها برای سال ها مکالمات تلفنی و خطوط اینترنتی سفارت ایران در بغداد را شنود می کردند.

یک مقام ارشد عراقی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با روزنامه "العربی الجدید" گفت: سازمان جاسوسی آمریکا (سی آی اِی) از تماس های مسؤولان سفارت ایران در بغداد در بین سال های 2006 تا 2009 جاسوسی و شنود می کرد. البته سفارت ایران این جاسوسی را کشف کرد و کارکنان سفارت، شماره تلفن ها و شرکت ارائه کننده اینترنت را تغییر دادند. سفارت ایران علاوه بر این برای مقابله با جاسوسی آمریکا، دستگاه ارسال پارازیت را در داخل سفارت نصب کرد.

وی افزود: آمریکا به وجود ارتباطی میان خشونت ها در عراق و تهران شک و تردید داشت.
سفارتخانه های ایران و آمریکا در بغداد حدود 1000 متر فاصله دارند.


ساختمان سفارت ایران در بغداد

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سفارت ایران در بغداد

 
این مقام عراقی که بین سال های 2006 تا 2009 سمت مهمی را در سازمان امنیت ملی ملی عراق برعهده داشت ادامه داد: آمریکایی ها فناوری های پیشرفته ای را به کار گرفتند و توانستند شبکه اینترنت سفارت را هک کنند و آنها علاوه بر این تلفن های ثابت و همراه سفارت را شنود می کردند. این عملیات های جاسوسی از سفارت آمریکا انجام می شد.

وی ادامه داد: آمریکایی  ها در مدت جاسوسی خود از سفارت ایران در بغداد از شماری از کارشناسان عراقی نیز استفاده کرده بودند. ایرانی ها دست به مجموعه ای از اقدامات امنیتی زدند و توانستند این جاسوسی آمریکا را متوقف کنند.

العربی الجدید نوشت که به دلیل تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارتخانه های ایران و آمریکا در عراق، امکان تماس خبرنگاران این رسانه با آنها امکان پذیر نشد.

یک عضو ارشد در ائتلاف سیاسی حاکم ( ائتلاف ملی عراق ) در واکنش به این گزارش گفت: سازمان جاسوسی آمریکا شنود مقامات عراقی به ویژه افراد مهم در مسائل امنیتی را شنود می کند و به این روند ادامه می دهد.

وی افزود: تنها سفارت ایران نیست بلکه اکثر سفارتخانه ها در بغداد حتی کشورهای همپیمان آمریکا شامل شنود آمریکایی ها می شوند.
اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
گفت وگو با کارمند سابق سفارت آمریکا در ایران (قسمت اول)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به سفارت مجازی آمریکا در‌‌ تهران



 

 

واکنش ایران به سفارت مجازی آمریکا در‌‌ تهران

 

رامین مهمانپرست در واکنش به مصاحبه روز چهارشنبه هیلاری کلینتون با بی بی سی ضمن رد اتهامات وزیر امور خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بی اطلاعی خانم کلینتون نسبت به مسائل ایران مسبوق به سابقه بوده ، لذا به ایشان و سایر مقامات دولت آمریکا توصیه می شود به جای اتهام زنی به دیگران، از روشهای سرکوبگرانه و اعمال دیکتاتوری در داخل آمریکا دست برداشته و از ادامه سیاستهای مداخله جویانه و اشغالگرانه در سایر کشورها پرهیز نمایند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بی اعتبار توصیف کردن اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران، آن را ناشی از بی اطلاعی و نا آگاهی وی نسبت به کشورمان دانست.


به گزارش مهر، رامین مهمانپرست در واکنش به مصاحبه روز چهارشنبه هیلاری کلینتون با بی بی سی ضمن رد اتهامات وزیر امور خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بی اطلاعی خانم کلینتون نسبت به مسائل ایران مسبوق به سابقه بوده ، لذا به ایشان و سایر مقامات دولت آمریکا توصیه می شود به جای اتهام زنی به دیگران، از روشهای سرکوبگرانه و اعمال دیکتاتوری در داخل آمریکا دست برداشته و از ادامه سیاستهای مداخله جویانه و اشغالگرانه در سایر کشورها پرهیز نمایند.


وی افزود: بهتر است مقامات ایالات متحده آمریکا ضمن تامین خواسته ها و مطالبات مردم بویژه جوانان که در جنبش اعتراضی وال استریت تبلور یافته، در برابرخواست و مطالبات مردم در خیزشهای مردمی و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه مبنی بر عدم حمایت از حاکمان وابسته و حضور نظامی و امنیتی و دخالت در امور کشورها تمکین کنند.


سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص واکنش ایران نسبت به سناریوی ادعایی امریکا در خصوص ترور سفیر عربستان در واشنگتن ضمن تاکید بر احترام و تعهد به اجرای کنوانسیونها و مقررات بین المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت:دولت آمریکا با توسل به روشهای مبتنی بر ارعاب و شانتاژ و فشار سیاسی به برخی کشورها از انجام تعهدات بین المللی خود اجتناب کرده است.


وی در ارتباط با ابراز امیدواری کلینتون برای گشودن یک سفارت خانه مجازی در تهران از طریق اینترنت گفت: به نظر می رسد دولت آمریکا دچار یک سردرگمی عمیق در روابط بین المللی بخصوص با کشور قدرتمند و مستقلی همچون جمهوری اسلامی ایران شده است ./تابناک