اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جاده هراز مسدود می‌شود


طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور محور هراز از 14 تا 16 مهر از ساعت 8 صبح تا 18 عصر به دلیل عملیات سرویس وغبار زادیی سامانه‌های هوشمند برخط مسدود است و دیگر محورهای منتهی به مازندران همچون فیروزکوه، کندوان و... محور جایگزین هستند.

خبرگزاری ایسنا: طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور محور هراز از 14 تا 16 مهر از ساعت 8 صبح تا 18 عصر به دلیل عملیات سرویس وغبار زادیی سامانه‌های هوشمند برخط مسدود است و دیگر محورهای منتهی به مازندران همچون فیروزکوه، کندوان و... محور جایگزین هستند.

محور قم – گرمسار و برعکس نیز با تمدید عملیات راهسازی تا 30 آذر مسدود است و آزادراه قم - تهران به عنوان مسیر جایگزین برای تردد سواری، جاده قدیم قم - تهران برای تردد وسایل نقلیه سنگین و در ادامه جاده امام رضا به سمت پاکدشت و گرمسار برای کلیه خودروها در نظر گرفته شده است.

همچنین براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری‏، سامانه‌های هوشمند ترافیک‌شمار برخط و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به‌روال عادی در جریان است.

کل تردد ثبت شده طی 24 ساعت گذشته براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 887 ترددشمار در محورهای مواصلاتی کشور بیش از شش میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن دو درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین طی 24 ساعت گذشته در محورهای برون‌شهری کشور 18 درصد بوده است.

اوج تردد طی 24 ساعت گذشته بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعات 5 الی 9 صبح صورت گرفته است.

محورهای دارای بیشترین تردد طی 24 ساعت گذشته نیز آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه کرج - قزوین( گلشهر)، قائمشهر - ساری، ساری - قائمشهر، ساوه - تهران، تهران - جاجرود و محور بابل - آمل بوده‌اند.


ویدیو مرتبط :
جاده هراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیلاب، جاده بلده محور هراز را مسدود کرد



اخبار,اخبار اجتماعی,سیلاب

رئیس اداره جمعیت هلال‌احمر آمل گفت: در پی بارندگی شدید و طوفان در استان‌های شمالی، سیلاب گل‌ولای موجب شد سه نقطه از محور هراز و جاده بلده بخش لاریجان مسدود شود.

جمشید نیکزاد: منطقه مازندران، با بیان این‌که بارندگی شدید به همراه بادهای طوفان‌زا در این شهرستان، موجب ایجاد سیلاب در نقاط مختلف بخش لاریجان شده است، یادآور شد: این بارندگی موجب سیلاب به همراه گل و لای در برخی از نقاط راه مواصلاتی هراز شد.

وی ادامه داد: این سیلاب باعث ایجاد ترافیک وسایل نقیله و تردد مسافران در این محور شده است.

نیکزاد با بیان این‌ مطلب که در این بارندگی محور منطقه آمولو بخش لاریجان، آمل و تونل 1 و 2 محور هراز دچار سیلاب به همراه گل و لای شد، تاکید کرد: نیروهای پایگاه‌های امدادی جاده‌ای هلال‌احمر کهرود و گزنک و تیم امدادی آمل پس از اطلاع‌رسانی در محورهای سیلاب زده حاضر و برای بازگشایی محورها مشغول به کار شدند.

این مسئول با تاکید بر این‌که هم‌اکنون دو محور مذکور بازگشایی شده است، افزود: این نیروها در ادامه فعالیت به دنبال بازگشایی روستا سوآ از منطقه نمارستاق هستند که به دلیل این سیلاب، راه روستایی آن مسدود شده است.

وی در ادامه از ریزش کوه و رانش عظیم در 3 کیلومتری جاده بلده خبر داد و گفت: متاسفانه این رانش موجب توقف هشت دستگاه خودرو در پشت حادثه شده بود که با تلاش نیروهای امدادی این خودروها از آوار خارج شدند.

نیکزاد با بیان این‌که در این محور 40 دستگاه خودرو آن طرف خاکریز قرار گرفتند، تصریح کرد: هم‌اکنون نیروهای هلال‌احمر با دو خودرو سنگین بولدرز و لودر متعلق به معدن این منطقه مشغول خارج کردن گل و لای و هدایت آن به سمت رودخانه هستند تا جاده بلده را بازگشایی کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل خاطرنشان کرد: همزمان با نیروهای امداد جاده‌ای، نیروهای راهداری در محور اصلی هراز مشغول به کار هستند.

اخبار اجتماعی - ایسنا