اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جابه‌ جایی مقام ابراهیم (ع) جنجال ‌آفرین شد


در حالی كه هنوز جدال بر سر تغییر مكان مدفن پیامبر(ص) در مدینه منوره نزد سعودی‌ها پایان نگرفته است، پیشنهاد جابه‌جایی مقام حضرت ابراهیم(ع) در صحن مسجدالحرام در این كشور جنجال‌آفرین شد.

خبرگزاری ایکنا: در حالی كه هنوز جدال بر سر تغییر مكان مدفن پیامبر(ص) در مدینه منوره نزد سعودی‌ها پایان نگرفته است، پیشنهاد جابه‌جایی مقام حضرت ابراهیم(ع) در صحن مسجدالحرام در این كشور جنجال‌آفرین شد.

 "عبدالعزیز الحربی"، رئیس مجمع زبان عربی و استاد زبان در دانشگاه "ام القری" عربستان، پیشنهاد جابه‌جایی مقام حضرت ابراهیم(ص) و قراردادن آن در محدوده انتهایی مطاف را ارائه كرده است!

این پیشنهاد در جامعه عربستان با واكنش‌هایی از سوی موافقان و مخالفان همراه بوده است، به‌گونه‌ای كه الحربی در دفاع از پیشنهاد خود با اشاره به اینكه در شرع هیچ دلیلی بر حرام یا ممنوع بودن جابه‌جایی این مقام مبارك ذكر نشده، علت اصلی این درخواست را ازدحام جمعیت در این نقطه از مطاف و در مضیقه بودن حجاج و نمازگزاران اعلام كرد.

وی در توجیه سخنان خود گفت: مكان اصلی مقام حضرت ابراهیم(ع) از ابتدا كنار كعبه بوده است؛ بنابراین این مقام اكنون نیز در جای صحیح خود قرار ندارد! از سوی دیگر مخالفان این پیشنهاد ضمن اعتراض به پیشنهاد الحربی، اعلام كردند: با جابه‌جایی این مقام، هویت مكه و میراث تاریخی و دینی این شهر به خطر خواهد افتاد.


ویدیو مرتبط :
ماشینی که این روزها جنجال آفرین شد ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس جنجال آفرین اوباما



عکس جنجال آفرین اوباما

علاقه مندی باراک اوباما به مطالعه این کتاب که از نگاه برخی تحلیل گران چیزی جز ترسیم جهان آینده از دریچه اندیشه یک مسلمان نیست، برای برخی از محافل داخلی آمریکا سئوال برانگیز شده است.

این روزها انتشار عکسی از باراک اوباما در پایگاه های اینترنتی برای رئیس جمهوری آمریکا و حتی دموکرات های این کشور دردساز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، این عکس را "مایکل مولنر" عکاس روزنامه نیویورک تایمز  با دوربین های مجهز به لنزهای تله گرفته است و در آن باراک اوباما در شرایطی دیده می شود که در حال پیاده شدن از هواپیما کتاب( جهان پس از آمریکا ) را به همراه دارد.

این کتاب از جمله نوشته های فرید زکریا آمریکایی هندی تبار و از نویسندگان نیوزویک است که محتوایش جنجال هایی را در میان محافل سیاسی آمریکا در پی داشته است.

در این کتاب از پایان امپراتوری ماسونی آمریکا در جهان و موجودیت امپراتوری جدید در خاورمیانه سخن به میان آمده است که با ظهورش بر آمریکا و طفل نازپرورده اش اسرائیل کنترل خواهد داشت.

علاقه مندی باراک اوباما به مطالعه این کتاب که از نگاه برخی  تحلیل گران چیزی جز ترسیم جهان آینده از دریچه اندیشه یک مسلمان نیست، برای برخی از محافل داخلی آمریکا سئوال برانگیز شده است./تابناک

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب