اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثروتمند قلابی ایران ۱۳۵ میلیارد کلاهبرداری کرد



اخبار حوادث - ثروتمند قلابی ایران ۱۳۵ میلیارد کلاهبرداری کرد/ متهم سردی دستبند پلیس را احساس کرد

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف پرونده کلاهبرداری به ارزش ۱۳۵ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال خبر داد.

سردار رضا محمدی یگانه فرمانده انتظامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر اینکه فردی با هویت و مدارک جعلی، خود را مالک اصلی یک انبار بزرگ و معدنی در منطقه خواف خراسان رضوی و همچنین چندین معدن دیگر از جمله معدن سنگ آهن در بندر خمیر استان معرفی کرده و اقدام به کلاهبرداری کلانی از وی نموده است، موضوع به طور ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر اظهارات شاکی، این کلاهبردار بابت تحویل ۱۰ هزار تن سنگ آهن در یک مرحله و ۶ هزار تن در مرحله بعد مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از وی دریافت نموده و متواری شده است.

سردار محمدی یگانه ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار نه تنها هیچ سمتی در انبار بزرگ مربوطه نداشته، بلکه مدارکی دال بر مالکیت معادن ذکر شده نیز از وی ثبت نشده است که با تلاش شبانه روزی مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ضمن به کارگیری شگردهای خاص پلیسی آدرس متهم در شهرستان خواف شناسایی شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه طی اخذ نیابت قضائی، کلاهبردار در خواف دستگیر و به آگاهی بندرعباس منتقل شد، تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی انجام گرفته ضمن بررسی پرونده این شاکی، 6 نفر دیگر که به همین شیوه از آن‌ها کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم که در خلال رسیدگی به پرونده در ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری دیگری شده بود، خاطر نشان کرد: با انجام تحقیقات نهایی و مواجهه شدن متهم با ادله موجود، سرانجام وی لب به سخن گشود و به ۱۱۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال کلاهبرداری دیگر به همین روش از این شش نفر اعتراف کرد که ضمن تکمیل پرونده کلاهبرداری و ارسال به دادسرا با قرار تأمین مناسب روانه زندان شد.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری رئیس دفتر قلابی ضرغامی از بازیگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری ۴۶۰ میلیونی دکتر قلابی



 

تبهکاری که سند یک خانه کلنگی را به بهانه ساخت و ساز از صاحبش امانت گرفته بود، این ملک را به دو نفر فروخت و ۴۶۰ میلیون تومان به جیب زد.



به گزارش خبرنگار ما تلاش ها برای دستگیری این مرد شیاد زمانی آغاز شد که مردی به دادسرای ناحیه یک تهران رفت و به بازپرس شعبه پنجم گفت مردی با نشان دادن سند یک خانه کلنگی از وی ۱۲۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.



شاکی به بازپرس نیک صفت گفت؛ «چندی پیش شخصی حدوداً ۴۰ساله که خود را «دکتر زر...» معرفی می کرد، یک خانه کلنگی را واقع در محدوده میدان تجریش به من فروخت.



بعد از آنکه در یک بنگاه مبایعه نامه تنظیم کردیم من مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان را به وی پرداخت کردم و قرار شد پس از انتقال سند نیز ۲۷۵ میلیون تومان به او بدهم.»



مالباخته ادامه داد؛ «در ازای پرداخت پول از «دکتر زر...» ضمانت هایی را گرفتم تا خیالم راحت شود اما در ادامه فهمیدم فروشنده صاحب واقعی ملک نیست و سند را به بهانه ساخت و ساز از مالک اصلی تحویل گرفته و با جعل آن زمین را به من فروخته است.»



با ثبت این شکایت افسران پایگاه یکم پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند اما چند روز بعد مرد دیگری نیز به دادسرا رفت و در اظهاراتی شبیه به شاکی اول از شخصی با مشخصات «دکتر زر...» شکایت کرد.



این شخص مدعی شد او نیز فریب این کلاهبردار را که البته خودش را با نامی دیگر معرفی کرده، خورده و در برابر یک مبایعه نامه خرید خانه به او ۹۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.



وی در این خصوص گفت؛ «بعد از حدود یک ماه جست وجو در روزنامه ها برای پیدا کردن یک خانه کلنگی سرانجام توانستم ملک مورد نظرم را پیدا کنم. بعد از دیدن موقعیت ملک و گفت وگو با شخصی که مدعی بود صاحب آن است نزد یک مشاور املاک که فروشنده معرفی کرده بود، رفتیم و بنگاهدار از روی کپی سند، مبایعه نامه تنظیم کرد و در شرایطی که من هنوز اصل سند را ندیده بودم، ۹۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به فروشنده دادم و سه فقره چک نیز به عنوان بقیه بهای ملک پرداخت کردم.»


بررسی اظهارات این دو شاکی نشان می داد متهم مجرم خبره یی است و احتمال دارد علاوه بر این دو طعمه اش، از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده باشد. بنابراین تجسس های گسترده یی در این باره آغاز و مشخص شد مرد کلاهبردار به بهانه ساخت و ساز سند ملک را از صاحب اصلی اش گرفته و توانسته است در این مدت با جعل و دست بردن در آن دو شاکی را فریب دهد.



ادامه تحقیقات نشان داد علاوه بر دو مالباخته، متهم از یک شعبه بانک نیز کلاهبرداری کرده است. پیگیری این ماجرا فاش کرد متهم با گرو گذاشتن سند ملک نزد بانک توانسته ۲۵۰ میلیون تومان وام بگیرد.



به این ترتیب مجموع مبلغ کلاهبرداری شده توسط متهم تحت تعقیب به ۴۶۰ میلیون تومان رسید. این در حالی بود که ماموران هنوز نتوانسته بودند به سرنخ قابل اعتنایی از متهم دست یابند.



علت پیچیدگی ماجرا این بود که مرد شیاد برای هر یک از طعمه هایش خود را با نام های مختلفی معرفی کرده اما نقطه اشتراک این کلاهبرداری ها در این بود که متهم همیشه خود را دکتر می خواند.


در چنین شرایطی تحقیقات ادامه یافت تا اینکه پس از دو هفته تجسس های شبانه روزی، کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد مرد تحت تعقیب به مغازه یی در خیابان شریعتی تردد می کند.



به این ترتیب ماموران در کمین وی نشستند و او را که دکتری قلابی است در عملیاتی غافلگیرکننده دستگیر کردند.سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت با توجه به اینکه احتمال دارد متهم از شهروندان دیگری نیز با این ترفند کلاهبرداری کرده باشد تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد و از افرادی که با این شیوه در محدوده شمال پایتخت کلاهبرداری شده خواست به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه یک شمیرانات مراجعه کنند.